تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 نوامبر 2023 - 1:51
کد خبر : 25477

ناظر وزارت آموزش و پرورش در امور کانون های فرهنگی و تربیتی مدارس:

کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی

کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی

آفتاب دنا : ناظر وزارت آموزش و پرورش در امور کانون های تربیتی و فرهنگی در مدارس گفت:کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های فرهنگی و زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،

آفتاب دنا : ناظر وزارت آموزش و پرورش در امور کانون های تربیتی و فرهنگی در مدارس گفت:کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های فرهنگی و زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، وح الله خرم در بازدید از کانون های فرهنگی و تربیتی یاسوج  افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت بوده که تقویت این کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می شود.

وی گفت: همچنین این مکان ها تکیه گاهی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی سالم و امن است که مسئولان باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

خرم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش وظایفی برای این کانون ها در زمینه ترویج مسائل اعتقادی، فرهنگی وهنری، ورزشی ،اجتماعی، علمی و مهارتی ترسیم کرده که می تواند در تربیت نسل آگاهانه نسل ها موثر واقع شود افزود: غنی سازی اوقات فراغت با برنامه های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط از محورهای مهمی است که در کانون های فرهنگی تربیتی باید به آن نگاه عمیقی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان هم در حاشیه این بازدید پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به منظور رشد وشکوفایی استعدادهای معنوی ،فکری ،جسمی و عاطفی آنان از طریق اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ،ادبی ،هنری ،ورزشی ،اجتماعی ،علمی و مهارتی را از جمله اهداف تشکیل این کانون ها دانست و گفت: پرورش وتقویت روحیه تعاون واخوت دینی و ایجاد همبستگی بین دانش آموزان وآموختن روش زندگی اجتماعی به آنان براساس موازین اسلامی از دیگر رویکردهای تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی است.

حجت دبیقی افزود با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مهارت آموزی دانش آموزان تاکید شده است افزود:کانون های فرهنگی تربیتی بستر مناسبی برای انجام این رسالت مهم است که باید در اولویت قرار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی