تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 ژانویه 2024 - 14:34
کد خبر : 25769

بعد از ۶ سال وقفه

هدیه رئیس جمهوربه دانش آموزان عملی شد/تقدیر دانش آموز یاسوجی از رئیس جمهور/ آغاز به کار توزیع رسمی شیر رایگان در کهگیلویه و بویراحمد

هدیه رئیس جمهوربه دانش آموزان عملی شد/تقدیر دانش آموز یاسوجی از رئیس جمهور/ آغاز به کار توزیع رسمی شیر رایگان در کهگیلویه و بویراحمد
آفتاب دنا : صبح امروز بعد از ۶ سال وقفه کار توزیع رسمی شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، آئین نمادین این طرح  به نمایندگی از تمامی مدارس ابتدایی دولتی استان با حضور معاون اقتصادی استاندار ، مدیرکل آموزش وپرورش استان ، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ،استاندارد ، صنعت و معدن تجارت و برخی مسئولان محلی استان و شهرستان بویراحمد درمدرسه ابتدایی دخترانه ابن سینا یاسوج برگزار شد.

ایمان سبحان نژاد در این آئین گفت: هدیه مهرماه رئیس جمهورمحترم به دانش آموزان مدارس ابتدایی کشور امروز در مدارس ابتدیی استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان جامعه عمل پوشیده شد.

سبحان نژاد  افزود: با اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان ،۷۸ هزار دانش آموز در هزار و ۷۰۰ مدرسه ابتدایی دولتی استان از نعمت شیر برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه طرح ملی توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی در استان های کمتر برخوردار از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۶ سال وقفه از امروز به طور رسمی آغاز شده است گفت:در قالب این طرح ، هر هفته طی دو نوبت شیر رایگان در بین جامعه هدف ما توزیع می شود.

سبحان نژاد، با بیان اینکه اجرای برنامه توزیع شیر رایگان در این مدارس با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان ،پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین ترویج فرهنگ مصرف شیر در بین دانش آموزان اجرا می‌شود، افزود: بنا به تاکید رئیس جمهور برای تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت دانش آموزان این برنامه در اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های همراه آن قرار گرفته است.

وی گفت:توزیع شیر با هماهنگی مدیر مدرسه هر هفته در اتاق ویژه تحویل گرفته می‌شود و برای حمل و نقل، توزیع و کیفیت شیرها دستگاه های مربوطه نظارت خواهند داشت.

سبحان نژاد،شیر توزیع شده را غیرقابل فروش دانست و افزود:در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی، اهتمام تمام کمیته‌ها و عوامل اجرایی دخیل در مراحل تولید، حمل، نگهداری و توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی برای اجرای هرچه بهتر و به موقع آن را ضروری دانست و بر رعایت نکات بهداشتی در تمامی این مراحل تاکید کرد.

مدیر شرکت لبنیاتی در یاسوج هم از آمادگی این کارخانه برای تولید، تامین و توزیع شیر مورد نیاز مدارس مشمول این طرح در استان با رعایت تمام نکات بهداشتی و استاندارد خبر داد و گفت:اولویت کاری این کارخانه، تولید، تهیه و توزیع شیر در مدارس استان است.

محمد کاظم اتابک با بیان اینکه با اجرای این طرح شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادما توزیع می شود افزود :شیر توزیع شده در بین دانش آموزان از نوع استریلیزه است.

وی گفت : ظرفیت تولید شیر پاکتی استریلیزه ویژه دانش آموزان ماهانه ۷۲۰ هزار پاکت است.

اتابک افزود:به‌روی پاکت‌های شیر نیز پیام‌های فرهنگی، سلامتی و بهداشتی با رویکرد دانش آموزی درج می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار هم گفت:توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به ارتقاء سلامت جسمی کودکان در کنار پرورش رشد فکری ،علمی و تربیتی آنها است.

 احسان عسکری از تلاشهای اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد جهت اجرای مطلوب این طرح در استان تقدیر کرد وگفت: انتظار می رود با برنامه ریزی اصولی و مدون همه دانش آموزان ابتدایی شیر رایگان را به نحو شایسته دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی