تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 می 2017 - 20:27
کد خبر : 6851

توجه ویژه‌ دولت تدبیر و امید به کارگران

توجه ویژه‌ دولت تدبیر و امید به کارگران

صابر مظاهری ،توجه به شعار سال واجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم جدی واراده والای کارگران وکارفرمایان وتمامی مدیران ومسئولان جامعه عنوان وتصریح کرد :عمل به شعار سال مختص یک دستگاه خاص نیست ونیازمند مشارکت وتلاش جدی احاد مردم جامعه بویژه جامعه کارگری خواهد بود.

 IMG_0155آفتاب دنا  : به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر، در آئینی باشکوهی با حضور حضور معاون استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان، ، مدیران  دستگاههای اجرایی ، مدیران شهرستانی و حضور پررنگ کارگران ،کارفرمایان وتعاونگران و خانواده  های آنان از خدمات یکساله کارگران نمونه استانی تجلیل وتقدیر شد.   در این جشن باشکوه  از ۳۰ کارگر نمونه و بسیجی به مناسبت روز جهانی کارگر و هفته کار و کارگر و تجلیل شد.

اجرای برنامه های متنوع اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در هفته کار وکارگر

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در این آیین باشکوه  با گرامیداشت هفته کار وکارگر وتبریک این هفته به تلاشگران عرصه کار وتولید به نامگذاری روز جهانی کارگر اشاره کرد و گفت : در جمهوری اسلامی ایران به علت قداست وارزش کار کارگران از ۵اردیبهشت ماه لغایت ۱۱اردیبهشت ماه بعنوان هفته کار وکارگر انتخاب شده  ودر طول یک هفته به گرامیداشت مقام کار وکارگر پرداخته میشود

صابر مظاهری به عملکرد یک هفته ای این اداره کل از آغاز تاکنون پرداخت وافزود: اعزام تیم قرآنی کارگران در دوبخش برادران وخواهران به شهر مقدس قم ،عطرافشانی وغبارروبی قبور مطهر شهدا در شهرستانها ومرکز استان به منظور تجدید عهد وپیمان با آرمانهای والای شهیدان ،بازدید از مراکز تولیدی وصنعتی برای بررسی مشکلات کارگران ،برگزاری مسابقات ورزشی وهمایش بزرگ پیاده روی ،نواختن زنگ ورزش وسلامتی در بزرگترین محتمع بین المللی دنا صنعت یاسوج ،سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه در شهرستان ها ومرکز استان ونیز سرکشی وبازدید از زنان سرپرست خانواراز مهمترین برنامه های امسال هفته کار وکارگر بود که اجراشد.

اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش جدی جامعه کارگری است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد دربخش دیگری از سخنانش، توجه به شعار سال واجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم جدی واراده والای کارگران وکارفرمایان وتمامی مدیران ومسئولان جامعه عنوان  وتصریح کرد :عمل به شعار سال مختص یک دستگاه خاص نیست ونیازمند مشارکت وتلاش جدی احاد مردم جامعه بویژه جامعه کارگری خواهد بود.

کارگران وکارفرمایان بازوان اقتصادی دولت هستند

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد به نقش برجسته وممتاز کارگران بعنوان نیروی انسانی ارزشمند کارخانجات ومراکز تولیدی وصنعتی اشاره کرد وافزود: کارگران وکارفرمایان بازوان اقتصادی دولت هستند و وجود هرکدام بدون دیگری تجلی پیدا نمی نماید.

صابرمظاهری خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم جلوی واردات غیرقانونی وقاچاق کالا را درکشور بگیریم که برکیفیت محصولات تولیدی کشور بیفزاییم چرا که مردم خواهان کالای با کیفیت داخلی هستند واین امر محقق نمیشود مگر با توان بالای کارگران وحمایت های جدی کارفرمایان.

خدمات دولت تدبیر وامید در راستای افزایش رفاه کارگران ستودنی است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد، در ادامه سخنانشان  به خدمات دولت تدبیر وامید در راستای افزایش رفاه اقشار آسیب پذیردر جامعه پرداخت وگفت: توسعه وتجهیز مجموعه های فرهنگی ورزشی در استانها ،افزایش حقوق ودستمزد کارگران فراتر از نرخ تورم ،تجهیز وتوسعه پلی کلینیک های بهداشتی ودرمانی تامین اجتماعی ،افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) وبهزیستی ونیز افزایش حقوق بازنشستگان به منظور کاهش فاصله طبقاتی  از مهمترین دستاورد های دولت در کشور خواند.

وی همچنین خواستار تلاش وکوشش حداکثری مدیران ومسئولان استانی برای فراهم ساختن زمینه مشارکت جدی مردم در انتخابات پیش روی کشور شد و افزود: انشاءالله مردم عزیز با شور واشتیاق فراوان در انتخابات شرکت خواهند کرد وزمینه  یاس ونامیدی دشمنان را فراهم می نمایند.

امنیت شغلی کارگران همواره موردتوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد ، افزایش ۱۴،۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری را یادآور شد و افزود: امنیت شغلی مهمترین مساله برای قشر کارگر بوده و این مهم موردتوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته وی حقوق کارگران از ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال در سال ۹۱ به ۹ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد که کسب ۲ عنوان دومی و سومی از سوی تیم قاریان کارگر در مسابقات ویژه هفته کار و کارگر امسال که در قم برگزار شد بیانگر توجه به مسائل فرهنگی و دینی این قشر است.

مظاهری توسعه فضاهای ورزشی و افزایش مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران دانست و تصریح کرد که سال گذشته چهار هزار نفر در مسابقات ورزشی کارگران این استان شرکت کردند.

وجود نیروی کار ماهر بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی هر جامعه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جشن گفت: افزایش حقوق کارگران، بیش از نرخ تورم ناشی از توجه ویژه دولت به نقش این قشر در تولید و اقتصاد پایدار و ضرورت رفاه آنان است.

مجید محنایی اظهار داشت: به‌رغم تمامی تنگناهای اقتصادی، دولت همواره در سه سال گذشته حقوق کارگران را با هدف کمک به معیشت این قشر زحمتکش بیشتر از تورم افزایش داد.

وی توانمندسازی کارگران از سوی متصدیان امر اشتغال، مراکز آموزشی و خانه کارگر را یک مساله راهبردی برای حفظ تولید و اشتغال پایدار دانست و افزود: وجود نیروی کار ماهر بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی هر جامعه است.

توجه به تولید محصولات باکیفیت از مهمترین مسائل اقتصاد مقاومتی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز توجه به تولید محصولات باکیفیت را یکی از مهمترین مسائل اقتصاد مقاومتی و درون‌زا برشمرد.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر تصریح کرد که باید برای خوداتکایی اقتصادی با تربیت نیروی انسانی کار ماهر و تولید اجناس مرغوب داخلی بیش از پیش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرد.

وی جنگ اقتصادی را یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه زدن به آرمان‌های معنوی و ارزشی نظام اسلامی دانست و افزود: برای مبارزه با این دسیسه دشمن باید همه امکانات بخش‌ها برای توسعه اقتصادی کشور بسیج شود.

فعالیت ۳۵ پایگاه بسیج کارگری در واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۳۵ پایگاه بسیج کارگری در واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: پایگاه بسیج کارگری در واحدهای تولیدی از نقش ممتازی در جهت تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ کار برخوردارند.

سرهنگ جهان شجاعی فر بیان کرد که کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال پایدار یک رسالت بین بخشی بوده و سپاه فتح در این عرصه اقدام‌های ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

وی حمایت از فعالیت مؤثر بسیجیان کارگر در عرصه جبهه اقتصادی را یک رسالت مهم بسیج دانست.

توجه ویژه دولت به رفع دغدغه‌های معیشتی و افزایش امکانات رفاهی کارگران ستودنی است

رئیس خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد که بیش از ۱۴ هزار نفر در سه خانه کارگر یاسوج، دهدشت و گچساران عضو هستند و ماهانه به ۲ هزار نفر از اعضا آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

علیرضا جنتی توجه ویژه دولت به رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران و افزایش امکانات رفاهی این قشر را ستودنی دانست.

وی تصریح کرد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از میان اعضای خانه کارگر برگزیده شد و برای اولین بار در کهکیلویه و بویراحمد استاندار مشاور کار و کارگر انتخاب کرد که این امر بیانگر نگاه متفاوت این دولت نسبت به سایر دولت‌ها به مساله کار و کارگر بوده است.

وی اظهار کرد که یکی از مهمترین مشکلات قشر کارگر وجود قراردادهای موقت کار است که این مساله باید به شکلی برای رفع نگرانی جامعه کارگری برطرف شود.

جنتی گفت: اینکه تراز صادرات کشور مثبت شده و رشد منفی اقتصادی به بالای هفت درصد رسیده بیانگر تلاش نیروی کار است و باید برای تقویت این بخش بیش از پیش سرمایه گذاری شود.

در این آیین از ۳۰ کارگر نمونه و بسیجی به مناسبت هفت کار و کارگر و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر تجلیل شدند.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعی دارد که بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان در سه خانه کارگر یاسوج، دهدشت و گچساران عضو هستند.

 

IMG_0167

IMG_0174

IMG_0157

124073_orig

IMG_0173

IMG_0149

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی