تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آوریل 2023 - 0:14
کد خبر : 24241

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

سواد مهارتی درکنار سواد آموزی مورد توجه جدی آموزش وپرورش است

سواد مهارتی درکنار سواد آموزی مورد توجه جدی آموزش وپرورش است
آفتاب دنا : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بی سوادی در فضای خانواده منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که امروز سواد مهارتی درکنار سواد آموزی مورد توجه جدی آموزش وپرورش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید حمزه باقری نژاد گفت: در سال جاری بیش از ۹ هزار نفر بی سواد و کم سواد تحت پوشش برنامه های آموزشی سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفتند.

وی با تشریح برنامه‌های سواد آموزی در سطح استان گفت: علاوه بر تحت پوشش قرار دادن کامل سهمیه ابلاغی با درخواست حجم از سازمان افزایش چشمگیری در فعالیت های سواد آموزی داشته ایم .

وی از اجرای طرح شتاب بخشی برنامه های سوادآموزی در سطح استان خبر داد وگفت: بی سوادی در فضای خانواده می‌تواند منشأ آسیب‌های جدی در همه ابعاد باشد که خوشبختانه امروز سواد مهارتی درکنار سواد آموزی  مورد توجه قرار گرفته است.

باقری نژاد با بیان اینکه سواد مهارتی باعث می شود تا افراد پس از اتمام دوران تحصیل با یادگیری یک حرفه فضای کارجدیدی نیز داشته باشند گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی تلاش می شود از ظرفیت سایر دستگاهها برای آموزش مهارت به سواد آموزان به خوبی استفاده شود.

معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان ، عدم حساسیت آحاد جامعه در امر بیسوادی و نبود انگیزه در بیسوادان و کم سوادان جهت یادگیری را بخشی از مشکلات نهضت سواد آموزی برشمرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد درسال گذشته در تمامی عملکردها نهضت سواد آموزی درسطح ملی رتبه برتر را کسب کرده است.

وی ، مأموریت سازمان نهضت سوادآموزی در سه پایه تحصیلی را ، دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم  عنوان کرد وگفت: تمامی ادارات نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی کمال همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند تا شاهد ریشه کنی معضل اجتماعی بیسوادی در سطح استان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی