تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آوریل 2018 - 20:40
کد خبر : 9012

جشنواره منطقه ای نمایش معلولان خلیج فارس فرصتی برای ارائه توانمندیهای معلولان

جشنواره منطقه ای نمایش معلولان خلیج فارس فرصتی برای ارائه توانمندیهای معلولان

سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به میزبانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از روز۲۶ فروردین سال جاری به مدت چهار روز با حضور استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

 موسوی امجدآفتاب دنا: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری جشنواره منطقه ای نمایش معلولان استان های جنوبی حوزه خلیج فارس به میزبانی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به میزبانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از روز۲۶ فروردین سال جاری به مدت چهار روز با حضور استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

وی گفت: ۶۵ اثر از پنج استان جنوبی حوزه خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۱۳ مورد برای اجرا به مرحله نهایی راه یافت.

موسوی امجد افزود: بیش از ۲۰۰ معلول هنرمند مرد و زن از پنج استان شرکت کننده در این جشنواره حضور می یابند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه با بیان اینکه اعلام فراخوان جشنواره از شهریور سال گذشته آغاز شد، گفت: از مجموع ۱۳نمایش راه یافته هفت مورد نمایش صحنه ای ، پنج نمایش کودک و یک نمایش خیابانی خواهد بود.

وی ارائه توانمندی های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت های بالقوه آنان، پیوند و ارتباط تنگاتنگ اهالی هنر با معلولان، ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی ، باورپذیری به توانمندی معلولان و تغییر نگاه مردم و مسئولان به جامعه معلولان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

موسوی امجد یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز ۲۹ فروردین با حضور جمعی از مسئولان ومقامات اجرایی سازمان بهزیستی کشور، شخصیت ها و هنرمندان مطرح کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی  خاطرنشان کرد: محمد جواد طاهری هنرمند بنام کشور ایفاگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر، افسر اسدی از پیشکسوتان بازیگری در تلویزیون و سینما، علی عسکری و حمید کاکاسلطانی از هنرمندان ونمایشنامه نویسان مطرح کشوری داوران و مهمانان ویژه این جشنواره در آیین اختتامیه خواهند بود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان حوزه خلیج فارس نیز گفت: تمامی هزینه های مربوط به این جشنواره منتطقه ای توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان تامین شده است.

اردشیر کیانی تصریح کرد: این جشنواره جزء مهمترین رویدادهای هنری معلولان در حوزه خلیج فارس بوده و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه مطلوب تر آن همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی استان انجام دهند.

وی بیان کرد: ساعت اجرای نمایش های جشنواره ۹:۳۰دقیقه و ۱۱ صبح و پنج و هفت عصر خواهد بود.

گفتنی است این جشنواره قرار بود از ۱۶ تا ۲۰ اسفند سال گذشته در یاسوج برگزار شود که به دلیل سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و همدردی با خانواده جانباختگان با حدود ۴۰ روز تاخیر در تاریخ ۲۶ فروردین امسال برگزار می شود.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۰_۲۰-۳۵-۳۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی