تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دسامبر 2022 - 0:40
کد خبر : 23671

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در همایش طلاب طرح امین:

حضور طلاب در مدارس فرصتی مغتنم برای ارتباط با نسل نوجوان وجوان است

حضور طلاب در مدارس فرصتی مغتنم برای ارتباط با نسل نوجوان وجوان است
آفتاب دنا : نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج حضور طلاب در مدارس را از برکات انقلاب و فرصتی مغتنم برای ارتباط با نسل نوجوان وجوان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، جلسه هم اندیشی و بصیرتی  ۲۵۰ نفر از طلاب طرح امین مدارس  شهرستانهای بویراحمد ، دنا ، مارگون و لوداب .به همت  معاونت تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه استان و همکاری کمیته همکاری حوزه های علمیه و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج ، حجت الاسلام والمسلمین پناهی  مدیر حوزه علمیه برادران ، حسنعلی عزت خواه نائب رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان  در سالن  شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد

نماینده محترم ولی فقیه  و امام جمعه یاسوج دراین نشست بصیرتی که درراستای جهاد تبیین و  و تبیین وظایف و ماموریت  های طلاب در مدارس و آموزش روش های نوین آموزش و تبلیغ برای جوانان ونوجوان  برگزار شد با اشاره به آیات و روایات خواهان آمادگی علمی و توانمندی طلاب در پاسخ گویی به شبهات و و داشتن سعه صدر و برخورد نیکو برای جذب جوانان و نوجوانان شد .

حضرت ایت الله  سید نصیر حسینی ضمن تشکر از همکاری و تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان . حضور طلاب در مدارس را ارزشمند ، فرصتی مغتنم و از برکات انقلاب اسلامی برشمرد .وخواهان استفاده ازاین فرصت  بوجود آمده توسط آموزش و پرورش و حوزه های علمیه شد .

کارهای فرهنگی و تربیتی اثرگذار را در مدارس برنامه ریزی کنید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه ضمن تشکر از همکاری و همراهی حوزه های علمیه با آموزش و پرورش از حاضران خواست که ساعات حضور خود در مدارس را به وقت اذان شرعی و اقامه نماز جماعت در مدارس  برنامه ریزی نمایند تا علاوه بر انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی شاهد برگزاری نماز جماعت باشکوه در مدارس باشیم .

حسنعلی عزت خواه افزود:  امروز آموزش و پرورش به دنبال ارتقای نقش مدیریت تربیتی در جامعه است و اگر این اتفاق مهم در مسیر درست خودش حرکت کند بدون تردید نگرش جدیدی در آینده نظام و انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بینادین آموزش و پرورش رقم خواهد خورد که در این راستا طلاب طرح امین که جذب آموزش وپرورش شدند نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اهمیت حضور طلبه‌ها در برنامه‌های تربیتی مدارس خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی و تربیتی اثرگذار را در مدارس برنامه ریزی کنید تا دانش آموزان  در کنار آموختن علم با معنویت ،اخلاق و مسائل دینی مانوس شوند.

طلاب درهمه صحنه ها بویژه جهاد تبیین برای نسل نوجوان وجوان آماده باشند

مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه وبویراحمد مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و شهدای گمنام تازه تفحص شده که دو تن از این شهدا میهمان استان ما هستند، گفت: شهیدان مسئولیت پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند، بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان کمتر از شهادت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی در ادامه خطاب به طلاب طرح امین گفت: دانش‌آموزان بر اساس این که جوان یا نوجوان هستند ممکن است بلافاصله تصمیمی بگیرند که حتی عاقلانه نباشد، اما چون دارای قلب آماده‌ای هستند اگر ما بر اساس تکنیک‌ها عمل کرده و دغدغه مند باشیم می‌توانیم به موقع کارآمد باشیم.

وی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری  در راستای جهاد تبین،  وظایف طلاب  امین را در روشنگری  دانش آموزان و فرهنگیان و آشنا نمودن آنها با دستاورد های انقلاب اسلامی و شناخت نقشه دشمنان مهم و دانست.

 حجت الاسلام والمسلمین پناهی تاکید کرد: طلاب باید درهمه صحنه ها بویژه جهاد تبیین برای نسل نوجوان وجوان آماده و در صحنه باشند .

وی در پایان گفت: رسالت ما مبلغین و روحانیون این است که اگر می‌خواهیم سیاسیون، ملت و دوستان‌مان خوشحال شوند و دشمنان تیرشان به سنگ بخورد باید قید خواب و خوراک خود را بزنیم، جوانان را متقاعد کنیم و جامعه را بسازیم.

 سید قدرت الله موسوی ارشد معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان بویراحمد  برنامه های پرورشی  در حوزه قرآن عترت ونماز را تشریح و خواهان همکاری  ائمه جماعات روحانی  در اجرای کیفی این  برنامه ها در مدارس شد .

در ادامه این جلسه در قالب کارگاه آموزشی  دکتر  ستارهدایت خواه  شیوه های نوین آموزشی ، فعالیت های فرهنگی و   چگونگی جذب دانش آموزان را تبیین کرد. .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی