تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 4:43
کد خبر : 5863

شکوفا سازی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان از اهداف کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ اینجا کودکان برای آرزوهای بزرگ پرورش می‌یابند

شکوفا سازی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان از اهداف کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ اینجا کودکان برای آرزوهای بزرگ پرورش می‌یابند

عیسی گرجی زاده با بیان اینکه کانون استان در حال حاضر دارای ۸۲۱۱ عضو فعال است، ابراز کرد: اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان در طول سال گذشته ۲۵۴۸۰۰ دفعه به کانون مراجعه کردند.

indexنسیم دنا :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری که در سال ۱۳۴۴در کشور تاسیس شده ،در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پرورش استعدادهای آنها در یک محیط سالم، امن و بانشاط به فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی می پردازد.

فعالیت ۱۷ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیارروستایی وپستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار نسیم دنا با بیان اینکه کتابخانه کانون استان در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران آغاز نمود، اظهار داشت: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۱   مرکز فرهنگی و هنری ثابت در شهرهای یاسوج ، دوگنبدان ، دهدشت ، سی سخت ، باشت ، لنده ، لیکک ، بخش کبکیان، مارگون و ۴مرکز سیار روستایی در شهرستان‌های بویراحمد ، دنا ، دوگنبدان و کهگیلویه و ۲مرکز پستی در شهرستان‌های بویر احمد و گچساران است.

عیسی گرجی زاده با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که در راستای برنامه‌ها و وظایف خود ارتباط دوسویه‌ای با خانواده‌ها دارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، بیان کرد: کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های که از سوی کانون طراحی می‌شود باید با همکاری و مشارکت خانواده‌ها و در رأس آنها کودکان و نوجوانان اجرا شود.

ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان ، سنین ۶ تا ۱۶ سال در مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان از سنین ۶ تا ۱۶ سال می توانند در مراکز کانون حضور یابند و از گنجینه غنی و منابع مختلف کتاب های کتابخانه های کانون به صورت رایگان و تنها با پرداخت هزینه اندک در زمان ثبت نام استفاده کنند.

گرجی زاده تأسیس مراکز عرضه کتاب و کانون های فرهنگی و هنری ویژه کودکان ونوجوانان در نقاط مختلف استان به منظور غنی سازی اوقات فراغت و کشف و پرورش استعدادهای خلاق کودکان ونوجوانان، تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری ، تدارک وسایل آموزشی ، تولید ، خرید ، توزیع و نمایش و فروش فیلم های سینمایی مخصوص کودکان و نوجوانان و ایجاد کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی جهت عرضه کتاب به کودکان و نوجوانان در شهر ها و روستاها را بخشی از وظایف کلی کانون برشمرد و افزود: کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان ونوجوانان از طریق تشویق نویسندگان ، طراحان ، هنرمندان و ناشران و همکاری با آنان، تولید تئاتر و برگزاری جشنواره ها، و نمایشگاه‌های هنری مخصوص کودکان ونوجوانان از دیگر وظایف کانون است.

عضویت فعال بیش از ۸هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کانون استان در حال حاضر دارای ۸۲۱۱ عضو فعال است، ابراز کرد: اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان در طول سال گذشته ۲۵۴۸۰۰ دفعه به کانون مراجعه کردند.

گرجی زاده تصریح کرد: تعداد ۱۲۷۴۹۳ جلد کتاب نیز در کتابخانه های کانون موجود است که اعضاء می توانند جهت مطالعه کتاب ها را از کتابخانه های مراکز فرهنگی و هنری استان امانت بگیرند .

وی با بیان اینکه همه خانواده‌ها دسترسی به کتاب‌خانه ندارند، تاکید کرد: هدف از ایجاد کتاب‌خانه‌های سیار روستایی تحقق عدالت فرهنگی ومحرومیت‌زدایی در مناطق محروم است.

برگزاری کلاس ها و کارگاه های هنری در دوشیفت ،صبح و عصر در مراکز فرهنگی هنری کانون

گرجی زاده با بیان اینکه برای رفاه حال کودکان کلاس ها و کارگاه های هنری در دوشیفت و در دو تایم صبح ها و عصرها برگزار می شود، بیان کرد: در روزهای فرد دختران صبح ها پسران عصرها و در روزهای زوج پسران صبح ها و دختران عصرها در کانون حضور می یابند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد زمان آغاز این کلاس ها را صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۲٫۳۰ و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۷٫۳۰ اعلام کرد و افزود: کانون ۴۲ فعالیت در قالب بخش های علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و اسلامی دارد.

ارائه برنامه های مختلف فرهنگی ،هنری و ادبی با شیوه های مختلف برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بالا بردن میزان آگاهی ، بینش و دانش کودکان و نوجوانان، آماده ساختن کودکان و نوجوانان برای زندگی فردی و اجتماعی با آموزش مهارت ها، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با توجه به استعدادهای نهفته آنان، ارائه برنامه های مختلف فرهنگی ،هنری و ادبی با شیوه های مختلف، شکوفا سازی خلاقیت و کشف استعدادها کودکان را از اهداف کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

گرجی زاده تصریح کرد: اهداف یاد شده در قالب فعالیت های فرهنگی ، هنری ،ادبی ، و بازی و سرگرمی و نمایش فیلم و تئاتر توسط مربیان مجرب مراکز فرهنگی هنری کانون به کودکان آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه سیاست های اجرایی فعالیت ها توسط واحد کارشناسی در ۳ حوزه فرهنگی و حوزه هنری و ادبی استان برنامه ریزی و اجرا می شود، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب خوانی، فعالیت های هنری با محوریت کشف و پرورش ذوق و زیبا شناسی کودکان ونوجوانان و فعالیت های ادبی با محوریت شناسایی وپرورش وتقویت توان ادبی کودکان و نوجوانان انجام می شوند.

وی فعالیت های هنری را شامل نقاشی، هنرهای بومی و محلی،ساخت کاردستی، پویا نمایی، خوشنویسی، سرود، آموزش سفالگری،عکاسی و نمایش عروسکی دانست و گفت: فعالیت های ادبی نیز کارگاه شعر، کارگاه ادبی، کارگاه داستان، بازی با کلمات و جمله نویسی است.

گرجی زاده فعالیت های علمی را زیست شناسی، آشنایی با علم نجوم، برگزاری کلاس های روباتیک و گردش علمی عنوان کرد و افزود: آموزش قرآن، آشنایی با احکام، آشنایی با احادیث و آشنایی با آموزه های دینی از جمله فعالیت های اسلامی در کانون است.

برگزاری جشنواره بین المللی رضوی با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج سیره رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه جشنواره رضوی، نشست ادبی دو پنجره، جشنواره بازی های بومی محلی، جشنواره نمایش عروسکی، جشنواره قصه گویی، جشنواره نقاشی از برنامه های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: جشنواره بین المللی رضوی با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج سیره رضوی برگزار می شود و اعضا می توانند با ارسال آثار خود در بخش های مختلف این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: کلاس های کانون نه تنها باعث شناسایی استعدادهای کودکان بلکه سبب رشد شناختی و افزایش اعتماد به نفس در آنها می شود و در آینده راحت تر می توانند در اجتماع حضور پیدا کرده و تصمیم گیری کنند.

گرجی زاده با اشاره به موفقیت های اعضای کانون استان گفت: سال گذشته تعدادی از اعضای استان در دو بخش شعر خوانی و مشاعره جشنواره رضوی و جشنواره “در دست های کوچک دعا” حائز رتبه کشوری گردیدند.وی به موفقیت تعداد دیگری از اعضای استانی به عنوان اعضای فعال برتر کتابخوانی کشوری اشاره نمود.

درب کانون به روی کودکان و نوجوانان همیشه باز است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه فعالیت های کانون مختص فصل تابستان نبوده اما به خاطر فراغت کودکان و نوجوانان بیشتر فعالیت های کانون در تابستان انجام می شود، خاطرنشان کرد: به طور قطع این کلاس ها در روند تحصیلی کودکان تاثیر منفی ندارد.

گرجی زاده خطاب به اولیاء گفت: حال انتخاب با شماست از بین هزینه های سرسام آور برخی از کلاس های اوقات فراغت و آموزشی که هیچگونه نتیجه سودمندی ندارند یک محیط نیمه دولتی، امن و در یک فضای صمیمی و محفل دوستانه فرزندان خود را برای زندگی کردن در آینده پرورش دهید یا فقط به محیط های خشک و بی روح پناه برده و کودک را از کودکی کردن و پرورش استعداهای خود دور کنید.

وی در همین زمینه  خاطرنشان کرد: هنوز هم دیر نشده امروز کودکان خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کنید چرا که بزرگانی چون مرحوم عباس کیارستمی، پرویز پرستویی و اکبر عبدی از پرورش یافتگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده اند .

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی