تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 نوامبر 2017 - 0:46
کد خبر : 8135

آمادگی همکاری با مسئولین دانشگاه فرهنگیان برای استفاده از ظرفیتها و منابع ملی

آمادگی همکاری با مسئولین دانشگاه فرهنگیان برای استفاده از ظرفیتها و منابع ملی

علی محمد احمدی افزود: هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و کمیته های مشورتی با نیازسنجی و برش سالانه سند پنج ساله را تدوین و برای تصویب نهائی در جلسه بعدی ارائه دهند.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۳۱_۲۲-۱۶-۴۲آفتاب دنا :   نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد  بعد از چهار سال به ریاست علی محمد احمدی  استاندار ، هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان ،دکتر حسن نوروزی رئیس  سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و دکتر نو روز هاشمی رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد و باحضور  روسای پردیس های شهید ایزدپناه و کوثر و تنی چند از  اعضاء برگزار شد.

 ضرورت تدوین برنامه پنج ساله دانشگاه فرهنگیان با رویکرد توسعه ای به لحاظ ساختاری و کیفیت آموزشی

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد  در این  نشست گفت: توسعه ساختاری فضاهای فیزیکی، کیفیت بخشی و ارتقاء شاخص های آموزشی دانشگاه فرهنگیان براساس برآورد و نیازسنجی رشد جمعیتی دختران و پسران در قالب برنامه پنج ساله باشد.

علی محمد احمدی افزود: هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و کمیته های مشورتی با نیازسنجی و برش سالانه سند پنج ساله را تدوین و برای تصویب نهائی در جلسه بعدی ارائه دهند.

وی به رفع کمبود فضای فیزیکی آموزشی و ورزشی دانشگاه فرهنگیان استان از طریق فروش املاک این دانشگاه و یا تواتر براساس سازوکار قانونی تاکید کرد وگفت: پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در صورت واگذاری و یا فروش برای دانشگاه فرهنگیان سایت مناسبی است و در این زمینه آمادگی همکاری را داریم.

آمادگی همکاری با مسئولین دانشگاه فرهنگیان برای استفاده از ظرفیت ها و منابع ملی

رئیس شورای آموزش و پرورش استان  که در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان سخن می گفت تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع مالی و اعتباری دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز و ملی است، آمادگی هرگونه همکاری لازم با مسئولین این دانشگاه برای استفاده از ظرفیت ها و منابع مرکز کشور را داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه گفت: جانمایی و محل ساخت مناسبی برای برخی از دانشگاه های استان انتخاب نشده است.

احمدی به استفاده و هزینه بیت المال در ساخت و سازهای غیرضروری، مطالعه نشده و بدون آینده نگری در استان، تاکید کرد: اگر در جائی فضای آموزشی و خوابگاهی دانشجوئی یا دانش آموزی به لحاظ ایمنی مشکل دارد، مورد استفاده قرار نگیرد.

وی با اشاره به ساخت پردیس دانشگاه پیام نور و آزاد یاسوج در خارج از محدوده شهر افزود: بلایی که دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد بر سر بیت المال در این استان آورده اند، طوری عمل نشود که بر سر دانشگاه فرهنگیان نیاید.

استانداربیان کرد: پول بیت المال در این مناطق هزینه شده اما جایی است که جایگذاری مناسبی صورت نگرفت و مشکلاتی را در پی داشت.

احمدی  خاطرنشان کرد: در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجهیم و مصالح ساختمانی را به قلب طبیعت می بریم و به آن ضربه می زنیم و بافت طبیعی این شهر را با مصالح نامناسب و ناهمگون بر هم می زنیم    .

وی اظهار کرد: با ساخت و ساز جدید مخالف هستیم و باید ساختمان های مازاد دستگاه ها در اختیار دستگاه های نیازمند قرار دهیم    .

36مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان وجود ساختمان های مستهلک و فرسوده در حوزه آموزشی و خوابگاهی است 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد ساختمان جدید و فضای فیزیکی به معنای کار بهتر نیست و در فضاهای محدود کارهای مناسب نیز می توان انجام داد . دانشگاه فرهنگیان اموال منقول و غیرمنقول خود را بفروشد و پردیس دانشگاه پیام نور را بخرد.

احمدی عنوان کرد: مشکلاتی در حوزه دانشگاه فرهنگیان استان وجود دارد و یکی از این موارد ساختمان های مستهلک و فرسوده در حوزه آموزشی و خوابگاهی است    .

وی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر نسبت به وضعیت دانشگاه فرهنگیان استان اقدامات لازم صورت گیرد، اضافه کرد: عواقب بروز هرگونه مشکل در این زمینه بر عده مسئولان دانشگاه است.

تحصیل ۹۳۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست که در محل استانداری برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از استاندار فرهیخته استان  از حضور اعضای هیئت امنا تشکر قدردانی کرد.

دکتر نوروز هاشمی به بیان گزارشی از فعالیتها و وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان در عرصه آموزشی، فرهنگی و عمرانی  پرداخت و گفت:  با بیان اینکه دانشگاهها  به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور در تربیت نسل آینده  و ترسیم آینده کشور رسالت خطیری برعهده دارند گفت: در این بین دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه معلمان جامعه را پرورش می‌دهند.

وی  افزود: در این دانشگاه ۹۳۰ دانشجو معلم مشغول به تحصیل هستند  که حدود ۴۵۰ نفر در سال گذشته در رشته های علوم تربیتی ،مشاوره ،ریاضی ،علوم اجتماعی و ادبیات فارغ التحصیل شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان به پذیرش این دانشگاه در کنکور سراسری  در سال جاری اشاره کرد وگفت:۲۰۲ نفر در رشته های علوم تربیتی ومشاوره در این دانشگاه پذیرفته شده که ۹۳ نفر خانم در پردیس کوثر و ۱۰۹ نفر آقا در پردیس شهید ایزدپناه  مشغول تحصیل می شوند.

وی جذب افراد مستعد ونخبه در دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت و پرورش نیروی انسانی در آموزش وپرورش را یاداور شد و گفت: بیش از ۵۰ نفر در پذیرش امسال دانشگاه فرهنگیان در استان رتبه زیر ۱۰۰۰داشتند ضمن اینکه رتبه ۳۹ کشور در رشته علوم انسانی نیز  این دانشگاه را انتخاب کرده  است .

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۱۲ نفر استاد تمام وقت ۱۷ نفر استاد مامور و ۷۵ نفر استاد به صورت حق التدریس در این دانشگاه مشغول فعالیت آموزشی هستند خاطرنشان کرد:امسال برای اولین بار اساتید هیات علمی این دانشگاه از اتاق مجزا استفاده می کنند و به پایگاههای علمی معتبر دسترسی دارند.

وی از برگزاری دوره توانمند سازی تولید محتوای الکترونیکی برای اساتید دانشگاه فرهنگیان  خبرداد وگفت: این دوره در هفته اول آبانماه به مدت دو روز با حضور اساتید دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

هاشمی گفت: درپردیس کوثر برای اولین بار یک مجتمع رفاهی ،آموزشی و اداری که در خور یک محیط علمی ودانشگاهی است فراهم شده است که خوابگاه دانشجویان در همین محوطه دانشگاهی در کنار محیط آموزشی واداری است.

وی با بیان اینکه خوابگاه پردیس شهید ایزدپناه با ظرفیت ۲۰۰ نفر جوابگوی دانشجویان نبود گفت: برای حل این مشکل یک خوابگاه استیجاری مجهز به همه  امکانات با ظرفیت ۲۳۰ نفر اجاره کرده ایم تا دانشجویان ما با فراغت بال بهتری به تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و درخشش دانشجویان برتر فرهنگی پردیس شهید ایزدپناه  و کوثر یاسوج در جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان سراسر کشور را یاداور شد وگفت: دانشگاه نوپای فرهنگیان مشکلات خود را دارد اما همه سعی ما  بر این است تا با همین  ظرفیتی که داریم  بهترین برنامه‌ها را در ابعاد آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان داشته باشیم.

دکتر نوروز هاشمی مستهلک بودن فضاهای آموزشی و اداری را از مهمترین مشکلات پیش روی این دانشگاه ذکر کرد وگفت: برای ساخت پردیس دانشگاه فرهنگیان با مشکل جدی مالی مواجهیم که نیازمند اعتبارات هستیم.

تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش هدف دانشگاه فرهنگیان است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۹۱ با عنوان دانشگاه فرهنگیان مشغول به فعالیت شده است و پیش نیز با عنوان مراکز تربیت معلم از آن یاد می شده است گفت:تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش هدف دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر هاشمی به نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت و دانش فرهنگیان  اشاره کرد وگفت: لازمه داشتن دانش آموزانی خلاق ،پرسشگر ، شایسته و دارای مهارت، معلمانی آموزش دیده است که دانشگاه فرهنگیان در تربیت چنین معلمانی، نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به تحولات و نیازهای امروز علمی در دنیا، گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به این نیازها و رویکردهای جدید در تعلیم و تربیت به پرورش دانشجو معلمان مبادرت می کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان  در بیان اهمیت توجه به  تربیت و پرورش نیروی انسانی افزود: اگر کشوری نیروی انسانی کارآمد داشته باشد، تولیدات خوب و قابل رقابت با تولیدات دنیا خواهد داشت که این امر با اهمیت دادن به نیروی انسانی اتفاق می افتد

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۹۹۲نیرو تا سال ۱۴۰۰  از آموزش و پرورش استان خارج و بازنشسته می شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی