تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آوریل 2014 - 19:58
کد خبر : 814

بهترین راه مقابله با پوسیدگی دندان، مصرف کم مواد قندی است

بهترین راه مقابله با پوسیدگی دندان، مصرف کم مواد قندی است

مسئول واحد بهداشت دهان ودندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گچساران  گفت: بهترین راه مقابله باپوسیدگی دندان، محدود کردن مصرف مواد قندی و افزایش مصرف مواد حاوی فیبر مانند، خیار، هویج، سیب و ترکیبات سبوس دار است. سعیده احمدی افزود: پوسیدگی دندان رایج ترین بیماری مرتبط با تغذیه است که افراد را در هر سن و

thum-57217a818af2273b37d-dandan_12933

مسئول واحد بهداشت دهان ودندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گچساران  گفت: بهترین راه مقابله باپوسیدگی دندان، محدود کردن مصرف مواد قندی و افزایش مصرف مواد حاوی فیبر مانند، خیار، هویج، سیب و ترکیبات سبوس دار است.

سعیده احمدی افزود: پوسیدگی دندان رایج ترین بیماری مرتبط با تغذیه است که افراد را در هر سن و با هر وضع اقتصادی درگیر می کند.

وی با بیان اینکه مهمترین علت پوسیدگی دندان، پلاک میکروبی است، اظهار کرد: همراه با خوردن غذا باکتری هایی روی دندان ها قرار می گیرند که این امر موجب تولید اسید و پوسیدگی دندان ها می شود.

احمدی با اشاره به اینکه این باکتری ها با تغذیه ازمواد قندی انرژی خود را تامین و ایجاد پلاک می کنند، اضافه کرد: وقتی پی اچ دهان به کمتر از ۵/۵ برسد، محیط دهان اسیدی شده و پوسیدگی دندان رخ می دهد.

وی اظهار کرد: مصرف مکرر مواد قندی وکربوهیدراتها، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، فعالیت میکروب های محیط دهان ، مدت زمان، درگیربودن دندان با مواد قندی و عدم شستشوی دندان ها با فلوراید، از مهمترین عوامل ایجاد پوسیدگی دندان است.

احمدی با اشاره به اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان در سلامت دندان ها موثر است تصریح نمود: برای کاهش چسپندگی مواد قندی، باید حداقل دو بار در روز دندان ها را مسواک کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی