تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 نوامبر 2017 - 1:22
کد خبر : 8235

رعایت مقررات ملی ساختمان باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود/ مهندسان نظارت دقیق برای مقاوم سازی سازه ‌های ساختمانی داشته باشند

رعایت مقررات ملی ساختمان باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود/ مهندسان نظارت دقیق برای مقاوم سازی سازه ‌های ساختمانی داشته باشند

احمد رضا خورشیدی با ابراز تأسف از وقوع حادثه دلخراش و تأسف‌بار زلزله در استان‌های غربی کشور ، رعایت مقررات ملی ساختمان را یک اصل مهم در مقاوم سازی و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در کشور دانست وگفت: رعایت مقررات ملی ساختمان باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

20170819_111638آفتاب دنا : رئیس نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد بر مقاوم سازی ساختمانها و لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در برابر بلایای طبیعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، احمد رضا خورشیدی با ابراز تأسف از وقوع حادثه دلخراش و تأسف‌بار زلزله در استان‌های غربی کشور و تسلیت به خانوده های داغدار مصیبت دیده، رعایت مقررات ملی ساختمان را یک اصل مهم در مقاوم سازی و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در کشور  دانست وگفت: رعایت مقررات ملی ساختمان باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه  مهندسان درکیفیت ساخت و ساز  نقش مهم وتاثیر گذاری دارند گفت: ایران کشوری حادثه خیز و به ویژه زلزله‌خیز است که یکی از وظایف اصلی  و مهم مهندسان در کشور  نظارت دقیق برای مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها تأکید کرد و  اظهار داشت: کشورمان بر روی گسل‌های فعال و خطرناکی قرار دارد و به همین دلیل توجه نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای افزایش استحکام و ایمنی بناها  یک ضرورت است تا در زمان وقوع چنین  حوادث تلخی شاهد کمترین خسارات باشیم.

دستگاههای متولی جلوی ساخت سازهای غیر اصولی و نا ایمن  را بگیرند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه تصریح کرد: متاسفانه بیشتر ساختمان‌های شهری و روستایی و حتی ساخت و سازهای جدید که تحت نظارت قرار نمی گیرند مقاوم نیستند و باید دستگاههای متولی جلوی ساخت سازهای غیر اصولی و نا ایمن  را بگیرند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد رسالت جامعه مهندسی را بسیار خطیر توصیف کرد وگفت: این وظیفه مهندسان است تا با رعایت قانون مقررات ملی ساختمان، به تولید ساختمان‌های مقاوم بپردازند و آسیب‌ها و تلفات انسانی را کاهش دهند.

خورشیدی ارتقاء عمر مفید ساختمان در کشور را یکی دیگر از وظایف مهندسان برشمرد و تاکید کرد: باید برای جلوگیری از هدر رفت منابع در صنعت ساختمان، مهندسین به مقاوم‌سازی بیشتر توجه کنند.

وی با بیان اینکه  ایمن سازی ساختمان‌ها  و جلوگیری از هدررفت انرژی باید بیش از گذشته باید مورد توجه مهندسان  در ساخت و سازهای  قرار بگیرد خاطرنشان کرد:. تعهد  واحساس مسئولیت از ویژگی‌های بارز جامعه مهندسی است که مهندسان باید مسئولیت خود را بشناسند و به تمام جوانب اخلاقی و حقوقی در حرفه خود آگاه باشند و اشتباهات احتمالی خود را بپذیرند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ظرفیت بالای مهندسی در سطح ملی و استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید در ساختمان‌های ما تمام اصول استحکام، زیبایی، تناسب با محیط، صرفه جویی و رعایت شاخص‌های بومی و اسلامی رعایت شود.

وی گفت :ساختمان‌سازی یک علم است و باید سازندگان آن از تخصص کافی برخوردار باشند.

ساخت و ساز ها را بر اساس مقررات ملی ساختمان را باید نهادینه کنیم

رئیس نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه ایران با موقعیت خاص جغرافیایی و قرارگیری بر روی گسل ها و کمربند های فعال لرزه ای بعنوان یک کشور در معرض زلزله و تهدیدات طبیعی و البته قابل کنترل قرار دارد

خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مساحت کشور با خطر نسبی متوسط و بالای زلزله روبه رو بوده و ساختمان های غیر ایمن با خسارات احتمالی و جدی مالی و جانی تهدید می شوند.

خورشیدی در پایان با بیان اینکه فرهنگ عمومی مقاوم سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: ساخت و ساز ها را باید اصولی و ایمن بنا کنیم  تا در مقابل حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم باشند تا شاهد کاهش حداقل تلفات باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی