تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 7:22
کد خبر : 20627

دستپاچگی مدیرکل میراث فرهنگی دولت تدبیر و امید در کهگیلویه وبویراحمد/از تلاش برای همپوشانی فرصت سوزی در جذب اعتبارات و سفر به تهران برای ابقای خویش در دولت انقلابی سیزدهم

دستپاچگی مدیرکل میراث فرهنگی دولت تدبیر و امید در کهگیلویه وبویراحمد/از تلاش برای همپوشانی فرصت سوزی در جذب اعتبارات و سفر به تهران برای ابقای خویش در دولت انقلابی سیزدهم

آفتاب دنا: با رسانه ای شدن فرصت سوزی متولیان میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات زیرساختهای گردشگری، مدیرکل این دستگاه عظیم فرهنگی با دستپاچگی و دعوت گزینشی از برخی خبرنگاران با بیان گزارش های تکراری از بیلان کاری خویش و گفتاردرمانی سعی در همپوشانی و توجیه عملکرد ضعیف مدیریتی خویش داشت که

آفتاب دنا: با رسانه ای شدن فرصت سوزی متولیان میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات زیرساختهای گردشگری، مدیرکل این دستگاه عظیم فرهنگی با دستپاچگی و دعوت گزینشی از برخی خبرنگاران با بیان گزارش های تکراری از بیلان کاری خویش و گفتاردرمانی سعی در همپوشانی و توجیه عملکرد ضعیف مدیریتی خویش داشت که قطعا این حرکت برای مدیری که توانایی مدیریتی در دستگاه محل ماموریت خویش را ندارد برای افکار عمومی نمی تواند توجیه کننده باشد که به نوعی فرار به جلو برای فریب افکار عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا؛ در شرایطی که بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات دست به نقد گردشگری بر باد رفت مجید صفایی متهم ردیف اول این خیانت بزرگ به مردم این استان بدون عذرخواهی و پذیرش ضعفش به رسانه ها گفته است چون نمی‌خواسته سندسازی صوری کند این اعتبارات برگشت خورده است!
این ادعای بی‌اساس در حالی است که حتی اگر به جای ۵۰ میلیارد، صد میلیارد دیگر هم اکنون به این استان بیاید ریالی از آنها قابل هزینه‌کرد نیست و دوباره برگشت می‌خورد لذا آقای صفایی با سندسازی هم نمی‌تواند این پول‌ها را هزینه کند.

داستان این است که آقای صفایی که تخصصی در حوزه بودجه و مسائل فنی ندارد به اشتباه و از روی ندانم‌کاری برای پروژه‌هایی پول و اعتبار گذاشته که هنوز مجوزهای لازم را نگرفتند و معارض دولتی دارند!

او بخشی از پول‌هایی که برگشت خورده را هم به تامین زیرساخت به پروژه‌هایی اختصاص داد که همه زیرساخت‌های آن‌ها تکمیل است و دیگر نمی‌شود آنجا هزینه کرد؛ چه هزینه واقعی چه به قول آقای مدیرکل هزینه صوری و سندسازی الکی!
سه پروژه تله‌کابین یاسوج،  آبشار بهرام‌بیگی و طرح گردشگری صالحی در گچساران معارض دارند و شهرداری یاسوج و گچساران و اداره‌کل راه مجوزات لازم را ندادند و نمی‌شود آنجا هزینه کرد.
از طرفی اعتبارانی که برای زیرساخت‌های طرح بوم‌گردی آقای منصوری در ده‌برآفتاب و آقای خضوعی در یاسوج گذاشته شد به دلیل تکمیل زیرساخت‌ها در این دو طرح عملا امکان هزینه کردن در زیرساخت های آنان چه واقعی و چه صوری نبوده است.
اگر اقای صفایی و تیم او کاربلد بودند قطعا به این دو طرح اعتبارات بلاعوض می‌دادند تا قابل جذب باشد.
معلوم نیست این اشتباه عامدانه چرا در سطح یک اداره‌کل و در حوزه گردشگری که محور اصلی توسعه این استان است اتفاق افتاده است؟
صفایی به چه کاری مشغول است که این‌گونه از بیت‌المال و میراث این مردم پاسبانی می‌کند؟

صفایی از روزی مدیرکل شده به دلایل معلومی معاون اداری و مالی که مغز برنامه‌ریزی و تامین و تخصیص بودجه است را منصوب نکرد و این اداره‌کل در همه این سال‌ها معاون مالی نداشت و این نقطه شروع فساد و هرج و مرج مالی در هر سازمانی خواهد بود.

اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، معاون مالی ندارد اما آیا یک کارشناس فنی و بودجه هم نداشت که به پروژه مشکل‌دار و دارای معارض دولتی اعتبار اختصاص ندهند یا پول را به پروژه ای بدهند که نیاز به زیرساخت دارد؟ تا اینگونه پول‌هایی که حق این مردم است و با رایزنی مدیران ارشد این استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختصاص داده شد، برگشت نخورد؟

بدتر از همه این‌ها این است که آقای صفایی با چه معیاری پول‌ها را به طرح‌هایی داد که آنحا نمی‌شود هزینه کرد اما طرح‌های آبرومندی مثل طرح گردشگری آقای باقرپور در سروک و آقای حاتمی در دهنو که نیازمند بخشی از این اعتبارات برای تکمیل هستند و هیچ مشکلی برای جذب اغتبار ندارند، از قلم می‌‌افتند!

آقای هومان باقرپور جوان تحصیل‌کرده‌ای است که بیخیال کار دولتی شد و با هفت میلیارد سرمایه‌گذاری شخصی یک مجتمع با استاندارهای ملی را راه‌اندازی کرد و برای تکمیل کارش به یک تا ۲ میلیارد تسهیلات نیاز دارد اما اداره‌کل گردشگری با بی‌تدبیری محض اعتبارات را به طرح‌هایی دادند که امکان جذب آن‌ها نیست.
آقای باقرپور دره‌‌ای که محل تجمع آشغال‌ها و زباله‌های شهر یاسوج بود را  به یک طرح گردشگری خوب و مجهز تبدیل کرد اما اینگونه با بی‌مهری روبرو می‌شود؛ او این روزها در به در راهروی بانک‌ها به دنبال تسهیلات ۱۰۰ درصدی است تا بیش از این متضرر نشود و طرحش را درآمدزا کند.
آقای صفایی با هیچ منطق و خط‌کشی نمی‌توان این کار شما را تحمل و هضم کرد.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این بی‌تدبیری‌اش، عذر بدتر از گناه آورده و علاوه بر بحث سندسازی، به موضوع تلاش مجدد برای جذب مجدد این اعتبارات اشاره کرد که اگر ذره‌ای سواد بودجه‌ای داشت در اینذفصل از سال که بودجه سال بعد هم در حال نهایی شدن است چنین صحبتی نمی‌کرد مخصدصا اینکه حتی اگر این اعتبارات بار دیگر به این پروژه‌ها داده سود به دلایلی ذکر شده از جمله معارض و مجوز و تکمیل زیرساخت‌ها، امکان جذب آن‌ها در این ردیف‌ها وجود ندارد.

سفر به تهران و رایزنی جهت ماندن برای مدیرکلی که ناتوان در هماهنگی در مجموعه‌ کاری خویش است کاری عبث و بیهوده است. چراکه اگر می توانست در دولت تدبیر امید کاری کند وضعیت میراث فرهنگی به این روز نمی افتاد که قطعا چنین مدیران ضعیفی در دولت انقلابی سیزدهم به مشی تحول خواهی این دولت جایگاهی نخواهد داشت.

نکته دیگری که قابل ذکر است صبر بالای آقای استاندار در برخورد با این مدیران است؛ احمدزاده علاوه بر این خصیصه صبوری‌اش با رودربایستی همشهری‌گری هم مواجه است و تاکنون برای عزل و تغییر مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اقدامی نکرده است .

حال وقت آن فرا رسیده است در دولت سیزدهم مدیری خلاق ، توانمند ، با انگیزه و تحول آفرین در مسند این دستگاه عظیم فرهنگی قرار گیرد تا این شرایط نابسامان را سامان دهد و جایگاه کهگیلویه وبویراحمد با این همه مواهب الهی و تاریخی را در کشور ارتقا دهد.

امیدواریم با درایت استاندار فرهیخته، شاهد طلوع فرداهایی روشن برای شتاب گرفتن صنعت گردشگری در استان کهگیلویه وبویراحمد که کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده است باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی