تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2017 - 9:47
کد خبر : 8213

مهم‌ترین ابزار دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است/افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند

مهم‌ترین ابزار دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است/افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند

سید محمد علی تقوی گفت: کارت ملی سابق تنها برای شناسایی فیزیکی افراد کارایی داشتند ولی کارت هوشمند ملی همانند یک بانک اطلاعاتی است که در فضای سایبری و الکترونیکی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

10204_253
آفتاب دنا ،مدیرکل ثبت احوال  استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه در ویژه برنامه نگاه روز از شبکه استانی دنا با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یکی از دستگاه‌های حاکمیتی زیرمجموعه وزارت کشور است، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه این سازمان مدیریت هویت مردم است.

به گزارش آفتاب دنا از یاسوج، سید محمدعلی تقوی عنوان کرد: ۸۰ میلیون ایرانی در سطح کشور دارای کدملی اختصاصی هستند و برای آنها شناسنامه صادر شده است.
وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان حدود ۷۱۳ هزارنفر است، افزود: سازمان ثبت احوال نسبت به صدور کارت ملی هوشمند به این تعداد مسئول است.
تقوی تصریح کرد: بیش از ۱۳۰ دستگاه اجرایی در ۲۰۰ هزارنقطه کشور با سامانه استعلام هویتی ثبت احوال در ارتباط هستند.
وی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های حساس این سازمان، گفت: ثبت احوال دارای یک بانک اطلاعاتی قوی در سطح کشور است.
تقوی با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در سال جاری، بیان کرد: در استان ما نیز در ۳ شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران انتخابات شهر و روستاها به صورت الکترونیکی برگزار شد.

ارائه خدمات الکترونیکی، تامین رضایت شهروندان و اثرات مثبت زیست محیطی از مزایای دولت الکترونیک

مدیرکل ثبت احوال  استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بدون وجود این ارتباط سامانه‌ای امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نبود، افزود: یکی دیگر از وظایف ثبت احوال ارائه آمارهای وقایع حیاتی به دستگاه‌های اجرایی است.
تقوی کاهش تشریفات دست وپا گیر، ارائه خدمات الکترونیکی، تامین رضایت شهروندان و اثرات مثبت زیست محیطی را از مزایای دولت الکترونیک برشمرد و گفت: مهم‌ترین ابزار دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های صدور کارت هوشمند ملی از دو دهه پیش آغاز شده است، عنوان کرد: ما امروز شاهددبه بار نشستن این تلاش‌ها هستیم.
تقوی تاکید کرد: تمامی افراد دارای یک کد ملی هستند که این کد ملی هرگز تغییر نمی‌کند و افراد در سامانه‌های ثبت احوال سراسر کشور از این طریق شناسایی می‌شوند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کارت‌های ملی سابق تنها تا پایان سال ۹۶ دارای اعتبار هستند، اظهار داشت: انتظار می‌رود افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند در این مدت زمان باقی مانده برای دریافت کارت خود به  ثبت احوال  محل زندگی خود مراجعه کنند.

افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند،

مدیرکل ثبت احوال  استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه افزود: کارت ملی سابق تنها برای شناسایی فیزیکی افراد کارایی داشتند ولی کارت هوشمند ملی همانند یک بانک اطلاعاتی است که در فضای سایبری و الکترونیکی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.
تقوی با تاکید بر اینکه تمامی افراد بالای ۱۵ سال ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس دار هستند، ابراز کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان مهیا شده است.
وی ضریب امنیتی بالا، ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات در تراشه کارت، امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی فرد را از مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد.
تقوی با بیان اینکه نیمی از خدمات دولت الکترونیک با استفاده از کارت ملی هوشمند انجام می‌شود، بیان کرد: با استفاده از این کارت می‌توان بسیاری از کارت‌های بیمه، بانکی، آموزشی، یارانه و رای‌گیری را جمع‌آوری کرد و همه این کارها را از طریق کارت ملی هوشمند انجام داد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متقاضی کارت ملی هوشمند باید مبلغ ۳۱ هزار تومان را پرداخت کند، افزود: متقاضی برای ثبت نام باید ۷ مرحله را طی کند و مراحل صدور  کارت ظرف ۲۰ روز انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی