تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آوریل 2014 - 19:37
کد خبر : 804

تیم نورآوران سلامت، خادمان مناطق دور از خدمات سلامت

تیم نورآوران سلامت، خادمان مناطق دور از خدمات سلامت

 هرگز باورش نمی شد بار دیگر نور چشم های خود را بازیابد و روانه چشمه آب مجاور روستا شود و جریان زندگی چون زلال جاری آب چشمه برای او جاری شود. ماهیجان نام دارد با ۶۰ سال سن، چشم هایش بیماری آب سیاه گرفته بود؛ اما اینک انگار بقول خودش فرشته های نجات به منطقه

 هرگز باورش نمی شد بار دیگر نور چشم های خود را بازیابد و روانه چشمه آب مجاور روستا شود و جریان زندگی چون زلال جاری آب چشمه برای او جاری شود.

ماهیجان نام دارد با ۶۰ سال سن، چشم هایش بیماری آب سیاه گرفته بود؛ اما اینک انگار بقول خودش فرشته های نجات به منطقه محروم دیشموک آمده اند و نور امید را نه تنها به چشم او بلکه به بسیاری از زنان و مردان کهنسال این منطقه هدیه کرده اند.81071217-5543357

این زن دردمند که تلاطم روزگار محرومیت در گونه های او پیداست به خبرنگار ایرنا می گوید: سالهای زیادی بود که با درد دندان دست وپنجه نرم می کردم نه پول برای کرایه رفتن به شهر و هزینه دندان پزشک داشتم نه سرپرستی که حمایتم کند اما چند روزی است که از درد دندان راحت شده ام و این از بهترین خاطره های روزگار است که ˈخدمت به خانه محرومان ˈ آمده است.

صبرگل یکی دیگر از زنان روستایی بخش دیشموک است که اینک از شادی شادمان تر از گل های شکفته بهاری به نظرمی رسد، زیرا مدت های زیادی از درد دندان رنج می برد اما اینک نه تنها از درد دندان فارغ شده بلکه چشم کم سوی خود را نیز عمل خواهد کرد.

چند روزی است که اکیپ تیم نورآوران بنیاد نورآوان سلامت از موسسه های خیریه کشور در منطقه دیشموک یکی از محروم ترین بخشهای کهگیلویه وبویراحمد مستقر شده و بهار خدمت رسانی جمعی از خادمان عرصه درمان طراوات و شادمانی بهار اردیبهشت مردم این منطقه را دوچندان کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از استقرار تیم پزشکی مجمع خیرین نورآوران سلامت در بخش محروم دیشموک به عنوان یکی از بهترین جلوه های خدمت ایثارگرانه جامعه پزشکی به محرومان یاد کرد و گفت: بنیاد خیری نورآوران سلامت از پیشقراولان خدمت شرافتنمدانه و سخاوتمندانه به اقشار محروم است.

دکتر رضا چمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم سلامت شامل ۴۰۰ چشم پزشک، دندانپزشک،پزشک، پرستار و ماما به مدت ۷۵ روز در منطقه محروم دیشموک خدمات پزشکی به بیماران این منطقه محروم ارایه خواهند کرد.

وی بیان کرد: خدمات پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در دو بخش دندانپزشکی ویژه کودکان شش تا ۱۲ سال و مادران باردار و خدمات چشم پزشکی مخصوص افراد بالای ۴۰ است و در عین حال به تمامی افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بدون شرایط سنی خدمت ارایه می شود.

چمن اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای خدمات رسانی و تدارک امکانات لازم به تیم پزشکی بنیاد خیریه نوآوران سلامت در راستای ارایه خدماتی منسجم و منظم به مردم این منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از سوی این تیم کاملا رایگان است، عنوان کرد: میزان خدمات ارایه شده این تیم در این دوره ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: این دانشگاه باهمکاری سایر دستگاه های دولتی تمام تلاش خود را برای مدیریت صحیح و هرچه بهتر این طرح انجام داده است.

وی تصریح کرد: در میان این تیم سلامت بیش از ۱۵ پزشک متخصص کشوری به معالجه بیماران در سطوح سرپایی و همچنین جراحی های پیشرفته می پردازند.

چمن پیش بینی کرد: تیم نورآوران سلامت به ۱۵ هزار نفر از جمعیت بخش دیشموک خدمات درمانی در این دوره ارایه دهند که این امر یک خدمت ماندگار برای بیناد نورآوران سلامت محسوب خواهد شد.

بنیاد نورآوران سلامت با رهبری سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان از سال ۸۹ فعالیت خود را آغار کرده و هر چند مدت یکبار تیم های این بنیاد به مناطق محروم سفر می کنند و به هزاران نفر تاکنون خدمات درمانی ارایه کرده اند.

منطقه محروم دیشموک با جمعیت ۲۳ هزار نفری در فاصله ۲۲۰ کیلومتری ازشهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی