تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 جولای 2023 - 8:09
کد خبر : 24616

خبر خوب تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای ورزشکاران و فعالان ورزشی

خبر خوب تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای ورزشکاران و فعالان ورزشی
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام کرد: ورزشکاران و فعالان حوزه های ورزشی تحت پوشش بیمه ای سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش آفتاب دنا رسول چراغ سحر اظهار داشت: فعالان حوزه های ورزشی اعم از ورزشکاران ، اعضای تیم های ورزشی ، قهرمانان ملی، مربیان و داوران ورزشی می توانند با عنوان بیمه «صاحبان حرف و مشاغل آزاد» یا «اختیاری» از حمایت‌های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی افزود: به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی و در راستای بندهای ۱ و ۵ سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری ، برخورداری از تامین اجتماعی به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، فوت و درمان ، حقی همگانی است و می بایست توسعه فراگیر بیمه پایه برای همه افراد جامعه فراهم شود.

چراغ سحر گفت: تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به ورزشکاران و فعالان ورزشی و فراهم کردن زمینه بهره مندی آنان از حمایت‌های مربوط به حوادث ، درمان ، بیماری ، بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان ، ضمن ایجاد اطمینان خاطر و امید به آینده بهتر برای افراد موصوف و خانواده آنها بهره وری و کارآمدی بیشتر در انجام ماموریت های ورزشی و ملی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: ورزشکاران ، اعضای تیم های ورزشی ، مربیان و. کمک مربیان ، داوران ، مشاوران ورزشی ، سرپرستان تیم ها ، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه های ذیربط ارتباط شغلی دارند، چنانچه دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند ، از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی محسوب می شوند و کارفرما می بایست نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهانه آنان به شعب تامین اجتماعی اقدام کند.

  وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آنها می‌توانند بر مبنای سه نرخ ۱۲درصد شامل تعهدات : مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸ درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل سن برای بیمه ‌شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی