تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 می 2023 - 8:31
کد خبر : 24411

نماینده ولی فقیه در آیین بزرگداشت مقام امامزادگان ؛

بقاع متبرکه و امام زادگان پناهگاهی آرامش بخش برای مردم هستند/ کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد

بقاع متبرکه و امام زادگان پناهگاهی آرامش بخش برای مردم هستند/ کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد
آفتاب دنا : بقاع متبرکه و امام زادگان پناهگاهی آرامش بخش برای مردم هستند/ کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، آیین بزرگداشت  مقام امام زادگان با حضور  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی، خدام و هیئت امنای کهگیلویه و بویراحمد در امامزاده فرج الله شهر یاسوج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه  درکهگیلویه و بویراحمد وامام جمعه شهر یاسوج در این آیین گفت: امروز بقاع متبرکه و امام زادگان محلی امن و پناهگاهی آرامش بخش برای مردم هستند، افراد درهر قشر و جایگاهی به این بزرگواران متوسل می شوند و استمداد می طلبند.

آیت الله حسینی،  وجود بیش از ۲۰۰ امام زاده واجب التعطیم در استان کهگیلویه وبویراحمد را نشان از ارادت قلبی مردم به ائمه دانست وگفت:  عمران و آبادانی بقاع متبرکه و ترویج گردشگری مذهبی برای اسفاده مردم و زائران ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه و  امامزادگان انسان هایی عالم، دانشمند و یک فقیه بوده اند و به همین دلیل توسط مردم تکریم می شوند ابراز کرد: در طول تاریخ کسی وجود ندارد که با فحشا و فساد به رتبه اخلاقی و تکریم رسیده باشد.

وی با بیان اینکه ٢٠٠ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد سادات هستند، گفت:این افتخار و فضلیت بزرگی برای استان است.

آیت الله حسینی با انتقاد از عدم رسیدگی به بارگاه امامزاده فرج الله  و امام زاده عبدالله (ع) در دل شهر یاسوج و بقاع متبرکه دیگر درسطح استان گفت: برای بسیاری از کارهای باطل هزینه های زیادی انجام می‌شود اما در بحث رسیدگی به امامزادگان کوتاهی می کنیم.

آیت الله حسینی در ادامه به گردشگر پذیر بودن استان اشاره کرد و افزود: برای اینکه مسافران بخواهند در مکانی استراحت کنند یکی از گزینه ها مراجعه به امامزادگان است لذا باید تجهیزات وامکانات لازم را فراهم کنیم اما در این کار کوتاهی کردیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور  نیز درآیین بزرگداشت امامزادگان استان کهگیلویه وبویراحمد  ضمن تبریک هفته کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: ۸ هزارو ۶۷۷‪ بقعه در کشور داریم که از این تعداد حدود ۶هزار و ۶۰۰‪ مختص امامزادگان لازم التکریم هستند.

حجت السلام محمد نوروز پور افزود: این امامزادگان کسانی هستند که در زمان حیات خود به معارف قرآن، گسترش دین اسلام، رسیدگی به فقرا، تبلیغ دین می پرداختند.

وی عنوان کرد: در ایام بیماری کرونا ٢ میلیون و ۵۰۰‪ هزار بسته معیشتی توزیع شد که ٣٠ درصد آن توسط نذورات بقاع متبرکه تامین شد.

حجت السلام نوروز پور با اشاره به اینکه ٢٠٠ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: این استان امامزادگان را با آغوش باز پذیرفتند.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد و امامزادگان به عنوان نقطه گردشگری گزینه خوبی است.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در ادامه ابراز کرد: آماده سازی و زیرساخت امامزادگان باید به خوبی انجام شود تا معرفی بهتر صورت گیرد.

حجت السلام نوروز پور تصریح کرد: امامزادگان باید منابع مالی پایدار ایجاد کنند چرا که ضمن ایجاد درآمد مالی به تولید و ایجاد اشتغال در کشور کمک بسزایی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان  کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: استفاده از معنویت بقاع امامزادگان می تواند تاثیر مطلوبی در دنیا و آخرت مردم داشته باشد، باید تلاش کنیم که رابطه مردم با اماکن مقدس و امامزادگان تقویت شود.

 حجت السلام نصیر السلامی  افزود: امامزادگان منبع عظیم نور و برکت درجامعه هستند و باید با حضورو کسب معرفت نسبت با جایگاه و مقام امامزادگان شناخت معنوی خود را نسبت به آنان افزایش دهیم.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری نماینده ولی فقیه و سایر مسئولین استانی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار امیدواری کرد:  این نوع برنامه ها که هم جهت با ارتقاء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه است نقش خود را به خوبی ایفا کند.

حجت السلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در دهه کرامت و به مناسبت بزرگداشت مقام امام زادگان بیش از ۵۰ برنامه در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

گفتنی است : در پایان این آیین از ۳۴ نفر از مسئولین، خدام، هیئت امنا و فعالین فرهنگی که در طرح آرامش بهاری مشارکت  فعال داشتند تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی