تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 می 2014 - 10:08
کد خبر : 916

آموزشهای فنی وحرفه ای از ابزارهای مهم توسعه در ابعاد گوناگون است

آموزشهای فنی وحرفه ای  از ابزارهای مهم توسعه در ابعاد گوناگون است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد دربازدید از گروهای آموزشی استان از نزدیک در جریان فعالیتها واقدامات گروهای آموزشی فنی وحرفه ای قرار گرفت وبا آنها به تبادل نظر پرداخت.

نسیم دنا – معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  دربازدید از گروهای آموزشی استان از نزدیک در جریان فعالیتها واقدامات گروهای آموزشی فنی وحرفه ای  قرار گرفت وبا آنها به تبادل نظر پرداخت. سید علی اکبر هاشمی در این دیدار صمیمی که در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد با تبریک هفته معلم وگرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری گفت تغییرات در جامعه مرهون کار معلمان است ونقش بی بدیل معلمان در توسعه وپشرفت ،عمران وآبادانی برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه ضرورت واهمیت آموزشهای فنی وحرفه ای در عصر امروزبرای تامین نیروهای متخصص  وماهردر جوامع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت آموزشهای فنی وحرفه ای  از ابزارهای مهم توسعه  و وسیله ای در خدمت به نیازهای توسعه ای در ابعاد گوناگون است.

وی با تقدیر وتشکر از دغدغه ها واحساس مسئولیت بالای سرگروهای رشته های فنی وحرفه ای که مایه امید،نشاط وشادابی برای حرکت در مسیر واعتلای آموزش وپرورش وپروش استان است اظهار داشت:با همکاری شما همکاران لایق وکارآمد در این مجموعه دانش آموزانی ماهر ،خلاق ،متعهد وامیداوار به آینده تربیت خواهند شد.معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد :سرگروههای آموزشی کاربازدید براساس شاخصها، بررسی محتوای کتابهای درسی- نقد وبررسی کتابهای درسی را انجام می دهندکه باتوجه به وظایف واختیارات آنها وظیفه ورسالت سنگینی بر دوش دارند.

باید فضای آموزشی وامکانات را متناسب با رشته های فنی فDSC_0550راهم کنیم

هاشمی به استاندارد نبودن فضاهای آموزشی در هنرستانهای استان اشاره کرد وگفت اکثر فضاهای مورد استفاده قدیمی وفرسوده هستند که باتوجه به مهارتی بودن رشته های فنی باید فضای آموزشی وامکانات را متناسب بارشته ها فراهم کنیم که در دستور کار آموزش وپرورش استان قرار دارد وتلاش می کنیم با حداقل امکانات وفضاهایی که در اختیار داریم نهایت بهره واستفاده را ببریم.

  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان آماده کردن زیرساختها برای توسعه رشته های فنی وحرفه ای را یاداور شد وگفت باید کاری کنیم فضاهای آموزشی ما از شادابی ونشاط لازم برخوردار باشند. هاشمی  برگزاری دوره های ضمن خدمت برای دانش افزایی هنرآموزان فنی وحرفه ای را بسیار مهم ذکر کرد وگفت با هماهنگی های صورت گرفته این دوره ها با کیفیت مطلوب در سطح استان در همه رشته ها برگزار خواهیم کرد.وی با بیان اینکه کشور ما از تصمیمات آنی آسیب زیاد دیده گفت باید با کار کارشناسی واصولی وآسیب شناسی وضع موجود زمینه برای برای توسعه کیفی آموزش های فنی وحرفه ای فراهم نماییم.

توجه به نظرات تخصصی گروهای آموزشی باید مورد توجه تصمیم گیران در نظام آموزشی قرار گیرد

رئیس گروهای آموزشی استان در این جلسه نیز با تشکر از توجه خاص معاون آموزش متوسطه به گروهای آموزشی گفت گروهای آموزشی بازوان تخصصی وتوانمند آموزش وپرورش در جهت کیفیت بخشی به آموزش است .بهروز رضایی پور با بیان اینکه رشته های فنی در زمینه اشتغالزایی ومهارت آموزی در کشور نقش کلیدی دارند خاطرنشان کرد:توجه به نظرات تخصصی گروهای آموزشی ونقش نظارتی وکنترلی آنها باید بیش از گذشته مورد توجه تصمیم گیران در نظام آموزشی قرار گیرد.

گروهای آموزشی محفلی علمی وتخصصی برای کیفیت بخشی به آموزش است

رئیس گروهای آموزشی استان گفت برای انجام هرکاری به سه رکن،برنامه ریزی ،نیروی انسانی ،خدمات ومنابع مالی نیاز داریم تابتوانیم گامهای بلندی را درعرصه های مختلف برداریم.بهروز رضایی پور گروهای آموزشی را محفلی علمی وارزشمند وتخصصی توصیف کرد وگفت باید به مسائل ونظرات علمی افراد با دید احترام بنگریم تا بستر تعالی وپیشرفت ایران عزیز فراهم شود.وی افزود: گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بستری را فراهم می‌آورد تا جوانان ما بهتر و روان‌تر بتوانند وارد بازار کار شوند.رئیس گروهای آموزشی استان در ادامه اظهار داشت: امروز همه وظیفه داریم برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان این مرز و بوم زیرساخت‌های لازم را در رشته‌های فنی و کار و دانش فراهم کنیم تا روح امید و نشاط در جامعه برای فتح قله‌های علمی به وجود بیاید.

رفع مشکلات هنرستانها بستر مناسبی برای توسعه و تعالی کشور است.

مدیر اجرایی گروهای آموزشی فنی وحرفه ای استان با تقدیر از حضور معاون متوسطه آموزش وپرورش استان  نیز گفت گروهای آموزشی فنی وحرفه ای علی رغم کاهش ساعات کاری در سال جاری  در حیطه اختیارات و وظایف خویش از هیچ تلاشی دریغ ننمودند.

سیدولی موسوی استاندارد سازی فضاهای آموزشی ، شاداب سازی محیط مدارس ،توجه به تجهیزات وساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده را یادآور شد وگفت باید با شناسایی نقاط ضعف هنرستانها وتلاش در جهت رفع آنها گامی ارزشمند در جهت توسعه کیفی رشته های فنی وحرفه ای برداریم. وی گفت  نظارت جدی بر هنرستانهای غیرانتفاعی نیز باید در دستور کار آموزش وپرورش قرار بگیرد تا کیفیت آموزش در این هنرستانها نیز تقویت شودموسوی توجه به نظرات کارشناسی گروهای آموزشی در بازدیدها برای ارتقای کیفیت آموزش، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت جهت دانش‌افزایی و مسابقات علمی و مهارتی در بین هنرستان‌های استان برای رقابتی کردن دانش‌آموزان و ترغیب و تشویق آنان را از راهکارهای کیفیت‌بخشی به آموزش ذکر کرد.

مدیر اجرایی گروه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان افزود: در این شرایط حساس که کشور نیاز به کار و تلاش و نیروی متخصص دارد رویکرد وزارت آموزش و پرورش نیز توجه خاص به رشته‌های فنی و مهارتی است که توجه به هنرستان‌ها و رفع مشکلات آنها بستر مناسبی برای توسعه و تعالی کشور است.

دراین جلسه که مهندس صیادیان رئیس اداره فنی وحرفه ای نیز حضور داشت سرگروهای آموزشی فنی وحرفه ای به بیان نظرات ودیدگاههای خویش در زمینه مسائل آموزشی پرداختند.. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی