تاریخ انتشار : شنبه 28 جولای 2018 - 14:29
کد خبر : 9878

تربیت تکنیسین و نیروی ماهر کشاورزی برای توسعه در هنرستان کشاورزی / پیگیری تامین فضای فیزیکی و تجهیزات لازم جهت شروع سال تحصیلی

تربیت تکنیسین و نیروی ماهر کشاورزی برای توسعه در هنرستان کشاورزی / پیگیری تامین فضای فیزیکی و تجهیزات لازم جهت شروع سال تحصیلی

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش استان فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی را از مهمترین پایه های آموزشی در هنرستانها برای مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و خواستار رفع مشکل فضای فیزیکی ،کارگاهی هنرستان کشاورزی حداکثر تا پایان مردادماه شد.

20180725_094909آفتاب دنا : معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع  طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد از تربیت کشاورز مهندس و نیروی ماهر برای توسعه در بخش کشاورزی استان خبرداد .

نخستین جلسه پروژه مهر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) با حضور معاونین مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و کارشناسان فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان وشهرستان و عوامل اجرایی هنرستان در دفتر هنرستان کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، فرامرز روزبهی در  نخستین جلسه ستاد ثبت نام پروژه مهر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) که با حضور معاونین مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و کارشناسان فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان وشهرستان و عوامل اجرایی هنرستان در دفتر هنرستان کشاورزی برگزار شد، آموزش را مولفه ای اساسی برای تغییر ، بهبود  و توانمندسازی نیروی انسانی ذکر کرد وگفت: انسان آموزش دیده محور توسعه در جوامع بشری است که در عصرارتباطات و تکنولوژی بدون انسانهای آموزش دیده توسعه در ابعاد گوناگون آن ممکن نیست.

معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع  طبیعی استان آموزش را  ابزار تعالی هر جامعه دانست وگفت: صنعت کشاورزی از محورهای توسعه استان است که مرکز تحقیقات با تاسیس هنرستان  کشاورزی به دنبال تربیت کشاورز مهندس و نیروی ماهر برای توسعه استان در بخش کشاورزی است.

روزبهی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در ۱۰۸ هنرستان کشاورزی در سطح کشور در حال تحصیل هستند گفت: متاسفانه این آمار در استان کهگیلویه وبویراحمد قریب ۷دهم است که آمار بسیار کمی است و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع  طبیعی استان افزود: هنرستان کشاورزی در سال گذشته با وجود همه نارسایی ها ومشکلات با پذیرش ۵۲ دانش آموز به صورت شبانه روزی راه اندازی شد که امسال نیز در پایه دهم نیز پذیرش خواهد داشت.

روزبهی از پیگیری برای حل تامین فضای فیزیکی و تجهیزات لازم جهت شروع سال تحصیلی در هنرستان کشاورزی خبر داد وگفت: تلاش می کنیم تا پایان مرداد و یا حداکثر تا نیمه اول شهریور همه نارسایی ها و مشکلات این هنرستان را بر طرف  کنیم.

سیاست آموزش وپرورش توجه ویژه به آموزشهای فنی وحرفه ای وتربیت دانش آموزانی ماهر و آچار بدست برای توسعه کشور است

20180725_103319کارشناس مسئول فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه ایجاد تفاهم نامه میان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان را در تاسیس هنرستان کشاورزی ستودنی دانست وگفت: سیاست وزارت آموزش وپرورش توجه ویژه  به آموزشهای فنی وحرفه ای است که دانش آموزانی ماهر و آچار بدست برای توسعه کشور در بخشهای مختلف در هنرستانها تربیت شود.

شاپور صیادیان با بیان اینکه  مهارت آموزی  نقش مهمی در ابجاد اشتغال و کارآفرینی  دارد گفت:  امروزه دانش صرف نظری بدون توجه به مهارت آموزی منجر به اشتغال ،کارآفرینی و درآمد زایی برای آینده  دانش آموزان  میسر نیست

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید بالای ۵۰ دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای سوق داده شوند.

صیادیان افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد قطب کشاورزی است و توسعه رشته های کشاورزی یکی از ضروریات بود که با پیگیری و تعامل خوب آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات این مهم به بار نشست.

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی را از مهمترین پایه های آموزشی در هنرستانها برای مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد و خواستار رفع مشکل فضای فیزیکی ،کارگاهی  هنرستان کشاورزی حداکثر تا پایان مردادماه شد.

صیادی با بیان اینکه طبق تفاهم نامه منعقده نیروهای دروس عمومی و عوامل اجرایی هنرستان بر عهده آموزش وپرورش است از صدور ابلاغ همه همکاران تا پایان مردادماه خبرداد و از مسئولان مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان  خواست ابلاغ  آموزش دهندگان دروس تخصصی را نیز حداکثر در همین بازه زمانی صادر نمایند.

کارشناس مسئول فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان استقبال دانش آموزان از هنرستان کشاورزی را خوب توصیف کرد وگفت: این هنرستان یک برند خوب برای استان است که باید تلاش شود هم در زمینه آموزشی و هم زمینه فرهنگی وتربیتی بهتر از سال گذشته به فعالیت خویش ادامه دهد.

تمهیدات لازم جهت بازگشایی به موقع و بانشاط هنرستان کشاورزی اندیشیده شده است

20180725_095216مسئول کاردانش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه گفت: راه اندازی هنرستان کشاورزی در سال گذشته با همه کمبودها به خوبی اداره شد و در سال جدید تلاش خواهیم کرد همه نواقص و نارسایی ها تا حداکثر تا پایان مردادماه و اوایل شهریور برطرف شود.

ظرغام عزیزی از نصب تابلوی هنرستان و صدور ابلاغ دروس تخصصی خبرداد وگفت: همه تمهیدات و هماهنگی های لازم جهت بازگشایی به موقع و بانشاط هنرستان کشاورزی اندیشیده شده است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

هنرستان کشاورزی بستر مناسبی را برای فعالیت دانش آموزان در رشته های مهارتی کشاورزی بوجود آورده است.

کارشناس مسئول اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز آموزشهای فنی وحرفه ای را زیربنای توسعه دانست و گفت: هنرستان کشاورزی برای نخسین بار در استان با همکاری آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان راه اندازی شده است که بستر مناسبی را برای فعالیت دانش آموزان در رشته های مهارتی کشاورزی را بوجود آورده است.

سیدامرالله آذریون گفت: آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد آماده هر گونه همکاری است و انتظار می رود با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی مشکل فضای فیزیکی این هنرستان جهت جذب دانش آموزان پایه دهم هر چه سریعتر بر طرف شود.

کمبود فضای فیزیکی مهمترین مشکل هنرستان کشاورزی برای آغاز سال تحصیلی است

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره)  نیز به بیان گزارشی از وضعیت هنرستان و تشریح پروژه مهر پرداخت و گفت: پروژه مهم یکی از طرحهای مهم وزارتی و مهمترین اقدام مدیران مدارس در فصل تابستان است.

سید ولی موسوی هدف از اجرای پروژه مهر را برنامه ریزی و هماهنگی کلیه فعالیتها و تمهیدات لازم جهت بازگشایی به موقع مدارس عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که آغاز سال تحصیلی عاری از هرگونه دغدغه برای همکاران ودانش آموزان باشد.

وی  کمبود فضای فیزیکی برای سال تحصیلی را مهمترین مشکل هنرستان کشاورزی ذکر کرد واز مسئولان سازمان تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان خواست حداکثر تا نیمه اول شهریور این مشکل را حل  نمایند.

موسوی نصب تابلوی هنرستان ، پیگیری تجهیزات میز و صندلی و صدور ابلاغ همکاران دروس تخصصی حداکثر تا پایان مردادماه را از دیگر مسائل هنرستان عنوان کرد و خواستار همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی  جهت شروع با نشاط سال تحصیلی  شد.

در پایان  این جلسه که  معاون آموزشی ، معاون پشتیبانی و مسئول کاردانش  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و کارشناسان اداره کل آموزش وپرورش استان و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی حضور داشتند ، مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) با اهداء لوح سپاس از تلاشها و زحمات کشواد تابان مدیر سابق هنرستان کشاورزی یاسوج تشکر وقدردانی کرد.

20180725_103317

20180725_095244

20180725_094909

20180725_103727

20180725_103708

20180725_103809

photo_2018-07-27_13-08-17

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی