تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آوریل 2024 - 1:07
کد خبر : 26919

معلمان پرچمداران امیدآفرینی و سازندگان فردای ایران اسلامی

معلمان پرچمداران امیدآفرینی و سازندگان فردای ایران اسلامی
آفتاب دنا : سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم گفت. معلمان پرچمداران امیدآفرینی و سازندگان فردای ایران اسلامی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، در یادداشت محمد جمالی چنین آمده است: سپاس پروردگاری را (عزّوجلّ) که موهبت معلمی و خدمتگزاری در عرصه خطیر تعلیم و تربیت را بر بندگان خاص حضرتش ارزانی داشت تا طلایه دار توسعه، پیشرفت و تعالی جوامع بشری باشند. طلایه دارانی که نبی مکرّم اسلام (ص) در مقام بزرگی‌اش می‌فرماید: «اِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً» هم او که امیرالمؤمنین (ع) در مراتبش فرمودند: «من عَلّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبداً» (هرکس چیزی به من بیاموزد، مرا غلام و بنده خویش کرده است.)

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر «هدایت»، «تفکّر» و «اندیشه ورزی» نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و در اعصار و قرون متمادی، بر تارک تعلیم وتربیت جوامع گوناگون بدرخشد.

«معلّم» اکسیر نابی است که پیشرفت و توسعه کشور، مرهون وجود گرانسنگ اوست، وجود ذی جودی که اگر به زیور دانش عمیق، تفکّر، اندیشه و شجاعت، آراسته شود، جامعه را با حضور افرادی مهرورز، نوع‌دوست، درستکار، متعهد و مؤمن؛ همچون «علامه شهید مرتضی مطهری»، که سراسر حیات معنوی‌اش، همواره بر محور خردورزی، ارزش‌ها و کرامات انسانی استوار بود؛ مشحون خواهد کرد. و چه حسن انتخابی که «هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم»، به نام این متفکر فرزانه و فیلسوف شهیر، مزیّن شده است تا جامعه هیچ گاه اهمیت این عنصر بی‌بدیل در توسعه همه جانبه کشور از یاد نبرده و در مقابل ایشان، ادای احترام نماید.

بی شک آینده روشن و درخشان از آنِ کشورهایی خواهد بود که به بهترین و والاترین سیستم‌های تعلیم و تربیت مجهز شده و از بذل هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه دریغ نورزیده باشند؛ لذا دست یابی به اهداف متعالی آموزش و پرورش و فائق آمدن بر مشکلات پیش روی جامعه، بدون اتکا به نظام تعلیم تربیت و بدون توجه به معلمان آن ، میسّر نخواهد شد.

تحول در نظام آموزش و پرورش نیز با هدف ارتقای کیفی آن بر اساس نیازها و اولویت های کشور در سه حوزه دانش، نگرش و مهارت و ایجاد درک و بصیرت مشترک در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر حرکت به سمت خوسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی نوین و تقویت باور و عزم ملی برای تحقق اهداف مورد نظر از رویکردها و سیاست های دولت مردمی، ایران قوی محسوب می شود که خوشبختانه در استان کهگیلویه وبویراحمد با برنامه ریزی عالمانه و منطقی با تکیه بر محور و مدار قانون به خوبی دنبال می شود.

بدون تردید، تربیت  نسلی پرسشگر، اندیشه ورز، خلاق و نوآور از الزامات مبتنی بر رویکردهای مذکور بوده و شایسته است نوسازی معنوی نظام آموزشی سرلوحه برنامه عمل یکایک فعالان و دلسوزان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهادت معلم فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری، همراه با مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمد، زیبنده‌ترین و صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را به مناسبت فرا رسیدن «هفته پاسداشت مقام شامخ معلم» تقدیم حضور همکاران گرانمایه‌ای می‌نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و اقدامات جهادی خود، در تحقق شعار سال « جهش تولید با مشارکت مردم »، و همچنین تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شمع وجود خویش را به امید آینده‌ای روشن، فروزان‌تر از گذشته نگه داشتند تا زنگار جهل و نادانی را از رخسار میهن عزیزمان بزدایند.

انشالله با اجرای سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور بتوانیم گامهایی اساسی برای ساختن آینده ای بهتر باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی