تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آگوست 2018 - 18:33
کد خبر : 10086

آمادگی کامل آموزش و پرورش بویراحمد برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۷

آمادگی کامل آموزش و پرورش بویراحمد برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۷

حسن زاده با اشاره به تکریم فرهنگیان در هنگام پست بندی ها، تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و قبیله ای کسانی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه کار دارند به آنها پست مدیریت و معاونت تعلق می گیرد.

آفتاب دنا : مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد  از آمادگی کامل آموزش و پرورش بویراحمد برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۹۷ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،علی حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگاران از آماده سازی تمامی مدارس درقالب پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد.

مدیر آموزش و پرورش و بویراحمد آغاز پروژه مهر را از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر عنوان کرد و گفت:مهم ترین چالش ما در ارتباط با پروژه مهر مربوط به تامین فضا است و آموزش و پرورش بویراحمد بدترین شرایط را در استان بعد از تنش آبی در ارتباط با فضا و تجهیزات مدارس دارد

وی  با بیان اینکه مهمترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی پروژه مهر است، تصریح کرد: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه ای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است از این جهت پروژه مهر یکی از مهمترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی به‌شمار می‌اید که ما نیز باید آن را به نحو احسن برگزار کنیم.

حسن زاده  با اشاره  به اینکه  با تمام توان در ساماندهی نیروی انسانی ، اطلاع رسانی و ثبت نام دانش آموزان  اقدام کرده ایم گفت : آنچه برای آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد بسیار مهم و قابل توجه است  آغازی زیبا و به یاد ماندنی و حضور همراه با تکریم برای دانش آموزان است  که می تواند به قوت انگیزه مبدل گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد همراهی اولیا با دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی را مهم عنوان کرد و گفت: جشن شکوفه ها و آغاز بازگشایی مدارس در اولین روز ماه مهر در سایه همدلی و همراهی مسیولین زیباتر و شایسته تر خواهد بود لذا ازهمه مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی استان  جهت حضور دراین برنامه ها دعوت  خواهد شد که قطعاحضور آنان در جمع دانش آموزان و فرهنگیان  استان  موجبات رشد و تعالی بیشتر استان را فراهم خواهد کرد.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در کل شهرستان بویراحمد ۵۰۰ مدرسه داریم که در زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال به تعداد ۱۰۳ مدرسه آسیب وارد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد همچنین گفت: با شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان بویراحمد تعداد ۵۶ مدرسه فرسوده داریم که قدمت هر یک از آن‌ها بالای ۴۵ سال است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به تعداد مدارس کانکسی هم اشاره کرد و با بیان این که ۱۲ مدرسه کانکسی در شهرستان وجود دارد تعداد مدارس استیجاری را نیز ۲۸ مدرسه ذکر کرد.

حسن‌زاده به تمهیداتی که برای رفع مشکل فضاهای آموزشی اندیشیده شده اشاره کرد و گفت: بعضی فضاهای آموزش و پرورش در مرکز شهر یاسوج را می‌توان اجاره داد و از اجاره بهای آن‌ها برای اجاره فضا در حاشیه شهر یاسوج استفاده کرد.

وی از شهر یاسوج بعد از شهر مشهد به عنوان مهاجرپذیرترین شهر ایران یاد کرد و گفت: سالانه سه تا ۵ هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان ما اضافه می‌شود.

سازماندهی ۴هزار ۸۰۰ فرهنگی در بحث پروژه مهر

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به سازماندهی ۴هزار ۸۰۰ فرهنگی در بحث پروژه مهر، گفت: از ۱۳ مرداد ماه کار سازماندهی نیروی انسانی را شروع کردیم و تا ۳ شهریور ادامه دارد.

حسن زاده افزود: با توجه به اینکه حدود هزار ۸۰۰ نیروی فرهنگی در مقطع ابتدایی مشغول به کار هستند بزرگترین چالش ما در سازماندهی نیروی انسانی در این حوزه است.

وی با اشاره به تکریم فرهنگیان در هنگام پست بندی ها، تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی و قبیله ای کسانی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه کار دارند به آنها پست مدیریت و معاونت تعلق می گیرد.

وی در مورد صلاحیت مدیران مدارس به خبرنگاران، گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال برای اولین بار در مراکز استانها بحث انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را به عنوان پایلوت آغاز کرد و امسال در شهرستان بویراحمد انتخاب مدیران مدارس با کمترین تنش انجام گرفت.

 

حسن زاده به جمعیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز شهرستان بویراحمد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود ۳ تا ۵ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی مرکز استان اضافه می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم تا حدود ۶۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تعداد دانش‌آموزان سال گذشته در شهرستان بویراحمد را ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان ما ۶۷ هزار نفر است.

کسب ۸۰ رتبه کنکور زیر ۱۰۰۰

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در ادامه به موفقیتهای آموزش وپرورش با اشاره به موفقیت دانش آموزان  این شهرستان در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: امسال ۸۰ نفر دانش آموز رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد رتبه های برتر کشوری و استانی آموزش و پرورش استان متعلق به آموزش و پرورش بویراحمد است، تصریح کرد: در هجدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری از حدود ۲۰۰ رتبه ای که توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان کسب شد، ۵۶ رتبه متعلق به شهرستان بویراحمد بوده که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش از این افراد تجلیل بعمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی