تاریخ انتشار : دوشنبه 6 می 2024 - 0:06
کد خبر : 26952

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد :

رسالت معلمان تربیت نسل معتقد به آرمانهای اسلامی است

رسالت معلمان تربیت نسل معتقد به آرمانهای اسلامی است
آفتاب دنا : حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه یاسوج در پیامی هفته بزرگداشت مقام معلم را به فرهنگ سازان جامعه تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، متن پیام حضرت آیت الله حسینی بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِکَهِ فَقَالَ أَنْبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ

بر اساس این آیه  مبارکه که خداوند می فرماید: و نامها را به تمامى به آدم بیاموخت. سپس آنها را به فرشتگان عرضه کرد. و گفت: اگر راست مى‌گویید مرا به نامهاى اینها خبر دهید.»

 ‏همچنین کلام عالم گرانقدر شهید مطهری با تأکید بر نقش معلم در تعالیم خود میفرمایند: «معلم مانند باغبانی است که درختی را می‌کارد، نه شکوفه آن را می‌بیند و نه میوه‌ای را که به بار می‌آورد، اما باز هم مسئول است. برای آبیاری و پرورش آن». آیه شریفه واین نقل قول فداکاری و از خودگذشتگی معلمان را به وضوح  بیان می کند که به طور خستگی ناپذیر برای راهنمایی و آموزش دانش آموزان خود تلاش می کنند.با عنایت به این که ‏حمد و ستایش مخصوص خداوند ربّ العالمین است و درود و رحمت خداوند بر محمد و آل پاک و معصومش باد.‏

روز معلم، روزی برای تجلیل از مقام فرهیختگان، فرهنگ سازان، میراث‌داران انبیا و مروجان علم و ایمان، دانش، اخلاق و بینش انسانیت است.

تربیت نسل معتقد به آرمان‌های اسلامی در کنار تعلیم و تربیت، رسالتی است که امروز بر عهده معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه است تا بدین وسیله جوانان و نوجوانان به قله‌های کمال و معنویت نایل شوند.

اینجانب ضمن پاسداشت هفته مقام معلم و تبریک به جامعه فرهنگی کشور به ویژه معلمان خدوم و فداکار، فرهیختگان و اساتید استان کهگیلویه وبویراحمد و خانواده محترم این عزیزان، از زحمات شبانه روزی و مجاهدانه آنان  کمال تشکر و قدردانی را دارم،

 امید است با تلاش‌های سازنده و خستگی ناپذیر این عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی باشیم و معلمان فرهیخته همچنان چراغ راه علم و هدایت آیندگان باشند.

آیت الله حسینی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی