تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2023 - 7:51
کد خبر : 24524

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:

بازخوانی حماسه پدخندق برای آشنایی  مردم و انتقال آن به نسلهای آینده وظیفه ای همگانی است

بازخوانی حماسه پدخندق برای آشنایی  مردم و انتقال آن به نسلهای آینده وظیفه ای همگانی است
آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پاسداشت فداکاریهای رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد در حماسه پد خندق و معرفی از خودگذشتگی ، بازخوانی و انتقال آن به نسلهای آینده وظیفه ای همگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حسنعلی عزت خواه درآیین گرامیداشت حماسه پد خندق در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:  شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد این حماسه برای همیشه در تاریخ ماندگار این مرزبوم به یادگار بماند.

وی با بیان اینکه حماسه پدخندق در تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون برگ زرینی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد است گفت:  رزمندگان استان در عملیات غرورآفرین پد خندق حضور گسترده و نقش محوری داشتند به طوری که ۸۷ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند و ۷۸ نفر نیز از سوی دشمن اسیر و دهها نفر هم به افتخار جانبازی نائل آمدند.

عزت خواه  گفت: حماسه  ماندگار پدخندق  بخشی از تاریخ و هویت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای دفاع از نظام اسلامی است که  باید برای شناساندن تاریخ و هویت  رشادت های غیورمردان استان در ذهن نوجوانان و جوانان این دیار تلاش مظاعفی داشته باشیم.

 وی در پایان بر پاسداشت فداکاریهای رزمندگان استان  کهگیلویه وبویراحمد در پد خندق و معرفی حماسه های آنان به نسل جوان توسط فرهنگیان تاکید کرد و گفت: بازخوانی حماسه پدخندق برای آشنایی  مردم این سرزمین و انتقال آن به نسلهای آینده رسالتی خطیر است که وظیفه ای همگانی است.

در این جلسه کلیپی از حماسه سازیهای رزمندگان سلحشور استان کهگیلویه وبویراحمد در عملیات پد خندق پخش شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی