تاریخ انتشار : جمعه 7 فوریه 2014 - 4:58
کد خبر : 82

گلایه مندی و نارضایتی مردم از آسفالت خیابانهای یاسوج

گلایه مندی و نارضایتی مردم از آسفالت خیابانهای یاسوج

اگر در سطح خیابانهای شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به “پایتخت طبیعت ایران” معروف است روزانه عبور و مرور داشته باشید شاهد اختلاف سطح ها و چاله چوله های و برجستگی هایی در سطح این خیابانها خواهد بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد

اگر در سطح خیابانهای شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به “پایتخت طبیعت ایران” معروف است روزانه عبور و مرور داشته باشید شاهد اختلاف سطح ها و چاله چوله های و برجستگی هایی در سطح این خیابانها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد که این وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب خیابانها در شأن مرکز استان و پایتخت طبیعت ایران نیست و در برخی موارد منجر به خسارات جانی و مالی به مردم و شهروندان شده  که نارضایتی و گلایه مندی مردم را در پی داشته است بنابراین می طلبد در این شهر که می توان گفت یک خیابان دارای آسفالت سالم پیدا نمی شود مسئولان باید چاره ای اساسی بیندیشند و اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

قدمی یکی از رانندگان تاکسی شهر یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: چرا باید آسفالت خیابان های شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت خوبی نداشته باشند.

وی افزود: برای سرویس دهی به مردم که در خیابان های شهر یاسوج تردد می کنند برای خود و شهرم تأسف می خورم که چرا ما نباید یک خیابان سالم داشته باشیم و این امر باعث می شود که خسارات زیادی به و سائل نقلیه مردم وارد شود که با این وضعیت آسفالت خیابان ها  هر سال دو سه بار باید به غیر از خسارات دیگری که خودرویم وارد می شود به کارگاه های تنظیم جلو بندی و مکانیک مراجعه کنم این در حالی است که در صورت وضعیت مطلوب خیابان ها شاید هر چند سال یک بار برای تنظیم جلوبندی خودرویم مراجعه کنم.

قدمی عنوان کرد: چاله چوله های خیابانهای سطح شهر باعث خراب شدن کمک ها و جلو بندی خودرو ام شده است.

اخلاقی یکی از شهروندان یاسوجی بیان می کند: وضعیت اسفناک آسفالت خیابانهای این شهر به گونه ای است که نمی توان آن را به عنوان “پایتخت طبیعت ایران” بنامیم و اگر چنین باشد این خیابان ها در شأن پایتخت طبیعت ایران نیستند و باید در این خصوص چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی ادامه می دهد: از همه مهمتر اینکه چاله چوله های این خیابان ها است که مردم و شهروندان را کلافه کرده به طوری که وقتی در خیابان های شهر یاسوج حرکت می کنیم انکار در یک جاده روستایی و کوهستانی هستیم.

یک زن باردار در ادامه بیان می کند: با توجه به اینکه تحت نظر پزشک متخصص هستم به عنوان یک زن باردار به هیچ وجه نمی توانم با آرامش و خیال راحت در خیابان های شهر یاسوج برای مراجعه به پزشک سوار خودرو عبور و مرور کنم و از دست این همه خرابی، چاله چوله ها و برجستگی های خیابان های این شهر به ستوه آمده ایم چرا مسئولان فکری برای این معضل و مشکل نمی کنند.

رزمجو شهروندان دیگری در این زمینه به خبرنگار ایسنا اظهار می کند: بخشی از چاله چوله ها و خرابی های آسفالت خیابان های شهر یاسوج به حفاری های دستگاههای خدمات رسان برمی گردد که بعد از آن به خوبی ترمیم نمی شوند و بخشی نیز به کیفیت آسفالت برمی گردد و از آسفالت سرد استفاده می کنند که این امر باعث می شود بعد از مدت کمی آسفالت پوسته پوسته و خراب شود.

وی عنوان می کند: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهری گردشگر پذیر که باید دارای خیابان های استاندارد و مناسب باشد اما خیابان های این شهر نه تنها استاندارد نیستند بلکه در حد یک خیابان معمولی هم کیفیت لازم را ندارند.

وی بیان می کند: چرا در این شهر کوچک و زیبا تمام خیابان های و میادین اصلی آن سالم نیستند.مسئولان هر سال گزارش می دهند که چند متر آسفالت خیابان انجام دادیم اما چرا طول عمر این آسفالت ها کم است و بعد از مدت کوتاهی به چاله چوله تبدیل می شوند و خسارات و ضررهای را به مردم وارد می کنند و حتی موجب سانحه و تصادف می شوند.

شهروندی دیگر به حبرنگار ایسنا گفت: به نظر من شهر یاسوج شهر چاله چوله ها است چرا که حتی یک خیابان سالم در آن دیده نمی شود.

سید” هدایت اکبری”، عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: ما هم بعنوان عضو شورای شهر و یک شهروند از وضعیت آسفالت خیابانهای سطح شهر یاسوج راضی نیستیم اما چیزی که مشهود است در چند سال گذشته  آسفالت خیابانهای شهر روکش نشدند و ما هم وارث یکسری خرابی هایی هستیم که باید بپذیریم و انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم امکان اینکه کارخانه آسفالت شهرداری روشن شود و شروع بکار کند نیست و ان شاء الله وضعیت هوا که بهتر شد شروع به روکش خیابانها خواهد شد.

اکبری با بیان این مطلب که وضعیت خیابانها و معابری شهر یاسوج افتضاح است، اظهارکرد: در برنامه داریم که در آینده نزدیک کلیه خیابانهای سطح شهر آسفالت و یا روکش شوند.

وی عنوان کرد: با نظر کارشناسان فنی و مهندسی آسفالت خیابانها بهتر و با کیفیت تر از گذشته انجام خواهند شد.

عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: از طریق ضمانت نامه قیر مورد نیاز برای آسفالت خیابانهای سطح شهر یاسوج خریداری شده که به محض مناسب شدن وضعیت جوی هوا عملیات روکش و آسفالت خیابانهای این شهر شروع خواهد شد.

سید”حسین کاظمی”، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: برای آسفالت خیابانهای شهر یاسوج تراکم رعایت نشده است و تذکراتی در این زمینه دادیم اما متأسفانه تنها هستیم و اجرا و اقدامی نمی شود

وی افزود: همچنین ترمیم حفاریهای انجام شده توسط شرکتهای خدمات رسان و حفار به درستی انجام نمی شود و تراکم را رعایت نمی کنند. خاکبرداری که انجام می دهند باید برداشته شود و از مخلوط مناسب زیر نظر آزمایشگاه مکانیک خاک لایه لایه ریخته شود اما اینکار انجام نمی شود و متأسفانه مشاهده می شود که یکجا و در یک دفعه اقدام به ریختن خاک در حفاریهای انجام شده می کنند. در برخی موارد می خواهند با ریختن آب تراکم ایجاد کنند که اصلا این کار درست نیست.

کاظمی بیان کرد: البته با تذکرات داده شده به شرکتهای خدمات رسان وضعیت ترمیم ها بهتر شده اما کار آسفالت خیابانها توسط شهرداری ها از جمله شهرداری یاسوج تراکم لازم را ندارند که باید این امر رعایت شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که آسفالت خیابانهای شهر یاسوج اختلاط و زیرسازی مناسبی ندارند، تصریح کرد: استاندارد عمر آسفالت در کشور حدود ۱۰ سال است که متأسفانه عمر مفید آسفالت خیابانهای شهر یاسوج زیر یک سال است.

سرهنگ “ابوالحسن ملکی”، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: در تصادفات رانندگی سه عامل نقش دارند که دو عامل اصلی یک راه و دیگری وسیله نقلیه است.

وی افزود: تمام ناهمواری ها، چاله و چوله ها و اختلاف سطحی که در راهها، معابر و خیابانها وجود دارد یکی از عوامل تصادفات رانندگی است.

سرهنگ ملکی بیان کرد: راننده بدلیل اختلاف سطح و چاله و چوله خلاف جهت تغییر مسیر می دهد که تغییر مسیر ناگهانی باعث برخورد خودرو با عابران پیاده و سایر خودروها در سمت راست و چپ می شود.

وی اظهارکرد: اختلاف سطح در افزایش تصادفات رانندگی تأثیر گذار خواهند بود و باید مسئولان مربوطه برای ترمیم اختلاف سطح و چاله چوله های خیابانها تلاش کنند. در برخی موارد موتورسیکلت به درون چاله چوله ها افتاده و منجر به فوت راکب آن شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر کدام از مسوولان مرتبط با ترافیک باید نسبت به وظایف خود آشنا باشیم و وظایف خود را برای رضای خدا و خدمت به مردم برای جلوگیری از تخلفات و حوادث رانندگی اقدام جدی کنیم.

“محمد علی جاوید”، شهردار یاسوج در این باره گفت: هم اکنون در حال لکه گیری خیابانها و معابری شهری هستیم

وی اظهار کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی از اسفند ماه کار روکش آسفالت خیابان های شهر یاسوج آغاز خواهد شد.

گزارش از عیسی فتحی خبرنگار ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی