تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اکتبر 2017 - 1:02
کد خبر : 8004

حرکت به سمت مهارت محوری از نیازهای جامعه است و باید نگاه مدرک گرایانه کاهش یابد

حرکت به سمت مهارت محوری از نیازهای جامعه است و باید نگاه مدرک گرایانه کاهش یابد

آفتاب دنا : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد  در نشستی صمیمی با خبرنگاران با تبریک ۱۸ مهر ماه سالروز  تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی گفت: بیست و پنج سال از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد که ارتقا مهارت مهمترین هدف و مقوله تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی است. دکتر عباس ظریفی یکی از اهداف تاسیس

8587568822362238864119831264آفتاب دنا : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد  در نشستی صمیمی با خبرنگاران با تبریک ۱۸ مهر ماه سالروز  تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی گفت: بیست و پنج سال از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد که ارتقا مهارت مهمترین هدف و مقوله تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی است.

دکتر عباس ظریفی یکی از اهداف تاسیس دانشگاه  جامع علمی کاربردی توسعه ارتباط  بین دانشگاه و صنعت بوده است، که حلقه مفقوده یعنی ارتباط علم و عمل را بهبود بخشیده و همچنین در این راستا، در حوزه صنایع و خدمات استان، مراکز جوار صنعت هم تاسیس شود    . 

وی با بیان اینکه این دانشگاه بر مهارت اعتقاد دارد و شرط اول در هر حوزه ای مهارت است تصریح کرد: حرکت به سمت مهارت محوری از نیازهای جامعه ماست، و باید تکیه و نگاه مدرک گرایانه کاهش یابد.

دکتر ظریفی با بیان اینکه هفته گذشته بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه بود، ادامه داد:  دانشگاه ما نوپا و زایده انقلاب است و انتظاراتی که از این دانشگاه می رود این است که در راستای اهداف نظام و تحقق شعارهای رهبر معظم انقلاب و دولت حرکت کند و هدف ما تربیت نیروهای مهارتی است

وی تاکید کرد: هدف ما تامین نیروی کار ماهر است و باید بر تربیت تکنسین ماهر متمرکز شویم

تحصیل ۸هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد  به دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد وگفت:  در حال حاضر این دانشگاه قریب به ۸۰۰۰ دانشجو دارد، که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان و ۷۰ درصد را  آقایان تشکیل می دهند    .

دکتر ظریفی با اشاره به اینکه در این استان ۱۱ مرکز عملی و کاربردی داریم که چهار مرکز تحت عنوان هیئت موسسی و یک مرکز جوار صنعت و ۶ مرکز دیگر، مراکز دولتی هستند، بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند که ۴۰درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۶۰درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند    .

وی از راه اندازی مرکز آموزشی در حوزه میراث فرهنگی در استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف با ۱۴۰دانشجو در حوزه چند رشته از جمله صنایع دستی و گردشگری این مرکز آموزشی فعال است    .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت این استان و نگاه به آینده در پذیرش دانشجو برای ما مورد توجه است. همچنین این دانشگاه در حوزه های مختلف با تربیت دانشجوی مهارتی فعالیت می کند     .

ظریفی از فعالیت این دانشگاه در حوزه آموزش های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در جهت رفع نیازهای این حوزه ها خبر داد و گفت: اولین قدم در راستای اقتصاد مقاومتی تزریق دانشجو و حضور دانشجو در صنعت است    .

وی افزود: دانشجویی که وارد صنعت می شود، مشکلات را می بیند و می تواند برای رفع آن و تحقق تکیه بر توانایی داخلی کمک کند    .

ظریفی  همچنین از حضور دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان در برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی و همچنین مسابقات و المپیادها خبر دادو گفت: برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه بدون دغدغه مالی در حال انجام است،

مهمترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین‌ سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و به طور حتم انتظار از این مرکز علمی و مهارتی فعالیت در راستا با نظام و تحقق شعارهای رهبر انقلاب و دولت حرکت است    .

ظریفی مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت نیروهای مهارتی عنوان و خاطرنشان کرد: نبود ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت یک دغدغه بوده که یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برقراری این ارتباط متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه با توجه به صنایع و خدمات موجود است    .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل استقبال نکردن دانشجویان رو به تعطیلی است    .

ظریفی ادامه داد: این دانشگاه با نگاه به سمت آینده و متناسب با ظرفیت و تقاضای استان دانشجو پذیرش می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت مهارت با هدف کمک به بازار کار از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند    .

وی بیان کرد: بهمن ماه سال ۹۵ فراخون جذب مدرس زدیم که ۵۵۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند و از بین این تعداد، ۱۲۰ نفر واجد شرایط لازم بودند و بعد از ۶روز از صبح تا عصر انجام مصاحبه در نهایت ۴۸ نفر پذیرفته شدند    .

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به نبود کانون دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان اضافه کرد: در صورت راه اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی