تاریخ انتشار : دوشنبه 12 می 2014 - 11:03
کد خبر : 987

همایش فرصت‌های گردشگری تلفیقی از تاریخ تمدن و طبیعت در جذب سرمایه‌گذار است

همایش فرصت‌های گردشگری تلفیقی از تاریخ تمدن و طبیعت در جذب سرمایه‌گذار است

نسیم دنا – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع وکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش فرصت‌های گردشگری قلب ایران در استان خبر داد وگفت: این همایش دو روزه از ۳۱ اردیبهشت‌ماه لغایت یکم خردادماه خواهد بود و از افراد تاثیرگذار و خبره در بخش گردشگری و سرمایه گذاری دعوت شده است.

نسیم دنا – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع وکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش فرصت‌های گردشگری قلب ایران در استان خبر داد وگفت: این همایش دو روزه از ۳۱ اردیبهشت‌ماه لغایت یکم خردادماه خواهد بود و از افراد تاثیرگذار و خبره در بخش گردشگری و سرمایه گذاری دعوت شده است.

جبار کیانی پور گفت: برگزاری همایش فرصت‌های گردشگری قلب ایران  در استان فرصتی ارزشمند برای معرفی پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد در جذب بهتر و بیشتر سرمایه‌گذار است و می باید از فرصت به دست آمده نهایت بهره را ببریم.DSC_0429

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، مهمانان ویژه این همایش دو روزه را رئیس اتاق ایران، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، هیئت رئیسه اتاق ایران، روسای اتاق‌های سراسر کشور و رئیس جامعه هتل‌داران ایران نیز عنوان کرد.

کیانی‌پور در ادامه یادآور شد: رییس کمیته گردشگری مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق های بازرگانی مشترک ایران و چین، ایران و عراق، ایران و امارات، ایران و ترکیه و ایران و عمان، استانداران و روسای سازمان‌های گردشگری منطقه چهار کشور، هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، مجمع‌های تورگردانان، هتل‌داران و آژانس‌داران دیگر میهمانان همایش فرصت‌های گردشگری قلب ایران هستند.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استان‌های فارس، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان‌های منطقه چهار در این همایش شرکت می‌کنند، گفت: با گردهمایی این استان‌ها سعی در معرفی توانمندی‌های گردشگری و ایجاد فضای اشتغال و جذب سرمایه‌گذار را داریم.

کیانی پور گفت: در روز اول برگزاری این همایش تمام فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به طور علمی مورد بحث قرار می گیرد

وی بیان کرد: در روز دوم برگزاری این همایش نیز بازدید از مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شامل روستای کریک، تنگ گنجه ای و کوه گل سی سخت در برنامه قرار دارد.

ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنان ناشناخته است

رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه این استان به خوبی در کشور معرفی نشده و هنوز ناشناخته مانده است، تاکید کرد: یکی از دلایل کمتر برخوردار بودن و توسعه نیافتگی این استان همین مسئله است.

وی تصریح کرد: برگزاری گردهمایی گردشگری استان‌های قلب کشور می‌تواند در اقتصاد استان نقش آفرینی کرده و معرف ارزش‌ها و توانمندی‌های استان در بحث گردشگری باشد.

کیانی پور، اعتلای صنعت گردشگری در استان با فعال کردن بخش خصوصی و بهره برداری از تجربیات استان های همجوار در زمینه گردشگری و جذب گردشگر سالانه را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.

وی در خصوص تفاوت این همایش با دیگر همایش های برگزار شده در این زمینه گفت: جنس همایشهای بخش خصوصی با همایش های دولتی متفاوت است زیرا بخش خصوصی به دنبال درآمد و ایجاد ثروت بوده اما دولت بیشتر نقش سیاست گذاری را دارد.

رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه همایش در دو بخش علمی و معرفی پتانسیل ها برگزار می شود، افزود: برگزاری کارگروه گردشگری، دو پانل تخصصی و بازدید از مناطق کریک، تنگ گنجه ای، سی سخت، کوه گل و …از برنامه های جنبی همایش است.

وی بیان داشت: همچنین در روز دوم این همایش جشنی در منطقه دشتک سی سخت برگزار خواهد شد و در آن آیین ها، سنتها، صنایع دستی و فرهگ بومی از جمله موسیقی، شعر و سایر هنرهای استان در معرض دید میهمانان قرار خواهد گرفت.

کیانی اظهار کرد: برگزاری جشن معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرهنگ عشایری و زندگی اجتماعی این استان و بازدید از منطقه حفاظت شده دنا از سایر برنامه های جنبی این همایش است.

معرفی تمام ظرفیت های استان در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

وی با بیان اینکه باید تمام ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش معرفی شوند، عنوان کرد: به منظور معرفی هر چه مطلوبتر این استان بسته مشخصی از توانمندی های آن در زمینه های مختلف طراحی و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

کیانی پور ابراز داشت: ۱۲۰ طرح در زمینه های مختلف بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال بررسی است تا از بین آنها ۱۰ طرح شاخص که قابلیت سرمایه گذاری داشته و در فرآیند توسعه صنعت گردشگری استان نقش ایفا کنند به شرکت کنندگان در این همایش اهدا می شود تا در صورت تمایل نسبت به سرمایه گذاری در آنها اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه اصفهان، یزد و فارس مملو از اماکن تاریخی و تمدن هستند و کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری طبیعتی بکر و خدادادی دارند، گفت: با تلفیقی از تاریخ، تمدن و طبیعت استان‌های منطقه چهار بدون شک زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان خاطرنشان کرد: همایش فرصت‌های گردشگری تلفیقی از تاریخ، تمدن و طبیعت در جذب سرمایه‌گذار است.

جبار کیانی‌پور  که در جمع اصحاب رسانه سخن می گفت ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌های استان به جهت تعامل سازنده با مجموعه اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: خبرنگاران اساسی‌ترن نقش را در اقتصاد و توسعه کشور دارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اذعان کرد: تعامل بین فرهنگ و اقتصاد بدون حضور رسانه کاری بسیار مشکل خواهد بود از این‌رو رسانه‌ها می‌توانند حلقه محکمی برای تلفیق این دو اصل با هم باشند.

زیباترین تعامل بین دولت وبخش خصوصی بعد از انقلاب اسلامی

کیانی‌پور با تأکید بر اینکه در سال «اقتصاد و فرهنگ» مسئولیت سنگینی بخش خصوصی واگذار شده، گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم و طی چند ماه اخیر تفاهم و تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده می‌توان آن را زیباترین تعامل در طول تاریخ نام برد. وی اشاره به شعار رونق اقتصادی از سوی رئیس جمهوری، کاهش نرخ تورم و دیپلماسی کنونی شرایط خوبی را رقم زده گفت: موانع و مشکلات زیادی پیش‌رو است که بدون ورود به بخش خصوصی هموار کردن آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه جزء استان‌های پیشرو در برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی و با بیشترین مصوبات اذعان کرد: استاندار استان در دیدار با اتاق ایران نشان داد که توجه‌ای ویژه به بخش خصوصی دارد.

این مسئول با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر این باور است که بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد استان داشته باشد و از هیچ تلاشی برای رونق اقتصادی در استان فروگذار نمی‌کند، گفت: خوشبختانه در سال جدید شاهد توجه و عنایت ویژه مسئولان استانی به بخش خصوصی هستیم که انتظار می‌رود با تعامل کنونی بتوان مشکلات پیش‌روی اقتصاد و تولید استان را هموار کنیم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی