تاریخ انتشار : یکشنبه 16 نوامبر 2014 - 19:08
کد خبر : 2285

واکسیناسیون پنتاوالان در کهگیلویه آغاز می‌شود

واکسیناسیون پنتاوالان در کهگیلویه آغاز می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: همزمان باسراسر کشور واکسیناسیون پنج گانه(پنتاوالان) در کهگیلویه آغاز می‌شود.

 

13910502000843_PhotoAسید عبدالحسین موسویان،اظهار کرد: کارگاه آموزشی و عوارض ناشی از آن با تأکید بر واکسن پنتاوالان در کهگیلویه آغاز شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در خصوص واکسن پنتاوالان افزود: این واکسن شامل واکسن‌های ثلاث(دیفتری،کزاز،سیاه سرفه) هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوزا تیپ ب است که در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی جایگزین واکسن‌های ثلاث و هپاتیت ب می‌شود.

موسویان تصریح کرد: واکسن پنتاوالان در حال حاضر در کلیه مراکز و خانه‌های بهداشت تحت پوشش توزیع و پرسنل بهداشتی آمادگی کامل جهت تزریق این واکسن را از ابتدای آذرماه دارند.

 

وی تأکید کرد: کودکانی که تازه به سن ۲ماهگی می‌رسند و همچنین کودکان کمتر از ۵سال که در موعد مقرر جهت دریافت واکسن‌های خود مراجعه نکرده و تاکنون نیز هیچ واکسنی را دریافت ننمود‌ه‌اند ،گروه هدف دریافت واکسن پنتاوالان هستند.

 

موسویان خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی ایمن‌سازی و عوارض ناشی از آن با حضور ۵۰نفر از کاردان‌ها و کارشناسان واحدهای بهداشت خانواده و گروه‌های مبارزه با بیماری‌های شاغل در ستاد مرکز بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان کهگیلویه برگزار شد .

 

وی ابراز کرد: کارگاه آموزشی واکسن پنتاوالان، جهت بهورزان خانه‌های بهداشت شهرستان کهگیلویه به صورت منطقه‌ای و توسط کارشناسان ستادی در طول این هفته برگزار می‌شود.

موسویان تزریق کمتر، درد کمتر شیرخوار و تعداد کم عوارض ناشی از تزریق، برنامه‌ریزی آسان برای ایمن سازی را از فواید واکسن پنتاوالان برشمرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی