تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آوریل 2014 - 9:38
کد خبر : 577

سال ۹۳، سال تهیه و اجرای طرح هادی در استان است

سال ۹۳، سال تهیه و اجرای طرح هادی در استان است

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمدر جمع خبرنگاران افزود: سال ۹۳، سال تهیه و اجرای طرح هادی در استان است و همچنین در زمینه توسعه روستایی پیشرفت خوبی خواهیم داشت. وی با بیان یانکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۹۲ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، اظهارکرد: ۷۶۱ روستای بالای ۲۰خانوار در این

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمدر جمع خبرنگاران افزود: سال ۹۳، سال تهیه و اجرای طرح هادی در استان است و همچنین در زمینه توسعه روستایی پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

13930128000272_PhotoA

وی با بیان یانکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۹۲ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، اظهارکرد: ۷۶۱ روستای بالای ۲۰خانوار در این استان وجود دارد که همه این روستاها تهیه طرح هادی شده و در سال ۹۳ در اختیار فرمانداران، بخشداران، دهیاران قرار می گیرد.

محمد خانی نوذریخاطرنشان کرد: در سال ۹۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تهیه طرح خواهند شد و تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی آنها اجرا خواهد شد.

خانی نوذری تصریح کرد: هرچه مشارکت مردم در اجرای طرح هادی بیشتر باشد اجرا، مراقبت و حفاظت از این طرح ها بیشتر و بهتر خواهد بود. روستاهای که در اجرای طرح هادی مشارکت داشته باشند در اولویت قرار می گیرند.

اجرای طرح هادی مهاجرت از حاشیه شهر به روستاها را معکوس می کند

وی ادامه داد: با اجرای طرح هادی مهاجرت از حاشیه شهر به روستاها معکوس می شود  چراکه بر روی معیشت، اقتصاد، تولید، کاهش آلودگی های زیست محیطی، ایجاد توسعه عمرانی روستا و توزیع عادلانه امکانات بین روستا و شهر موثر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ۵۰ درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند بنابراین باید اعتبارات و امکانات بصورت عادلانه توزیع شود.

صدور ۳۱ هزار سند روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

خانی نوذری عنوان کرد: با همکاری ثبت و اسناد تا کنون ۳۱ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان دارای سند شدند. در سال گذشته ۱۳۹۵ فقره سند روستایی صادر شده است و در سالجاری برای ۴۰۰۰ واحد مسکونی روستایی سند تک برگ صادر می شود.

وی اظهارکرد: با توصیف ویژگی های ارزشمند بافت این روستا گفت: روستای “زیزی” شهرستان بویراحمد می تواند به یکی از روستاهای هدف گردشگری استان بدل شود که این موجب رشد اقتصاد این روستا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احداث جاده ملی “پاتاوه به دهدشت” در کنار این روستا گفت: باید به بهسازی این روستا کمک کرد و مردم نیز حمایت شوند تا این خانه ها تخریب نشود.

نوذری تصریح کرد: در روستای کریک این حمایت شکل نگرفت و مردم هم استقبال نکردند تا بافت زیبای آن روستا از بین رفت. هم اکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد و روستای زیزی می تواند به این روستاها اضافه شود.

وی بیان کرد: روستای “زیزی” را روستایی با بافت با ارزش و سبقه تاریخی توصیف کرد و گفت: لازم است برای حفظ بافت کنونی روستا اعتباری در سال جاری اختصاص یابد. نباید هیچ دستکاری در بافت این روستا انجام شود و حتی اجازه ورود یک لودر به این روستا داده نشود.

برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد باید جابجا شوند

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نداشتن پهنه بندی و ریز پهنه بندی در استان عنوان کرد: تعدادی از روستاهای این استان از جمله ” کُنبل” گچساران، “اقبال آباد” سی سخت، “بناری” و “پی زرد بهرام بیگی” بویراحمد بدلیل در معرض خطر بودن باید جابجا شوند.

خانی نوذری با اشاره به فعالیتهای حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) اضافه کرد: کسانی که کم بضاعت و بی بضاعت هستند و دستشان بجایی بند نیست می توانند از این طرح استفاده کنند و تا کنون در سطح استان ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد با اعتبارات بلاعوض ساخته شده است.افراد خیر و کسانی که توان مالی خوبی دارند می توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی