تاریخ انتشار : شنبه 8 دسامبر 2018 - 19:58
کد خبر : 10660

تحصیل ۴۰درصد دانشجویان تمام وقت وزارت علوم در دانشگاه فنی وحرفه ای/۸ درصد از کل اعتبارات و بودجه آموزش عالی به دانشگاه فنی و حرفه ای داده می شود.

تحصیل ۴۰درصد دانشجویان تمام وقت وزارت علوم  در دانشگاه فنی وحرفه ای/۸ درصد از کل اعتبارات و بودجه آموزش عالی به دانشگاه فنی و حرفه ای داده می شود.

آفتاب دنا : مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای  ، غلامحمد زارعی نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی ،دکتر کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، پرواز مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد و حضور

آفتاب دنا : مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای  ، غلامحمد زارعی نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی ،دکتر کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، پرواز مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد و حضور پرشور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با تبریک روز دانشجو گفت: ۲۰۰هزار دانشجو در ۱۷۵ شعبه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مشغول تحصیل  هستند که متاسفانه تنها یک میلیارد تومان به عنوان بودجه فرهنگی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

رضا مهدی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان ابر دانشگاه بیش از ۴۰درصد دانشجویان تمام وقت وزارت علوم را میزبانی می کند خاطرنشان کرد: حدود ۸ درصد از کل اعتبارات و بودجه آموزش عالی در حوزه وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه ای داده می شود.

وی افزود: باید هم اکنون بودجه این دانشگاه بیش از ۲هزار میلیارد تومان باشد در حالی که در بهترین حالت زیر ۶۰۰میلیارد تومان است.

مهدی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای راه بسیار طولانی برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین و در تراز دانشگاهی بین المللی و حتی داخلی دارد اظهار داشت: دانشجویان برای ساختن کشور نیازمند دانش و آموزش با کیفیت هستند که در این راستا به کارگاههای پیشرفته نیاز داریم،

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: با پیشرفت های تکنولوژی و ضرورت آموزش بروز دانشجویان  سطح تجهیزات آزمایشگاهها و کارگاههای این دانشگاه  متناسب با نیازهای امروز جامعه نیست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی  در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای برای دانشگاه شدن به معنی واقعی حداقل یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تجهیزات می خواهد در صورتی که در بهترین حالت ما می توانیم سالی ۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات به روز برای کارگاهها و آزمایشگاهها انجام دهیم.

مهدی با بیان اینکه ستون خیمه هر دانشگاهی تعدادی اعضای هیئت علمی است، عنوان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه ای در بهترین حالت هم اکنون ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی داریم در صورتی که باید برای استاندارد حداقلی بیش از ۵۰۰۰عضو هیئت علمی جذب کنیم.

وی اضافه کرد: امکانات و اعتبارات غذای دانشگاه فنی و حرفه ای برای سال ۹۶ در نظر گرفته شده که کفاف نمی کند در حالی که هم اکنون هزینه های این بخش افزایش یافته است. سالانه ۵۰ میلیارد تومان مواد غذایی توزیع می شود که امسال حداقل باید ۵۰درصد به این میزان اضافه شود. اعتبارات ورزشی این دانشگاه خیلی کم است.

امین زاده در پاسخ به سوالات دانشجویان مبنی بر اشتغالزایی در جامعه گفت:  فضای کسب کار در رونق اشتغالزایی بسیار تاثیر گذار است و وظیفه ورسالت دانشگاه فنی حرفه ای صرفا آموزش وتربیت نیروی دانشجویان برای کسب دانش ومهارت است.

موفقیت های کشور مرهون و مدیون نیروی انسانی خلاق، کارآمد، عالم و دانشمند است

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشکده فنی تهران برای نشان دادن روح آزادی خواهی و انقلابی‌گری دانشگاه خون مطهر سه دانشجو تقدیم و به سرفصلی برای جنبش دانشجویی تبدیل شد.

غلام محمد زارعی ،دانشجویان را سرمایه ها و امیدهای آینده کشور  دانست وگفت: بسیایر از موفقیت های کشور مرهون و مدیون نیروی انسانی خلاق، کارآمد، عالم و دانشمند است.

وی  با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ۱۶ آذر مقدماتی برای پیروزی انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی به ملت و به صحنه آوردن مردم برای مبازره به ظلم، استکبار و استبداد بود.

زارعی اظهارکرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته در صحنه های مختلف و حوادث مختلف، با برکت ولایت فقیه به عنوان ستون این خیمه با عزت و اقتدار از فراز و نشیب ها، موانع و چالش ها عبور کرد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دغدغه معیشتی، کار و اشتغال در زندگی مردم کشور و این استان وجود دارد و مسئولان کشور بر این مساله تردیدی ندارند که مساله اصلی کشور اشتغال و معیشت است.

وی ادامه داد: در دوران نمایندگی مجلس اعتباراتی توسعه ای شهرستان بویراحمد را به بیش از ۱۲ برابر افزایش داده ابم، در چهار پنج سال گذشته تنها در بخش راههای اصلی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در بخشهای مختلف گام های خوبی برداشته شده است.

همه زندگی ام در خدمت مردم است

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در  خصوص پتروشیمی بویراحمد در سقاوه مارگون  گفت: یکی از طرح های صنعتی که در دنیا به علت ظرفیت اشتغالزایی و بازار جهانی دارای ارزش افزوده بالا می باشد، پتروشمی است.

زارعی بیان کرد: خوراک پتروشیمی گاز است و برداشتهای گاز از پارس جنوبی با قطع درختان و جنگلهای، از بین بردن اراضی کشاورزی و تحت تاثیر قرار دادن زندگی روستائیان از مجاور این استان عبور می کند اما هیچ استفاده ای از این نعمت و ظرفیت نمی شد. اینکه چه کسی سرمایه گذاری کند به تناسب آمادگی و مجوزات باید پیگیر باشد.

وی تصریح کرد: برای احداث پتروشیمی که نیاز به تامین خوراک، آب و زیرساختهای اولیه بود تلاش می کنم و همچنین مجوز توسعه میدان گازی مختار را با ظرفیت ۶۰۰ میلیون یورو توسط وزارت نفت اخذ شده است. هیچ کس به اندازه بنده سینه چاک دفاع از مردم نیست و همه زندگی ام در خدمت مردم است

مسایل توسعه استان را با مسایل سیاسی و شخصی گره نزنید

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  در ادامه سخنانشان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی و وزارت صنایع از مجموع اراضی دشت سقاوه تملک و به نام دولت ثبت شده بود پیشنهاد دادند که پتروشیمی در این مکان ساخته شود،زمین کسی گرفته نشد. این زمینها منابع ملی و متعلق به دولت است و باید در راستای توسعه و پیشرفت استفاده شود.

زارعی با بیان اینکه اگر کسی ادعا دارد حقش ضایع شده در یک فضای مناسب خدمتشون باشم، اضافه کرد: خواهش می کنم مسایل توسعه استان را با مسایل سیاسی و شخصی گره نزنید.

از هیچ اقدام غیر قانونی حمایت نخواهم نکرد

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  در پایان خاطرنشان کرد: بنده مدافع حقوق مردم هستم واز افراد در چهارچوب قانون که حرکت نمایند دفاع می کنم  دفاع من از صنعت  و کارآفرینی در راستای توسعه استان است  از هیچ اقدام غیر قانونی حمایت نخواهم نکرد.

هویت دانشگاه و دانشجو، تحلیل، نقد و مطالبه‌گری است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مسئولان کشوری واستانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: ۱۶ آذر روز در هم آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی است  و این روز ارزشمند را  به دانشجویان عزیز این سرمایه های ارزشمند انسانی که در آینده کشور نقش کلیدی دارند تبریک عرض می کنم.

دکتر رحیم امین زاده   افزود: استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی دو درسی است که از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به یادگار مانده است و امروز دانشجویان ما بیش از هرزمان دیگری برای تداوم این دو پیام باید تلاش کنند چرا که کشوری که استقلال و آزادی نداشته باشد ومتکی به بیگانگان باشد هرگز روی توسعه وتعالی را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه دانشگاهها  از مراکز مهمی هستند که نقش عمده ای در استقلال و یا وابستگی کشور دارند گفت:  اکثر مدیران جامعه از بین فارغ التحصیلان دانشگاهها انتخاب می شوند ، از این رو این مراکز همواره مورد تهاجم و یورش فرهنگ سلطه در جهان بوده است تا از این طریق با پرورش مهره ها و دست نشانده های خود آینده را رقم بزنند.

مطالبه گری دانشجویان باید در چارچوب قوانین باشد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: هویت دانشگاه و دانشجو، تحلیل، نقد و مطالبه‌گری است و در شرایط خاص و حساس کنونی که شاهد تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران هستیم، دانشجویان و دانشگاهیان باید برای برون‌رفت از این وضعیت، مسئولین را با نقدهای مشفقانه برای اصلاح امور و پاسخ به مطالبات  به حق مردم به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مهمترین راهبرد دانشگاه فنی وحرفه ای تربیت نیروهایی ماهر و آچار بدست در رشته های مختلف فنی است تا با کار وتلاش و بدست آوردن تخصص وتجربه به توسعه و آبادنی ایران عزیز کمک کنند و قله های علمی در دنیا را یکی پس از دیگری فتح کنند.

امین زاده در ادامه گفت: مطالبه گری دانشجویان باید در چارچوب قوانین باشد و در کنار کارهای علمی، پژوهشی و نوآوری  به تدین دینی توجه داشته باشند  چرا که وظیفه دانشگاه علاوه بر بعد علمی و عملی، در حوزه ایمان نیز هست.

دراین مراسم نمایندگان دانشجویان خواهر وبرادر به بیان سوالات خویش از مسئولان پرداختند و در پایان مسئولان به پرسشهای خبرنگاران در حوزه های صنفی وسیاسی پاسخ دادند.

کافی نبودن فعالیت‌های فرهنگی، نداشتن سالن آمفی تئاتر، پایین بودن کیفیت غذای سلف سرویس برادران، نداشتن استخر و زمین چمن مصنوعی، پایین بودن کیفیت سایت دانشگاه، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، کمبود امکانات و تجهیزات کارگاهی، نداشتن اینترنت وای فای، برخورد نامناسب مجموعه و کارکنان و کمبود امکانات در خوابگاه از مهمترین مطالبات و خواسته های دانشجویان پسر و دختر دانشگاه فنی و حرفه ای استان در این آیین بودند.

در پایان این مراسم از فعالان دانشجویی با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

در پایان این همایش دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور با حضور برمزار شهید گمنام در محوطه آموزشکده فنی وحرفه ای دختران یاسوج  ضمن تجدید میثاق با این شهید گمنام یاد شهیدان انقلاب را گرامی داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی