تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آوریل 2018 - 8:28
کد خبر : 9024

سیاست راهبردی آموزش و پرورش آگاهی بخشی در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه است/هدایت تحصیلی بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان

سیاست راهبردی آموزش و پرورش آگاهی بخشی در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه است/هدایت تحصیلی بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم  در استان

ایوب رضایی گفت: به همین دلیل انتظار می‌رود اولیای دانش آموزان با انتخاب رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کار دانش مسیر شغل آینده فرزندان خود را تضمین کنند.

رضاییآفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از هدایت تحصیلی بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم در سال تحصیلی جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب دنا ، ایوب رضایی گفت: آموزش و پرورش همواره در تلاش است تا دانش آموزان در کمال آرامش رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و مشغول تحصیل شوند که هدایت تحصیلی، هدایت دانش آموزان به رشته و شاخه‌ای برای ترسیم زندگی آینده آنها است،

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آیین نامه‌ی هدایت تحصیلی کمک به شناسایی و استعدادهای دانش آموزان، انتخاب رشته‌ای عالمانه و مبتنی بر اختیار و ایجاد امنیت روحی دانش آموز و خانواده در انتخاب رشته سه مولفه‌ی اصلی هدایت تحصیلی به شمار می‌رود.

رضایی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی ۵ عنصر مهم دانش آموز، والدین، دبیران، مدیر مدرسه و مشاور در امر انتخاب رشته مناسب و هدایت تحصیلی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند خاطرنشان کرد:  هدایت تحصیلی دانش آموزان در آموزش و پرورش با هدف توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف شامل کاردانش، فنی وحرفه ای و نظری که هر کدام نیز زیر رشته‌های متعددی دارند انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این نکته مهم که والدین دانش آموزان بیشتر گرایش به انتخاب رشته‌های نظری به ویژه علوم تجربی دارند، گفت: این در حالی است که فارغ التحصیلان این رشته به دلیل تعدد و تراکم آن‌ها در رسیدن به رشته‌های دکترای حرفه‌ای ناکام می‌مانند.

رضایی گفت: به همین دلیل انتظار می‌رود اولیای دانش آموزان با انتخاب رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کار دانش مسیر شغل آینده فرزندان خود را تضمین کنند.

رضایی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی آموزش و پرورش استان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه است، اظهار داشت: این سیاست شامل دو بخش آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و مشاغل با اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌های مناسب و دوم آشنایی دانش آموزان با استعدادها، علایق و توانایی‌های شخصی آنها است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  در پایان گفت: ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد در کنار تربیت انسانی سالم ، کارآمد و مؤثر برای  زندگی فردی و اجتماعی از اهداف آموزش و پرورش است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی