تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 دسامبر 2022 - 0:20
کد خبر : 23590

میزبانی دانش آموزان دبیرستان عفت فرهنگیان یاسوج از پیکر پاک شهید گمنام و تجدید میثاق با آرمان های شهدا

میزبانی دانش آموزان دبیرستان عفت فرهنگیان یاسوج از پیکر پاک شهید گمنام و تجدید میثاق با آرمان های شهدا
آفتاب دنا : دانش آموزان دبیرستان دخترانه عفت فرهنگیان یاسوج با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد میزبان پیکر پاک شهید دوران هشت سال دفاع مقدس شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، امروز صحنه عشق و دلدادگی بود و دانش آموزان با تمام وجود از سر عشق و دلدادگی برای استقبال شهید  گمنام در خون غلتیده، حماسه باشکوهی آفریدند.

صحنه مالامال درد بود و هر گوشه ای که می نگریستی اشک ها وحسرت ها در چشم  دانش آموزان به خوبی دیده می شد.

شهید گمنام ، نمی دانم اهل کجایید اما فرزندان همین خاک هستید و غریبی نکنید زیرا که مردمان این دیار به مهمان نوازی شهره عام و خاص اند و شهیدان را نور چشمان خود می دانند.

آیا فکر همچنین روزی را می کردید که گمنام دفن شوید و در این دیار بر دستان پرمهر دانش آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد رهسپار خانه ابدی شوید؟

در این آیین باشکوه‌ پیکر مطهر شهید گمنام در فضایی معنوی در خیابان منتهی به دبیرستان فرهنگیان بر دوش دانش آموزان دختر این مدرسه تشییع و سپس برنامه سوگواری و عزاداری در محوطه این آموزشگاه با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

همچین یکی از دانش آموزان  دکلمه ای در وصف شهدای گمنام قرائت و یکی ازراویان دفاع مقدس در خصوص ترویج فرهنگ شهید وشهادت نکاتی را بیان کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدا گفت: امنیت ،آرامش و عزت واقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهداست که از عزیزترین گوهر وجودشان یعنی جانشان گذشتند.

حسنعلی عزت خواه دانش آموزان را به عمل به سیره و آرمانهای شهدا  توصیه کرد و گفت: تجدید عهد و میثاق با شهدا، ادامه راه و حفظ آرمانهای آنها، وظیفه امروز همه ماست و باید با حفظ ارزش ها و مبانی دینی و تحصیل علم، روزبه روز برای پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی تلاش و کوشش کنیم.

محمد شریف مجیدیان رئیس اداره آمور شاهد وایثارگران آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بهرمندی دانش آموزان از عطر معنوی شهیدان کاری ارزشمند در جهت زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

 افسانه کمالی مدیر دبیرستان دخترانه فرهنگیان یاسوج  نیز با ابراز خرسندی از میزبانی این شهید گمنام دفاع مقدس گفت: تبرک جستن و توسل به مقام شهید، ایجاد روحیه و فضای معنوی، ایجاد ارتباط معنوی دانش آموزان با شهدا و آشنایی با سیره شهدا ، از مهمترین اهداف حضور شهدا در مدارس است که تا سالها رنگ بوی عطر شهید وشهادت در بین دانش آموزان و معلمان می پیچد.

در پایان دانش آموزان در فضایی معنوی با شهید گمنام  تجدید بیعت و آن را بدرقه کردند.

 این شهید گمنام۲۷ بود که تا الان خانواده اش شناسایی نشده است که به همراه شهید گمنام ۲۵ ساله دیگری با استقبال نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی وارد شده اند که در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حوزه علمیه دهدشت و لیشتر گچساران به خاک سپرده خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی