تاریخ انتشار : جمعه 2 می 2014 - 9:48
کد خبر : 832

جلسه سوال از شهردار یاسوج و چند نکته قابل تامل

جلسه سوال از شهردار یاسوج و چند نکته قابل تامل

آرامش حاکم بر جلسه شورای شهر یاسوج نشان داد که همه به اصل قانون احترام می گذارند وعلی رغم داشتن دیدگاهها وسلایق مختلف با سعه صدر ،تحمل وبردباری دنبال شفافیت سازی وابهام زدایی هستند وفضای بسیار صمیمی ودوستانه بین شهردار واعضای شورای شهر وجود داشت که نوید بخش فضایی بهتر برای همکاری در آینده وتلاش برای توسعه شهری خواهد بود.

نسیم دنا – سید ولی موسوی // طرح سوال یکی از اعضای شورای شهر یاسوج از شهردار دردوجلسه شورای اسلامی شهر یاسوج  با حضور همه اعضای شورای شهر،شهردار ورسانه ها  در فضایی صمیمی ودوستانه  مطرح شد وشهردار به ۳۰ سوال این عضو شورا در رابطه با مسائل مربوط به شهرداری پاسخ داد. نگارنده که در دومین جلسه شورا حضور داشتم ومستمع ۲۰ سوال وپاسخگویی شهردار بودم با همه احترامی که برای اعضای شورای شهر قائلم بر حسب رسالت مطبوعاتی خویش نکاتی را جهت یاداوری متذکر می شوم وامیدوارم  در ادامه مسیر خدمتگذاری شورا مورد توجه اعضای محترم شورای شهر قرار گیرند.

۱-    آرامش حاکم بر جلسه شورای شهر یاسوج نشان داد که همه به اصل قانون احترام می گذارند وعلی رغم داشتن دیدگاهها وسلایق مختلف با سعه صدر ،تحمل وبردباری دنبال شفافیت سازی وابهام زدایی هستند وفضای بسیار صمیمی ودوستانه بین شهردار واعضای شورای شهر وجود داشت که نوید بخش فضایی بهتر برای همکاری در آینده وتلاش برای توسعه شهری خواهد بود.11

۲- شوراها به عنوان پارلمان محلی یک نهاد سیاستگذار محسوب می شوند که حیطه اختیارات ووظایف آنها را قانون مشخص کرده وباید به مسائل زیرساختی وزیربنایی شهر بپردازند واز فرصت کوتاه خدمتگزاری بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند.اصولا کمیته های مختلف شورای شهر باید با رصد مشکلات شهری وتبادل نظر در جلسات شورا به ارائه راهکارهای لازم جهت برون رفت از وضع موجود بپردازند وبا دعوت از مسئولان اجرایی مرتبط گامی در جهت بهبود وضعیت شهری وکم کردن مشکلات وآلام ودردهای مردم بردارند.

۳- نظارت بر عملکرد شهرداری جز وظایف یکایک اعضای شوراست اما در خیلی از مسائل دغدغه های بوجود آمده اعضای شورا با شهردار  با گفتگوی دوستانه  و نامه نگاری در همان خانواده شورای شهر وشهرداری قابل حل است ونیازی به کشیدن به افکار عمومی  ورسانه ها نیست ونیازی هم نیست جلسات شورا که باید به تصمیمات اصولی وسیاست گذاری برای حل مشکلات  شهروندان  وتوسعه شهر باشد  به این موضوعات اختصاص یابد.

۴-  شهردار مانند هر مدیری حق دارد زیر مجموعه خویش را چینش کند وباید دستش را در این زمینه باز گذاشت چرا که شهردار در مقابل مسائل شهری باید پاسخگو باشد  وباید همکارانی هماهنگ  برای تحقق اهداف وبرنامه های خود انتخاب نماید.

۵-  آنچه باید مد نظر اعضای محترم شورای شهر باشد این است که شهرداری که شما انتخاب کرده اید باید حداقل یکسال به وی فرصت بدهید  بعد به ارزیابی مدیریتی وی بپردازید، چرا که فرصت کوتاه مدیریتی زمان خوبی برای ارزیابی یک مدیر نیست  واین شائبه در ذهن مردم  به وجود می آید که شورا دنبال سهم خواهی از شهردار است  واین زیبنده شورا نیست.

۶-  پاسخهای مستدل ومنطقی شهردار پیرامون سوالات مطرح شده نشان می دهد که وی اشراف وتسلط کاملی بر مسائل شهری دارد و به قانون ومنافع شهروندان  توجه ویژه دارد  و رویکرد مدیریتی ایشان حل مشکلات شهری است که با توجه به انبوه مشکلات وکمبود منابع مالی دنبال راهکار برای برون رفت از وضع موجود است.

۷-  با توجه به اصل پاسخگویی مسئولان لازم است عملکرد شورا به صورت فصلی توسط سخنگوی شورای شهر به مردم گزارش داده  شود تا مردم در جریان مصوبات واقدامات شورای شهر قرار بگیرند.

۸-  لازم است برای  پاسخگویی وشنیدن درد دلهای مردم هریک ازاعضای محترم شورای شهر بی ادعا درمیان مردم حضورفعال داشته باشند،خصوصادر مساجد ،محله ها و…. وبه دغدغه ها ومطالبات شهروندان توجه جدی داشته باشند.

۹-    چه زیباست که شورای شهر وشهرداری ازهرنوع بحث وجدل که وقت وا نرژی را هدر می دهد واختلافات راتعمیق می بخشد و فاصله دلهارا زیاد می کند و دوعیت ومنیت ایجاد می نمایددوری گزینند.

۱۰- چه زیباست که  شورای شهر ازگروه گرایی وسیاسی بازی بشدت دوری گزیند ومنافع مردم بر همه چیز ترجیح دهندچرا که فرصتها به تعبیر مولا ی متقیان همچون ابر بهاری می گذرند.

۱۱-  چه زیباست  که شورای شهر  وشهرداری ،دیداربا علما ی دینی وروحانیون بزرگوار خصوصا حضرت آیت ا…ملک حسینی  نماینده محترم ولی فقیه و ائمه جمعه را جزء برنامه های اصلی  خویش قرار دهند، تا راهنما وپشتیبان  بسیارخوب برای شورا وشهرداری درحل امورشهر وبهبود مشکلات شهری باشند.

۱۲-  چه زیباست که به تعبیر مولا علی (ع) در کارها نظم وتقوا را سرلوحه قرار دهیم  چرا که مدیرباتقوا ازخدمت کردن به مردم لذت میبرد ، وبی منت خدمت می کند وازریاکاری خودداری می نماید، چنین مدیری حافظ بیت المال است وخودرا فدای مصالح ومنافع نظام می نماید، مسئولیت برای چنین فردی طعمه نیست  وهمواره به عدالت رفتا رمی کند.

۱۳- دکتر جاوید که  به عنوان شهردار انتخاب شده ، وی شهردار شهر است و باید با همکاری و همفکری با وی زمینه موفقیتش که همانا موفقیت مجموعه شورا و شهرداری و در نهایت شهر زیبای یاسوج است را فراهم کرد.

۱۴-باید اختلافات را کنار گذاشت و در سایه وحدت و همدلی تلاشی گسترده جهت آبادانی شهر صورت گیرد چون شهر یاسوح به کار فراوان و خستگی ناپذیر جهت آبادانی و جبران عقب ماندگی نیاز مبرم دارد.

۱۵-تبادل نظر، گفتگوهای سازنده، نشست های توجیهی در محلات ، برنامه ریزی برای اتاقهای فکر، اداره بهتر شهر براساس خرد جمعی و کارشناسی و مشارکت در کارها لازمه ارتباط سازنده پارلمان شهری است.

۱۶- صاحبان رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار  عمومی که حلقه واسط مردم و شورا تلقی می گردند. باید مردم را از تمام تصمیماتی که اتخاذ می شود مطلع نمایند. البته در این میان نباید از رسانه ها انتظار داشت یکسویه صرفاً به تبلیغات بدون نقادی روی بیاورند ودر ب اتاق جلسات شورا باید همیشه جز در موارد استثنایی به روی خبرنگاران باز باشد.

۱۷-  خوشبختانه  شهردار  منتخب شورای شهر یاسوج نیرویی جوان با تحصیلات عالی مرتبط با مسائل شهری  وتجربیات گرانبهایی در مسائل اجرایی دارد  وامروز سکان هدایت و مدیریت شهری یاسوج  بدست وی سپرده شده ، اگر همه دست یاری به وی بدهند و در مسیر راهش سنگ اندازی نباشد قطعا شاهد پیشرفت و توسعه شهر خواهیم بود.

 البته لازم است شهردار محترم هم به نکات کلیدی زیر توجه داشته باشد .

۱ – رعایت دقیق قوانین وتعامل و همفکری با  اعضاء محترم شورای اسلامی شهر یاسوج  پیرامون مسائل شهری
۲ – باید در ارائه خدمات شهر نگاه عادلانه و یکسان به کل شهر وجود داشته باشد.
۳ – منحصر نبودن کار شهرداری در کار شهرسازی و ساخت و ساز و لزوم جاری کردن  به مسائل فرهنگی و روح دیانت و اخلاق اسلامی در فضای شهر

۴ – تعامل و تبادل نظر  با مسئولان اجرایی استان برای حل مشکلات شهری
۵ – تکریم افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و تسهیل زندگی مردم در امور مرتبط با شهرداری به طوری که همه چیز برای مردم شفاف باشد.
۶ – لزوم توجه به سبک زندگی در مدیریت شهر و حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و ساز ها

بدون تردید  هر شهروندی افتخار می کند که شورای شهر  با جدیت و بدون هر گونه شائبه سیاسی و با تشریک مساعی در جهت پیشبرد و منافع شهروندان عملکرد و کارنامه شفاف و روشنی را در اختیار مردم قرار دهد تا قضاوت درست و منصفانه از عملکردها را به همراه بیاورد. و نباید نگران چشم انداز آینده شورا بود که شهروندان با هزاران امید و آرزو به منتخبان خود رای داده و آنان را روانه ساختمان شورای شهر نموده اند.

آنچه در این مدت  شاهد آن هستیم این است که شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یاسوج با تمام توان در مسیر اداره بهتر شهر گام برمی دارد و با شورای اسلامی شهر همکاری مطلوبی داشته است.امیدواریم از این پس شاهد دوستی و تفاهم بیش از پیش اعضای محترم شورا باشیم که در سایه دوستی و محبت بین اعضا شاهد پیشرفت روزافزون شهرمان باشیم .

و به قول حافظ شیرین سخن:

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد                نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی