تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 سپتامبر 2017 - 18:03
کد خبر : 7822

بازگشایی بانشاط مدارس وآغاز رویش بهار علم ودانش در سایه تدبیر و برنامه ریزی

بازگشایی بانشاط مدارس وآغاز رویش  بهار علم ودانش در سایه تدبیر و برنامه ریزی

با نواختن رنگ مهر و مقاومت ۵۷ هزار دانش‌آموز در شهرستان بویراحمدو ۱۵۲هزار دانش آموز در کهگیلویه وبویراحمد راهی کلاس درس شدند

DSC09268 آفتاب دنا : با نواختن رنگ مهر و مقاومت ۵۷ هزار دانش‌آموز  در شهرستان بویراحمدو ۱۵۲هزار دانش آموز در کهگیلویه وبویراحمد راهی کلاس درس شدند

طی مراسمی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش، مدیرکل آموزش وپرورش استان ،معاونین و مدیر وعوامل اجرایی آموزش وپرورش بویراحمد زنگ مهر ومقاومت در مدرسه شاهد شهر یاسوج برگزار شد،

مدیر آموزش وپرورش بویراحمد با تبریک آغاز سال تحصیلی به طلایه داران علم وآگاهی وگرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم  گفت: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز  در سطح شهرستان بویراحمد  سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند که ۳۷ درصد جمعیت دانش آموزی کل استان را شامل می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اجرای طرح پروژه مهر وبرنامه ریزی اصولی برای بازگشایی باشکوه مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اظهار داشت: ۵ کمیته اجرایی برای یک سال تحصیلی موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته به وظایف خود آشنا و انجام وظیفه  کردند که مهمترین کار این ۵ کمیته بازگشایی باشکوه  مدارس در روز اول مهر بود.

وی  گفت: با آمادگی کاملی که آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای بازگشایی به موقع مدارس در سال تحصیلی جاری  داشتیم  در روز اول مهر بدون هیچ مشکلی مدارس کار خویش را رسما آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد دانش‌آموزان  شهرستان بویراحمددر مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند و ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی استان در این شهرستان است خاطرنشان کرد: در این شهرستان به هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داد شده و در استان به هر ۱۰ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داده شده

هاشمی افزود: ۲۸۰ نفر مدیر آموزشگاه داریم و ۵۴۰ نفر معاون و ۲۶۴ نفر سرایه‌دار و خدمتگذار و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلم داریم و ۵۱ درصد از کارکنان ما مرد هستند و ۴۰ درصد از زنان فرهنگی استان در این شهرستان هستند.

ثبت نام ۶ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جدید ۶ هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی  سال تحصیلی را آغاز کرده اند که ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد با بیان این که فرهنگ قرآن و نماز  در آموزش و پرورش شهرستان ما نهادینه شده است از سال گذشته در پروژه مهر از طرف ارزیابان کشوری  بیش از ۹۸ امتیاز آوردیم که رتبه اول کشور و استان را در سال گذشته در پروژه مهر کسب کردیم.

هاشمی در ادامه اظهارات خود با بیان این که در سال  تحصیلی گذشته۱۴۰ رتبه کشوری و استانی  فرهنگیان ودانش آموزان این شهرستان در سطح ملی واستانی کسب کردندگفت: همه این موفقیتها  با کار تیمی و تلاش مدیران ،معلمان ودانش آموزان و برنامه‌های  خوب آموزش و پرورش شهرستان  بدست آمد.

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: درصد قبولی ما در سوم متوسطه یک و سه دهم در سال گذشته افزایش یافته است که نشان می‌دهد همکاران ما در مدارس تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و این برنامه‌ها جوابگو بوده و یک مدرسه معارف اسلامی در یاسوج داریم که رتبه دو کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: در رتبه بندی کشوری مدرسه علوم ومعرف اسلامی شهید مطهری یاسوج رتبه دوم کشوری را کسب کرد

درخشش دانش آموزان شهرستان بویراحمد در کنکور سراسری

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد به درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور اشاره کرد و گفت:  رتبه ۱۰ تجربی کشور و رتبه ۵ منطقه سه در علوم انسانی و رتبه ۷ علوم تجربی منطقه سه از شهرستان ما بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۰ نفر از دانش آموزان استان در کنکور سراسری رتبه زیر ۱۰۰ داشتند  گفت: در بخش قرآن ونماز و مسابقات علمی عملی هنرستانها  در کشور نیز دانش آموزان این شهرستان رتبه های ملی کسب کردند و مقام اول استانی را بدست آوردند.

برگزاری جشن ستارگان برای دومین سال پیاپی در شهرستان بویراحمد

هاشمی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان گفت: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان روز ۲۲ شهریور با حضور مسئولان  برگزار شد که در آن از ۱۴۰ نفر از دانش آموزان وفرهنگیان این شهرستان که رتبه های ملی واستانی کسب نموده بودند تجلیل شد.

فصل اول دانش، سواد دیجیتال، کارآفرینی و تجویز اطلاعات است

استاندار کهگیلویه و بویراحمددر آیین زنگ مهر ومقاومت در دبیرستان پسرانه شاهد شهر یاسوج  با گرامیداشت ماه محرم ،هفته دفاع مقدس و تبریک حلول سال تحصیلی به همه فرهنگیان ودانش آموزان گفت: دفاع مقدس، محرم و مهر پیام های راهبردی دارند که با محور قراردادن آنها تعالی محقق خواهد شد    .

دکتر احمدی با اشاره به اینکه خون هایی ارزشمندی پای نهال انقلاب اسلامی ریخته شده است خاطرنشان کرد: ملتی که از اباعبدالله الحسین(ع) تاسی می گیرد زیر بار هیچ ابرقدرتی نمی رود و این پیام دفاع مقدس بود.

احمدی بیان کرد: ما برای تعامل با دنیا احترام  قائل هستیم اما زیر بار هیچ قلدر و قلدر معابی نخواهیم رفت و فرهنگ عاشورا و دین اباعبدالله الحسین(ع) از ما خواسته که آزاد، آزاد اندیش و مستقل باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر می خواهیم مسیر دین اباعبدالله الحسین(ع) را ادامه دهیم باید در عرصه علمی توانمند باشیم، خاطرنشان کرد: امروز جنگ، جنگ نرم است و باید در زمینه تولید دانش جایگاه خود را حفظ کنیم و به دانش مجهز شویم. فصل اول دانش، سواد دیجیتال، کارآفرینی و تجویز اطلاعات است.

ارتقای مدیریت و توجه به اخلاق از اولویت های آموزش وپرورش در سال تحصیلی جاری

همچنین  عبدالرسول عمادی،   رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در این آیین نیز گفت: آموزش و پرورش تحول در بطن برنامه و تحول نظام مدیریت را مورد تاکید قرار می دهد، که مبنای این دو مهم، توجه به مدرسه و در راس قرار گرفتن آن و کاستن واسطه هاست    .

وی افزود: توجه به بطن برنامه در مدرسه، ارتقای مدیریت و توجه به اخلاق از اولویت های ما طی سالجاری تحصیلی خواهد بود.

۱۵۲هزار دانش آموز در استان روانه کلاسهای درس شدند

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۵۲هزار دانش آموز در این استان روانه کلاسهای درس شدند، گفت: تعداد دانش آموزان روزانه، پیش دبستانی و بزرگسالان استان ۲هزار نفر بیشتر از سال گذشته شده و نسبت به سال گذشته ۱٫۵ درصد افزایش دارد.

هادی زارع پور افزود: ۸۰هزار نفر از دانش آموزان به دوره ابتدایی و بقیه در دو دوره متوسطه تحصیل می کنند از این تعداد ۵۲درصد پسر و ۴۸درصد دخترند    .     دانش آموزان این استان در ۲هزار و ۹۴۴آموزشگاه شامل ۸هزار و۶۴۰کلاس درس تحصیل می کنند.

حضور در کلاس استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کلاس درس

از نکات قابل توجه در مراسم  بازگشایی مدارس در شهرستان بویراحمد حضور مسوولان استان در کلاس درس بود، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در یکی از کلاس‌های درس این مدرسه با آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان به تشریح اقتصاد مقاومتی پرداخت.

احمدی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی گفت: دانش‌آموزان باید درست درس خواندن و مجهز شدن به علم روز را مد نظر قرار دهند.

در این مراسم همچنین از کتاب برنامه‌های عملیاتی و شاخص‌های اساسی آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد و استان رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی