تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 می 2019 - 0:43
کد خبر : 12381

سازمان دانش آموزی با هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف تشکیل شد/ آسیب‌های فضای مجازی در کمین دانش‌آموزان است

سازمان دانش آموزی با هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف تشکیل شد/ آسیب‌های فضای مجازی در کمین دانش‌آموزان است

آفتاب دنا :سید نظام مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت اگربرای فضای مجازی برنامه‌ای نداشته باشیم آسیب‌های آن در کمین دانش‌آموزان است.

آفتاب دنا : مدیر سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت اگربرای فضای مجازی برنامه‌ای نداشته باشیم آسیب‌های آن در کمین دانش‌آموزان است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید نظام مرادی دراین نشست که به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد گفت: سازمان دانش آموزی با هدف تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی ، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی ، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، خودباوری فرهنگی ، ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکو کاری، نوع دوستی ،مشارکت در ارتباط‌های بین‌المللی تشکیل شد.

وی به اردوهای دانش‌آموزی در سطح شهرستان، استان و کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته اردوگاه دانش‌آموزی در اردوگاه شهید مطهری برای ۱۵۰ دختر و ۱۵۰ پسر برگزار و منتخبین به اردوگاه‌های ملی دعوت شدند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  به رتبه سوم دختران پیشتاز کهگیلویه و سوم گروه پیشتاز امداد و نجات منطقه مارگون اشاره کرد و افزود: با همکاری حوزه مشارکت کمیته امداد جشن عاطفه‌ها برگزار و کمک‌های جمع‌آوری شده میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت همان مدرسه توزیع شد.

مرادی در خصوص اختتامیه مجلس هشتم و افتتاحیه مجلس نهم گفت: به عنوان یکی از استان‌های قطب سوم میزبانی خوبی اعضای مجلس دانش‌آموزی استان داشتیم.

مدیر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم انجام کار تشکیلاتی در گروه‌های پیشتاز مدارس گفت:  خبرنگار پیشتاز با هدف تربیت نیروی کار در دستور کار قرار گرفت و کلاس آموزش خبرنگاری برای دختران دانش‌آموز مدارس بویراحمد انجام گرفت.

۲۲ هزار دانش‌آموز در سامانه جذب و فعالیت تشکیلاتی عضو سازمان دانش‌آموزی هستند

مرادی با بیان اینکه ۲۲ هزار دانش‌آموز در سامانه جذب و فعالیت تشکیلاتی عضو هستند، گفت: یک هزار و ۱۱۳ نفر مربی پیشتاز در سطح استان تربیت شده و ۱۰۰ درصد جمعیت هدف زیر پوشش این سامانه هستند، ضمن اینکه برای اولین بار بعد از ۲۰ سال خانم فاطمه نجات‌بخش به عنوان مربی پیشتازان استانی در سطح کشور معرفی شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه عضویت مربی پیشتاز استان در هیات امنای سازمان دانش آموزی کشور یکی از افتخارات سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بود گفت:  طبق ماده هفت اساسنامه سازمان دانش آموزی، وزیرآموزش و پرورش رئیس هیأت امناء است. هیأت امناء بالاترین رکن سازمان دانش آموزی است که وظیفه آن سیاست گذاری و تعیین خط مشی های کلی سازمان و نظارت بر تحقق اهداف آن می باشد.

مرادی افزود: در انتخابات هشتمین دوره مجمع اعضا و ششمین دوره مجمع مربیان کشور، برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد  فاطمه نجاتبخش با کسب بیشترین آرا بعنوان رئیس مجمع مربیان خانم و عضو هیات امنای سازمان دانش آموزی کشور انتخاب شد.

مرادی به برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید مسائل اقتصادی و درآمدزائی در دستور کار این سازمان است که در همین خصوص ساماندهی بوفه‌های مدارس، واگذاری مدیریت حمل و نقل دانش‌آموزی که راهکار لازم در این خصوص ارائه شده و ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانش‌آموزی برنامه‌های مهم سال آینده است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال رونق تولید و در راستای حمایت از تولید کنندگان ساماندهی کارگاه‌های تولید لباس مدارس را در دستور کار قرار دادیم، ضمن اینکه همه کارگاه‌ها موظف شدند لباس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید را تا تاریخ ۲۵ شهریور تحویل دهند.

وی به برنامه‌های شاد در مدارس و نظارت مربیان پیشتاز بر آنها خبر داد و گفت: اجرای فریاد شادی متناسب با فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس برگزار شده ضمن اینکه اجازه ورود هیچ برنامه غیرمجازی را به مدارس نداده و نمی‌دهیم.

این مسوول به خطرات و آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برخی مهارت‌ها را می‌توان از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان آموخت اما اگر برای فضای مجازی برنامه‌ای نداشته باشیم آسیب‌های آن در کمین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه برای ۲۰ هزار دانش‌‌آموز اردوی یک روزه با هدف آشنایی آنها با برنامه‌های مختلف برگزار کردیم، افزود: سازمان دانش‌آموزی از دانش‌آموزان که می‌توانند برای فضای مجازی برنامه‌های خوب طراحی کنند دعوت به عمل می‌آورد و از آنها در قالب تشکل‌های پیشتاز حمایت می‌کند.

خبرگزاری پانا برای دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری دوره های آموزشی رایگان برگزار می کند

در ابتدای این نشست خبری مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم وآرزوی قبولی طاعات و عبادات خبرنگاران در ماه مبارک رمضان گفت: بزرگترین درس ماه مبارک رمضان خودسازی است. و اولین و مهم ترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار و خود با نظر انتقادی نگاه کند.

صمد احسانی ضمن تشکر از مدیر سازمان دانش آموزی جهت برگزاری  نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود:  از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت به نام هفته گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی نامگذاری شده است و به همین مناسبت برنامه های در سطح مدارس، مناطق و شهرستان های استان برگزار می شود.

احسانی با بیان اینکه  خبرگزاری پانا از خبرگزاری های عمومی کشور است و هدف آن تربیت دانش آموز خبرنگار است گفت: خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا) در تابستان ۸۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۵ سال است که به صورت جدی در حال فعالیت در عرصه رسانا است.

مسؤل خبرگزاری پانا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خبرگزاری  برای دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری از طریق مدیریت دانش آموزی استان دوره های آموزشی رایگان برگزار می کند و دانش آموزان پس از طی دوره های آموزشی تئوری و عملی وارد غرصه خبرنگاری می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی