تاریخ انتشار : جمعه 23 دسامبر 2022 - 21:34
کد خبر : 23634

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج:

به برکت انقلاب اسلامی نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۵٫۲ درصد رسیده است

به برکت انقلاب اسلامی نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۵٫۲ درصد رسیده است
آفتاب دنا : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد گفت: طبق برآوردهای انجام شده نرخ باسوادی در استان از 92.7 به 95.2 درصد رسیده است.

آفتاب دنا : معاون سواد آموزی  اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد گفت: طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی در استان از ۹۲٫۷  به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید حمزه باقری نژاد پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن گرامیداشت و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: رشد نرخ  باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد قبل از انقلاب اسلامی ۲۸٫۸ درصد  بوده است که با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی به ۹۲٫۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه سواد کلید ورود ما به دنیاست و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود، افزود:  نهضت سواد آموزی به تعبیر رهبر حکیم انقلاب به عنوان یک جریان فرهنگی وظیفه خطیر  نابودی جهل و بی سوادی را برعهده دارد.

باقری نژاد بیان کرد تحقق اهداف سواد آموزی میسر نخواهد بود مگر با همراهی ، همگامی  ومشارکت همه مردم و دستگاهها ،که انتظار می رود مردم عزیز آموزش وپرورش را همراهی نموده تا روستا به روستا ، محله به محله ، کوچه به کوچه و شهر به شهر شناسایی بی سوادان صورت گیرد تا بتوانیم نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام علمی داشته باشیم .

وی همچنین از انعقاد  تفاهم نامه های متعدد در حوزه سوادآموزی با دستگاهها و نهادهای دیگر خبر داد وگفت: با مشارکت دستگاهها افراد لازم التعلیم به صورت نظامند شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: بیسوادی باعث مشکلات و معضلات عدیده ای در سطح جامعه و خانواده ها  گردیده که نیاز هست همه ما آستین همت را بالا زده و در این راه گامهای اساسی برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی