تاریخ انتشار : جمعه 11 ژانویه 2019 - 23:41
کد خبر : 11062

مساجد و بقاع متبرکه بهترین محل برگزاری برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/برگزاری مراسمات عزاداری دهه فاطمیه در بقاع شاخص استان

مساجد و بقاع متبرکه بهترین محل برگزاری برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/برگزاری مراسمات عزاداری دهه فاطمیه در بقاع شاخص استان

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاددر جمع خبرنگاران گفت: در جشن ۴۰ سالگی انقلاب باید برکات ، خدمات و دستاوردهای انقلاب در زمینه های علمی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و دفاعی به نحو شایسته ای برای مردم به ویژه جوانان معرفی شود.

فتاب دنا : معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد و بقاع متبرکه بهترین محل برای برگزاری برنامه های انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا : حجت الاسلام قاسم مومنی شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه مساجد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در یاسوج برگزار شد، گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون در عرصه های مختلف، محل تصمیم گیری و تصمیم سازی فعالیت های مختلف بوده و هستند.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس حرکت رزمندگان اسلام از مساجد شکل گرفت، اظهار داشت: مساجد امروز باید از همه جهات پویا و فعال شوند.

مومنی شاد ضمن اذعان به اینکه دشمن از برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد می ترسد، اضافه کرد: مساجد و بقاع متبرکه بهترین محل برای برگزاری برنامه های انقلاب اسلامی است.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد کار فرهنگی را نیازمند بودجه دانست و یادآور شد: ملاک و معیار امروز، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری متناسب با اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس های فرهنگی، هنری و ورزشی اثرات لازم را در جامعه خواهد داشت، تاکید کرد: رفتار متولیان کارهای فرهنگی نیز باید الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشد.

مومنی شاد از وظیفه همگانی برای پویایی مساجد سخن به میان آورد و ابراز داشت: همه باید دست در دست یکدیگر، با اراده قوی کارها و برنامه ها را به پیش ببریم.

بقاع متبرکه شاخص استان میزبان برنامه های گرامی داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گرامی داشت برنامه های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به همین مناسبت برنامه های متنوعی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش بزرگ «نقش مساجد در ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی» در مسجد شهیدان گچساران خبر داد و اضافه کرد: برنامه های دیگری در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج نیز برگزار می شود.

مومنی شاد میزبان برنامه های گرامی داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بقاع متبرکه شاخص استان دانست و ادامه داد: با توجه به توطئه دشمنان و دغدغه مقام معظم رهبری، باید در زمینه کارهای فرهنگی فعالیت های ارزشمندی در جامعه صورت گیرد.

شایان ذکر است، وحدت رویه در برگزاری برنامه ها، بیان خدمات انقلاب و نظام از تریبون مساجد، روشنگری وضعیت کنونی، بیان پیشرفت های دفاعی کشور، ارسال پیامک و مسابقه پیامکی، مسابقات فرهنگی و هنری، دعوت از چهره های ملی و ایجاد بانک اطلاعاتی یاوران مساجد از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

دستاوردهای۴۰ ساله انقلاب در زمینه های  مختلف به نحو شایسته ای برای مردم به ویژه جوانان معرفی شود

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در  حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در جشن  ۴۰ سالگی انقلاب باید برکات ، خدمات و دستاوردهای انقلاب در زمینه های علمی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و دفاعی به نحو شایسته ای برای مردم به ویژه جوانان معرفی شود.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت، دهه وقف، طرح بصیرت عاشورایی و سایر برنامه‌ها گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب عملکرد اوقاف و امور خیریه استان در چهار دهه اخیر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد  و ایستگاه معرفت‌دهی در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

برگزاری مراسمات عزاداری دهه فاطمیه در بقاع شاخص استان

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانشان از برگزاری مراسمات عزاداری دهه فاطمیه در بقاع شاخص استان خبرداد.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد گفت: با توجه به مقارن شدن دهه فجر با ایام فاطمیه دوم و‌سالروز شهادت حضرت زهرا(س)  مراسمات عزاداری در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود

وی به برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در طول سال اشاره کرد و گفت: آرامش بهاری در آستانه عید نوروز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود که هر ساله بالغ بر ۵۰ روحانی اعزامی از قم به منظور اجرای این طرح به استان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان گفت: این طرح در جوار بقاع شاخص ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه را از دیگر طرح‌های اوقاف دانست ‌و عنوان کرد: این طرح به منظور بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود و هر ساله ۳۰ تا ۴۰ روحانی برای اجرای طرح به استان اعزام می‌شوند.

اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد  در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه می شود.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد ، با بیان اینکه  باید از ظرفیت هایی که در امامزادگان جلیل القدر وجود دارد برای ایجاد جامعه ای با فرهنگ اسلامی بیش از پیش استفاده کرد گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه به لحاظ اهمیت اعتقادی و فرهنگی که در بین مردم دارند نقش به سزایی در کاهش ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی دارند که مسئولین کشور نباید از آن غافل شوند.

وی خاطرنشان کرد:  نظر به همین جایگاه و اهمیت بقاع بوده است که مقام معظم رهبری فرموند:باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند چرا که سایر اماکن دینی دارای چنین نقشی در بین همه مردم ندارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: برای تقویت ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه باید برنامه ریزی دقیق فرهنگی صورت گیرد تا این اماکن مذهبی در مناسبت های مهم فرهنگی به کانون های اجتماع مردمی تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام  مومنی‌شاد از پررنگ کردن برنامه های فرهنگی و عمرانی مساجد را از برنامه های پیش رو در اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد و گفت:سازمان اوقاف  و امور خیریه با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور ضمن توسعه زیر ساخت های این اماکن متبرکه، ده ها برنامه فرهنگی و قرآنی را در طول سال در امامزادگان برگزار می نماید.

وی از استقبال مردم ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد از برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم برنامه های فرهنگی پیش رو با غنای بیشتری برای تقویت و ترویج فرهنگ دینی وملی در بقاع متبرکه شاخص در اقصی نقاط استان برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی