تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 19:23
کد خبر : 13900

آمادگی ثبت احوال برای احراز هویت رای دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی/ افزایش فوتی‌ها و کاهش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ تحویل ۹۵ درصدی کارت هوشمند ملی

آمادگی ثبت احوال برای احراز هویت رای دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی/ افزایش فوتی‌ها و کاهش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ تحویل ۹۵ درصدی کارت هوشمند ملی

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید محمد علی تقوی در این نشست با گرامیداشت هفته ثبت احوال مهمترین فعالیتها واقدامات ثبت احوال استان در بخشهای مختلف را تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آفتاب دنا : نشست خبری مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید محمد علی تقوی در این نشست با گرامیداشت هفته ثبت احوال مهمترین فعالیتها واقدامات ثبت احوال استان در بخشهای مختلف را تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی شعار هفته ثبت احوال در سال جاری

مدیرکل ثبت احوال استان خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی را شعار سال جاری هفته ثبت احوال دانست و اظهار کرد: رویکرد سازمان به سمت شفافیت بر محور خدمات الکترونیک است.

تقوی با اشاره به رسالت جدید ثبت احوال در بخش الکترونیک، عنوان داشت: سطح خدمات ما منحصر به یک بخش، واحد و یک حوزه خاص نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت ثبت احوال تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند در استان صادر شده است، اظهار کرد: این ظرفیت به شکل آرشیو الکترونیک تبدیل شده است.

پوشش کامل فیبر نوری درادارات ثبت احوال با افتتاح سیستم فیبر نوری ۷ اداره در استان

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه سخنانش ازافتتاح فیبر نوری ۵ اداره شهرستان و۲ بخش در هفته ثبت احوال خبر داد وگفت: با تعامل وهمکاری خوبی که  مدیرکل اسبق و فعلی شرکت مخابرات استان با ثبت احوال داشت  سیستم فیبر نوری ۷ اداره ثبت احوال به فیبر نوری به اتمام رسید که در هفته ثبت احوال به بهره برداری می رسد

تقوی گفت: با بهره برداری از زیرساخت فیبر نوری هفت شهرستان، پوشش کامل فیبر نوری در ادارات را خواهیم داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان از آمادگی زیرساختهای ثبت احوال برای احراز هویت رای دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد وگفت: خوشبختانه  ثبت احوال از حالت سنتی خارج و به سمت ثبت احوال نوین حرکت نموده و با اسنفاده از فن آوریهای نوین  آماده خدمت رسانی به مردم است.

آمادگی ثبت احوال برای ثبت نام جامعه هدف باقیمانده کارت هوشمند ملی

تقوی از صدور کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و بیان کرد: ۴۷۵ هزار و ۳۳۱ نفر تا پایان آذر به تکمیل ثبت نام رسیده و تحویل ۹۵ درصدی کارت هوشمند را داشتیم.

وی گفت: ظرفیت ثبت نام جامعه هدف باقیمانده برای کارت هوشمند ملی ظرف یک ماه در ثبت احوال استان وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار داشت: بیش از ۵۸۱ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان نیز صادر شده است و بستر الکترونیک نقش مهمی در تحقق این ظرفیت داشته است.

بیشترین فراوانی نام‌ها درکهگیلویه و بویراحمد

تقوی  در ادامه به نام‌های مورد علاقه مردم استان در ۹ ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها در این مدت برای پسرها آراد با ۱۵۱ مورد و حسین ۱۲۵ مورد و بعد از آن رضا و امیرعلی و محمد بوده و برای دخترها بیشترین فراوانی آوا ، زهرا ، حلما و باران بوده است.

کاهش ۱۵درصدی ولادت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ، سپس به ثبت وقایع حیاتی در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ولادت‌ها در استان به شدت کاهش پیدا کرده که در این ۹ ماهه تعداد ۹ هزار و ۲۶۶ مورد ولادت ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل این تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۴ مورد بوده و به عبارتی ۱۵ درصد ولادت‌ها در استان کاهش داشته است.

این مسوول به ترکیب جنسیتی هم اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد از ولادت‌ها پسر و بقیه دختر بوده است.

تقوی با بیان این که فکر می‌کردیم فوتی‌های ما کاهش پیدا کند اما چنین نشد به میزان افزایش ۷ درصدی فوتی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سال گذشته تعداد فوتی‌های ما ۲ هزار و ۱۶۰ مورد بوده که سال گذشته این تعداد ۲ هزار و ۲۲ نفر بوده است.

تقوی به جنسیت فوتی‌ها و آمار آن‌ها هم اشاره کرد که از این تعداد ۵۶ درصد فوتی‌ها آقایان و بقیه خانم‌ها بوده‌‌اند که ۴۰ درصد فوتی‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

کاهش ۶ درصدی طلاق در استان نسبت به سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان سپس در مورد ازدواج‌ها گزارش داد و گفت: در سال ۹۵ تقریبا در بحث ازدواج آمار خوشحال کننده‌ای داشتیم اما از آن به بعد ازدواج‌ها کاهش یافت که در سال جاری و در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹ ماه سال قبل ۷ درصد کاهش ازدواج داشتیم یعنی امسال ۴ هزار و ۹۵۶ ثبت ازدواج داشتیم در حالی که سال گذشته ۵ هزار و ۳۱۵ مورد ثبت ازدواج بود.

وی به طلاق هم اشاره کرد که خوشبختانه کاهش یافته به طوری که با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال گذشته امسال هزار و ۶۴ مورد بوده در حالی که سال گذشته هزار و ۱۳۰ مورد به ثبت رسیده بود.

این مسوول به تعداد چند قلو زایی هم در استان اشاره کرد که در ۹ ماهه اخیر سه مورد سه قلویی و ۱۵۱ مورد دوقلوزایی داشته‌ایم.

وی گفت: به ازای هر ۱۰۰ دختر تعداد ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده و در مقابل فوت هر ۱۰۰ زن ۱۴۰ مرد فوت شده و به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

تقوی ادامه داد: به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۹ ولادت داریم و فوتی‌ها ۴ در ۱۰۰۰ و طلاق ۲ در هزار است.

وی در پایان ثبت احوال را پاسدار مرزهای هویتی دانست و از رسانه ها خواست با ارتباط بیشتر با اداره کل ثبت احوال مردم را در جریان فعالیتها و اقدامات ثبت احوال قرار دهند .

تقوی تاکید کرد هر کسی که به دلیلی موفق به ثبت نام برای کارت ملی هوشمند نشده با توجه به کاربردی شدن آن در بخشهای مختلف هر چه سریعتر جهت ثبت نام کارت ملی اقدام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی