تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 دسامبر 2017 - 23:30
کد خبر : 8449

تقویت آموزشهای فنی حرفه ای و کاردانش در دوره متوسطه یک ضرورت است/بازدید های آموزشی وبرگزاری دوره های تخصصی برای ارتقاء کیفیت آموزشی

تقویت آموزشهای فنی حرفه ای و کاردانش در دوره متوسطه یک ضرورت است/بازدید های آموزشی وبرگزاری دوره های تخصصی برای ارتقاء کیفیت آموزشی

ژاله عزیز پور گفت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور در ۲۷ مرکز موفق به جذب و تربیت دانش آموز شده است که هم اکنون ۳۹۰۹ نفر در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۸_۲۱-۰۰-۳۵آفتاب دنا : رئیس اداره آموزشهای رسمی  موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی از هنرستان تازه تاسیس کاردانش حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتها و مشکلات این واحد آموزشی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا به نقل از فارس ،ژاله عزیز پور پس از این بازدید در جمع دست اندرکاران این هنرستان در سالن جلسات مرکز تحقیقات وآموزش  منابع طبیعی وکشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد از تعامل و همکاری خوب آموزش وپرورش وپرورش استان با مرکز تحقیقات  کشاورزی برای راه اندازی این هنرستان تقدیر وتشکر کرد.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که هنرستان کشاورزی در این استان فعالیتی برای جذب و تربیت دانش آموز در زمینه رشته های مرتبط با کشاورزی نداشته است گفت: خوشبختانه هم اکنون  با پیگیری  مرکز تحقیقات وکشاورزی استان و تعامل خوب با آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد ۶۷ دانش آموز در رشته های زیر مجموعه کشاورزی در استان مشغول تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزشهای رسمی  موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی افزود :  سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی  وزارت جهاد کشاورزی در  سطح کشور در ۲۷ مرکز موفق به جذب و تربیت دانش آموز شده است که هم اکنون ۳۹۰۹ نفر در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

عزیز پور سهمیه پیش بینی شده برای هنرستان  کاردانش کشاورزی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد را ۳۰ نفر اعلام کرد وگفت: با تفاهم و همدلی خوبی که متولیان فنی وحرفه ای آموزش وپرورش استان و شهرستان داشتند خوشبختانه ۶۷ نفر جذب شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

بازدید های آموزشی وبرگزاری دوره های تخصصی برای اساتید و عوامل اجرایی هنرستان کاردانش کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۹_۰۹-۱۳-۲۴

رئیس اداره آموزشهای رسمی  موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تقویت آموزشهای فنی حرفه ای و کاردانش در دوره متوسطه یک ضرورت است گفت : بررسی ها نشان می دهد ۵/۱درصد دانش آموزان جذب رشته های کشاورزی می شود که باید برای سوق دادن دانش آموزان و تربیت کشاورزانی تحصیل کرده برای توسعه و آبادانی ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری همت بگماریم.

ژاله عزیز پور بازدید های آموزشی اساتید و عوامل اجرایی این هنرستان از هنرستانهای کشاورزی استانهای همجوار برای تبادل تجربیات مورد تاکید قرار داد وگفت: برای همکارانی که دروس تخصصی رشته های کشاورزی را در این هنرستان تدریس می کنند دوره های آموزشی دانش افزایی قرار می گیرد.

رئیس اداره آموزشهای رسمی  موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: محیط و فضای آموزشی این هنرستان باید مستقل از محیط اداری باشد که پیگیری های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

دکتر الیاس رحیمی پطرودی کارشناس معین استان  کهگیلویه وبویراحمد در موسسه علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی  نیز در این جلسه  توجه به مشکلات مالی  برای توسعه آموزشهای مهارتی در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد وگفت: تلاش می شود تا قبل از پایان سال اعتبارت لازم تامین و  به حساب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان واریز شود.

انسان آموزش دیده محور توسعه در جوامع بشری است

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۹_۰۹-۱۳-۱۹

در این جلسه معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی    ومنابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان گزارشی از فعالیتهای این مرکز در زمینه آموزش های علمی وکاربردی به جامعه هدف پرداخت.

فرامرز روزبهی آموزش را مولفه ای اساسی برای تغییر ، بهبود  و توانمندسازی نیروی انسانی ذکر کرد وگفت: انسان آموزش دیده محور توسعه در جوامع بشری است که در عصرارتباطات و تکنولوژی بدون انسانهای آموزش دیده توسعه در ابعاد گوناگون آن ممکن نیست.

وی گفت: با تلاش مجدانه و شبانه روزی همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان و همکاری خوب آموزش وپرورش این هنرستان  در سال گذشته استارت آن زده شد که خوشبختانه هم اکنون در دو رشته کشت گیاهان دارویی و تکثیر ماهیان سردابی با ۵۵ دانش آموز با کادر مجرب به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

توسعه رشته های مرتبط با بخش کشاورزی در استان یک ضرورت است

رئیس اداره فنی وحرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه بخش کشاورزی را به واسطه  نقش مهم آن در امنیت غذایی در کشورهای مختلف دنیا  بخشی مهم وتاثیرگذار دانست و گفت:  توجه به بخش کشاورزی در استانهایی که از پتانسیل خوبی در زمینه شرایط محیطی آب و هوای مناسب وجودارد  یک ضرورت است که باید مورد توجه برنامه ریزان این بخش قرار بگیرد.

مهندس محمدحسین زاده با اشاره به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد که کلکسیونی از زیباییهای طبیعی را در خود جای داده است بستر خوبی برای  تولیدات محصولات کشاورزی است گفت:  توسعه رشته های مرتبط با بخش کشاورزی در استان یک ضرورت بود که با تعامل خوب ایجاد شده و انعقاد تفاهم نامه این مهم در کهگیلویه وبویراحمد تحقق یافت.

وی  بر اجرای همه مفاد تفاهم نامه منعقد شده تاکید کرد وگفت: توسعه رشته های کشاورزی در سالهای آینده مستلزم همکاری  وتعامل بهتر برای ارتقاء کیفی آموزش  خواهد بود.

محیط آموزشی هنرستان از محیط اداری تفکیک شود

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۹_۰۹-۱۳-۲۳

مدیر هنرستان کاردانش کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیزاز همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی استان با این هنرستان تازه تاسیس تقدیر وتشکر کرد وگفت: انتظار می رود محیط آموزشی این هنرستان از محیط اداری تفکیک شود و با توجه به شبانه روزی بودن این واحد آموزشی تمهیدات لازم برای رفع مشکلات آن اندیشیده شود.

کشواد تابان گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی  مستلزم توجه به سه مقوله مهم فضای آموزشی ،تجهیزات و نیروی انسانی است که باید مورد توجه سیاست گذران و برنامه ریزان قرار بگیرد.

توجه به ارتقاء کیفی هنرستان موجب ترغیب دانش آموزان برای تحصیل در رشته های کشاورزی خواهد بود.

معاون آموزشی هنرستان کاردانش کشاورزی حضرت  آیت الله ملک حسینی  نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از سیاستهای آموزش وپرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت آموزشهای مهارتی است گفت: توجه به ارتقاء کیفی این هنرستان موجب ترغیب دانش آموزان در سالهای آینده برای تحصیل در رشته های کشاورزی خواهد بود.

سید ولی موسوی  افزود: محور توسعه در کهگیلویه وبویراحمد بخش کشاورزی است که توجه به رشته های مهارتی مرتبط با این بخش گام مهمی برای توسعه بخش کشاورزی و ترویج فرهنگ کار و تلاش برای استفاده بهتر از منابع و پتانسیلهای کشاورزی خواهد بود.

وی بازدید آموزشی از هنرستانهای همجوار و برگزاری دوره های آموزشی را مورد تاکید قرار داد واز متولیان امور خواست بستر را برای آموزش تخصصی دانش آموزان فراهم کنند.

معاون آموزشی هنرستان کاردانش کشاورزی حضرت  آیت الله ملک حسینی در پایان گفت: برای توسعه رشته ها ی کشاورزی  در سالهای آینده لازم است مشکلات فضای آموزشی، محیط کارگاهی و تجهیزات این هنرستان برطرف شود تا از استاندارهای لازم برای آموزش مهارتهای تخصصی دانش آموزان برخوردار باشد.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۹_۰۹-۱۳-۲۵

 

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۹_۰۹-۱۳-۲۱

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۸_۲۱-۰۰-۳۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی