تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 نوامبر 2022 - 16:10
کد خبر : 23115

آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد و شورای پیشگیری مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد و شورای پیشگیری مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا می کنند

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دشمن بعد از خانواده مدرسه را هدف قرار داده است که برنامه ریزی اصولی و مدون را در این زمینه می طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حسنعلی عزت خواه در جلسه انعقاد تفاهم نامه شورای پیشگیری مبارزه با مواد مخدر و آموزش وپرورش استان گفت: شناسایی آسیبهای احتماعی در مدارس یک ضرورت است که در این زمینه یاید برنامه هایی که قابلیت اجرایی و خروجی بهتری داشته باشند طراحی و اجرا کرد.
وی آگاه سازی خانواده ها برای کمک به کاهش آسیب ها اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت اولیا و مربیان برای شناسایی و کمک به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در مدارس به خوبی استفاده شود.
عزت خواه بیان کرد: بررسی و مقابله با برخی آسیبها مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد و خشونت مستلزم مشارکت خانواده ها و دستگاههای اجرایی است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: ۶۳ درصد مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد و همه مدارس شاهد تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند.
سید ناصر رضایی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در کمین هر فردی در جامعه به خصوص در گروه سنی دانش آموزی است گفت: رمز سلامت جسمی و روانی برای ماندگاری طراوت در زندگی منوط به توجه کردن به شاخص مهم خودمراقبتی در زندگی فردی و اجتماعی است که در زندگی امروزی باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی افزود: تعامل خوبی بین آموزش وپرورش و شورای پیشگیری مبارزه با مواد مخدر برای اجرای برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی وجود دارد.
سید بهاالدین ملک حسینی نیز در این جلسه از تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد طرح یاریگران زندگی در مدارس استان خبرداد وگفت: در این طرح که مشکلات دانش آموزان توسط همسالان شناسایی و با ارئه راهکار توسط همسالان حل می شود در کمیته نظارت مورد ارزیابی قرار می گیرند.
بهرام مشیری، معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان نیزگفت: شناسایی مدارس حاشیه نشین ، بررسی مشکلات و امکانات و ترسیم نقشه خطر، برگزاری برنامه های هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر از ۲۲ الی ۲۸ آبانماه و تحت پوشش قرار دادن مدارس در طرح یاریگران زندگی از محورهای مهم تفاهم نامه همکاری با شورای پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی