تاریخ انتشار : جمعه 3 می 2019 - 10:34
کد خبر : 12249
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نگرانی اعضای شورای مادوان از عدم اجرای تعهدات آبفای شهری استان/ اقدام غیر قانونی در دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین بسته هستند

نگرانی اعضای شورای مادوان از عدم اجرای تعهدات آبفای شهری استان/ اقدام غیر قانونی در دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین

نگرانی اعضای شورای مادوان از عدم اجرای تعهدات آبفای شهری استان/ اقدام غیر قانونی در دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین

آفتاب دنا : رئیس شورای اسلامی شهر مادوان از کم کاری و سهل انگاری مسئولین حوزه آبفای شهری استان نسبت به رفع مشکلات پروژه آبرسانی شهر مادوان و دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین این شهر انتقاد کرد .

آفتاب دنا : رئیس شورای اسلامی شهر مادوان از کم کاری و سهل انگاری مسئولین حوزه آبفای شهری استان نسبت به رفع مشکلات پروژه آبرسانی شهر مادوان و دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین این شهر  انتقاد کرد .

 به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حاتم پیام در جلسه شورای شهر مادوان با رئیس آبفای شهر مادوان در سالن جلسات این شورا پیرامون بررسی مشکلات شهرمادوان در زمینه آب و فاضلاب و دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین  شهر مادوان گفت: تلاش ها و پیگیریهای زیادی از طرف این شورا در خصوص رفع مشکلات کمبود آب شرب موردنیاز شهر بویژه پروژه آبرسانی تنگ کبوتری به شهرمادوان و روستاههای حومه صورت گرفته که اگر مسئولان امر جدی تر و مصمم تر به درخواست شورا که مبتنی برنیازاساسی مردم بوده توجه می کردند تاکنون این مشکل برطرف شده بود.

مردم شهر مادوان از دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان همچنان بی بهره اند

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان افزود: متاسفانه معارضات اجتماعی بهانه ای برای مسئولین متولی پروژه آبرسانی تنگ کبوتری به شهرمادوان شد تا مردم  این شهر از دستاورد سفر ریاست جمهوری به استان همچنان بی بهره باشند .

پیام ،از کم کاری و سهل انگاری مسئولین حوزه آبفای شهری گلایه کرد واز دستگاههای نظارتی و امنیتی خواست بدلیل ضرورت تامین آب شرب سالم شهرو اینکه مردم در طول روز کمتر از ۴ ساعت دسترسی مستقیم به آب شرب دارند نسبت به رفع مشکلات سد راه این پروژه همکاری و توجه جدی داشته باشند .

گرفتن هرگونه مبلغی تحت عنوان تبصره ۳ بدون اخد نظر شورای دوره پنجم فاقد وجاهت قانونی است

رئیس شورای اسلام شهر مادوان در ادامه، مبلغ بالای قبوض آب شهر مادوان به نسبت سایر شهرها  را یکی دیگراز مشکلات اساسی و نگرانی مردم این شهر دانست وگفت: اضافه نمودن تبصره ۳ به اشتراک آب مردم این شهرباید متناسب با شرایط افتصادی صورت می گرفت .

پیام با بیان اینکه قراردادی در سال ۹۳  میان آبفای شهری و شورای اسلامی وقت جهت توسعه شبکه آب وفاضلاب منعقد گردیده  که مربوط به همان سال و دوره شورا بوده است خاطرنشان کرد: گرفتن هرگونه مبلغی تحت عنوان تبصره ۳ در پایان مدت زمان قرارداد و بدون اخد نظر شورای دوره پنجم فاقد وجاهت قانونی بوده است.

پیام افزود : علیرغم اینکه مدت ۵ سال این مبلغ از مشترکین آبفای شهر مادوان دریافت میگردد اما همچنان با قطعی طولانی مدت آب،فرسودگی شبکه آب و عدم فاضلاب شهری رنج می برند.

وی گفت : دریافت هزینه تبصره ۳ به قبوض مشترکین با هدف ایجاد خدمات زیرساختی و توسعه شبکه آب وفاضلاب اضافه گردیده بود که متاسفانه هیچ خدماتی به مردم داده نشده است.

دریافت هزینه تبصره ۳ از قبوض مشترکین خلاف قانون و باید حذف گردد

رئیس شورای اسلام شهر مادوان  خاطرنشان کرد: دریافت هزینه مطابق با تبصره ۳  توسط آبفای شهری در حال حاضر خلاف شیوه قانونی مقرر بار مالی ناحقی را برمردم تحمیل کرده که باید از قبوض مشترکین بدلیل شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم هرچه سریعتر حذف گردد ومبلغ ذخیره شده از این تبصره برای شورا شفاف سازی و درجهت تامین تاسیسات آب وفاضلاب شهری مادوان هزینه گردد.

ابراز نگرانی رئیس شورای اسلام شهر مادوان از اخبار منتشر شده در زمینه  بکارگیری نیرو در آبفای شهری

رئیس شورای اسلام شهر مادوان در ادامه به اخبار منتشر شده در زمینه  بکارگیری نیرو در آبفای شهری و ماموریت تعدادی از این نیروها در آبفای شهری مادوان  واکنش نشان داد و گفت: این اقدام  بکارگیری در شرایطی فعلی که فارغ التحصبلان بیکار زیادی داریم موجب نگرانی مردم و تضییع حقوق شهروندان  گردیده و با اصل عدالت،برابری ،مساوات که همه باید باید از آن برخوردار باشد در تناقض آشکار و موجب بی اعتمادی مردم به مسئولین می شود.

پیام در همین زمینه خاطرنشان کرد: چنانچه شرایطی برای بکارگیری نیرو وجود داشته باشد باید از طریق آزمون فراگیر عمومی از ظرفیت نیروی انسانی و جویای کار شهر استفاده شود تا سرنوشت واداره امور شهر به دست جوانان همین شهر رقم بخورد .

شورای شهر مادوان هر گونه عملکرد خلاف قانون را به دستگاهای نظارتی گزارش می کند

پیام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورا براساس رسالت ذاتی خویش این حق را دارد بر عملکرد مسئولان شهر نظارت داشته باشد  اظهار داشت: شورای شهر مادوان ضمن دفاع از حقوق شهروندان هر گونه رفتار و عملکرد خلاف قانون را به دستگاهای نظارتی بعنوان حلقه واسط بین مردم ومسئولان گزارش تا اعمال قانون نمایند.

رئیس شورای شهر مادوان در پایان ضمن تقدیر وتشکر از خدمات وپیگیریهای مصطفی پور رئیس آبفای شهری مادوان در دو سال گذشته خواستار پیگیری مجدانه موارد مطرح شده جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم شد.

هدف قرارداد تبصره ۳ خدمات رسانی به مردم  بوده ولی متاسفانه محقق نشد

در ادامه  یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر مادوان با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه گفت: قبل از مسئولیت آقای مصطفی پور در آبفای شهر مادوان با آقای لدنی مدیرکل محترم آبفای استان تبصره ۳ طی قراردادی مصوب گردید که هدف از آن خدمات رسانی بهتر به مردم شهر مادوان بود ولی متاسفانه اهداف این قرارداد محقق نشده و با مراجعه به مدیریت وقت آبفای شهر مادوان مشکلات حل نشده و اقدامی در این راستا صورت نگرفته است .

فرخ پور افزود: انتظار می رود باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم شهر در خصوص تعدیل قبض های آب و یا درچنین شرایطی که خدمات تبصره ۳ به مردم داده نشده از قبوض آب  حذف گردد  و همچین آبرسانی از تنگ کبوتری  با جدیت بیشتری پیگیری  شود.

روند حل مشکلات آب شهر مادوان  به کندی صورت می گیرد

در ادامه یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر مادوان نیز در این جلسه روند حل مشکلات آب شهر مادوان را کند دانسته  و از رئیس آبفای شهری مادوان  خواست پروزه آبرسانی از تنگ کبوتری و متصل نمودن فاضلاب شهر مادوان به شبکه فاضلاب شهری را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

یزدانپناه  از مبلغ بالای قبوض صادره و تبصره ۳  انتقاد کرد وگفت: آبفای شهری در تعهداتش در خصوص این تبصره  عمل نکرده که باید حذف گردد.

تعرفه های بالای آب در شهر مادوان ناشی از تبصره ۳ که باید حذف گردد

حکمتی از دیگر اعضاء شورای اسلامی شهر مادوان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اینجانب مدتی مسئول آبفای شهرمادوان بوده ام و کاملاً با مشکلات آشنایی دارم  گفت: مشکل آب در بعضی از خیابان ها خصوصاً خیابان شهید یزدانپناه و انتهای خیابان سعدی با کمبود شدید مواجه هست که موجب نارضایتی مردم گردیده است.

وی انشعابات غیر مجاز در شهر مادوان را یکی از مشکلات این شهر دانست  و درخصوص تعرفه های بالای آب در شهر مادوان ناشی از تبصره ۳  گلایه  کردند و خواستار حذف آن شدند.

انتقاد از عدم تعهد آبفای شهری در خصوص آبرسانی از تنگ کبوتری  و ترمیم سیستم فرسوده آبرسانی مادوان

در ادامه رحیمی ازدیگر اعضاء شورای اسلامی شهر مادوان در خصوص تبصره ۳ گفت: در زمان آقای لدنی نژاد قول داده شد که فاضلاب شهری مادوان پیگیری شود و باتوجه به وجود دره مهریان و مانع وصل شدن فاضلاب مادوان به شبکه فاضلاب شهری قرار شدپیگیری های لازم صورت گیرد و کد اختصاصی گرفته شود که متاسفانه انجام نگرفت.

و ی همچنین از  عدم تعهد آبفای شهری استان در خصوص آب رسانی از تنگ کبوتری  و ترمیم سیستم فرسوده آبرسانی شهر مادوان  که عملیاتی نشد انتقاد کرد و درخصوص تبصره ۳ و مبلغ دریافتی نیز گفت: باتوجه به عدم اجرای تعهدات از سوی آبفای شهری استان خواستار حذف تبصره ۳ از قبوض مشترکین شد و پیشنهاد داد به جهت رفع برخی شبهات و مشکلات بوجود آمده سد راه پروژه آبرسانی تنگ کبوتری جلسه ای با نماینده ولی فقیه در استان گرفته شود.

تبصره ۳ باید از همان زمان تصویب، پیگیری ومطالبه می شد

رئیس آبفای  شهری مادوان در این جلسه ضمن تقدیر وتشکر از دغدغه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان در زمینه آبرسانی و توسعه زیرساختها در خصوص سوألات اعضاء شورا و دیگر موارد مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.

مصطفی پور درخصوص تعرفه های بالا در قبوض آب شهر مادوان گفت: قبل از مسئولیت اینجانب کنتورهای آب خوانده نمی شد و در اداره قبض زده می شد ولی در حال حاضر تمام کنتورهای آب قرائت می گردند و این تعرفه بالا مابه التفاوت هزینه های قبل می باشد .

و ی یکی از مشکلات شهر مادوان را در زمینه آب عدم صرفه جویی در مصرف آب دانست و گفت: فرهنگ درست مصرف کردن آب باید در جامعه نهادینه شود  رئیس آبفای شهری مادوان در خصوص تبصره ۳ اظهار  داشت: این تبصره یک بار در هنگام دریافت حق انشعاب اخذ می گردد و آن هم به پیشنهاد آبفا و تصویب شورای شهردر گذشته بوده و طبق قانون باید در جهت اصلاح شبکه وبازسازی شبکه آب همان شهرهزینه گردد و باید از همان زمان تصویب، پیگیری ومطالبه می شد.

جمع آوری بیش از ۷۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهر مادوان

رئیس آبفای  شهری مادوان در خصوص اصلاح شبکه آب شهری مادوان  گفت: تاکنون دو هزار متر لوله گذاری صورت گرفته و باتوجه به جمعیت بالای شهر جوابگو نمی باشد

مصطفی پور  خاطرنشان کرد: از مردادماه سال گذشته تا کنون بیش از ۷۰۰ انشعاب غیر مجاز  در شهر مادوان شناسایی ، جمع آوری و به مراجع قانونی معرفی گردیدند.

کمبود مخزن آب  مهمترین مشکل شهر مادوان

 رئیس آبفای  شهری مادوان یکی دیگر از مشکلات شهر مادوان را کمبود مخزن آب  دانست ودر خصوص ساخت مخزن جدید ۵ هزارتایی شهر مادوان توضیحاتی  به اعضای شورا ارائه کرد.

مصطفی پور  در خصوص آبرسانی به شهر مادوان نیز گفت: پیگیر های لازم از طریق وزارت نیرو جهت آبرسانی از طریق تنگ کبوتری صورت گرفته و قرار شد کار ادامه پیدا کند .

رئیس آبفای  شهری مادوان با بیان اینکه مطالعات لازم و نقشه برداری ها در خصوص شبکه فاضلاب صورت گرفته و در صورت جانمایی تا مرداد ماه سال جاری جهت تصویب به وزارت خانه فرستاده خواهد شدخاطرنشان کرد: شهر مادوان به عنوان پروفایل ایمنی آب استان در نظر گرفته شده و خردادماه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی جهت انجام کار به شهر مادوان می آیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی