تاریخ انتشار : یکشنبه 28 سپتامبر 2014 - 13:33
کد خبر : 1955

چرا شورای اسلامی شهر یاسوج قانون را نادیده می گیرد؟

چرا شورای اسلامی شهر یاسوج قانون را نادیده می گیرد؟

چرا برخی از اعضاء شورای شهر اسلامی یاسوج اصرار بر انجام اقدامات غیر قانونی و تایید چنین اقداماتی دارند جای تعجب است؟

 با وجود آنکه هیئت رئیسه سال دوم شورای اسلامی شهر یاسوج به لحاظ قانونی و مکاتبه فرمانداری، شورای اسلامی استان و درخواست رئیس شورا برای تشکیل جلسه مجدد دارای ایراد قانونی می باشد ولی تا کنون نه تنها مقامات ذیربط نسبت به رفع مشکل اقدامی ننموده بلکه هر روز این هیأت رئیسه  بر اقدامات غیر قانونی خود ادامه می دهد.

مطابق ماده ۹ آئین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی، امور مالی شوراهای اسلامی شهر مصوب ۷۹/۱/۱۱ ، جلسات عادی شورای اسلامی شهر  در هر ماه دو جلسه است مگر اینکه مطابق تبصره ذیل ماده مزبور با تصویب دو سوم اعضاء یا درخواست کتبی فرمانداری، بخشداری محل و یا شهردار جلسه فوق العاده تشکیل شود.

با وجود اینکه تاکنون هیچکدام از مقامات مزبور درخواست جلسه فوق العاده ننموده اند ولی هیأت رئیسه شورا از تاریخ ۹۳/۶/۳۱تا ۹۳/۷/۷اعضاء را برای ۴ جلسه دعوت کرده است تا جائیکه ۹۳/۶/۳۱، ۲/۷/۹۳، ۹۳/۷/۵و ۹۳/۷/۷اعضاء برای جلسه دعوت شدند. از طرفی مطابق ماده ۱۸ آئین نامه داخلی شورای اسلامی مصوب ۲۴/۱/۸۴ بایستی حداقل یک هفته قبل از تاریخ جلسه دعوت نامه مبنی بر زمان و دستور جلسه در اختیار اعضاء قرار گیرد حال آنکه این مهلت قانونی هم رعایت نشده است لذا در اینکه در مدت هشت روز به تعداد ۴ جلسه همانند تشکیل جلسه در فرمانداری غیر قانونی می باشد تردیدی نیست.

اما چرا برخی از اعضاء شورای شهر اسلامی یاسوج اصرار بر انجام اقدامات غیر قانونی و تایید چنین اقداماتی دارند جای تعجب است؟

آیا این ذهنیت  ایجاد نمی شود که سایر مصوبات و تصمیمات این شورا نیز دارای ایراد و اشکال قانونی اینچنینی هستند، برای اطلاع ومخصوصا اعضاء محترم شورای اسلامی شهر یاسوج مواد ۹ و ۱۸ آئین نامه عیناً نقل می شود:

ماده ۹- جلسات شورا بعد از اولین جلسه و به صورت عادی هر ماده دو بار در محل شورا تشکیل می شود.

تبصره: شورا در صورت درخواست کتبی فرماندار و یا بخش دار ذی ربط مشتمل بر زمان، دستور و ضرورت تشکیل جلسه، موظف به تشکیل جلسه فوق العاده است همچنین شورا می تواند به درخواست کتبی شهردار و یا تشخیص خود به صورت فوق العاده تشکیل جلسه دهد.
ماده ۱۸: دستور جلسات رسمی شورا باید به ترتیب وصول پیشنهادات و با توجه به اولویتها از طرف هیأت رئیسه تهیه شود و حداقل یک هفته قبل از تشکیل جلسه در اختیار اعضاء قرار گیرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی