تاریخ انتشار : جمعه 1 سپتامبر 2017 - 11:18
کد خبر : 7577

مدیران سفر وزراء را فرصتی برای بیان توانمندیها و مشکلات زیرساختی استان بدانند

مدیران سفر وزراء را فرصتی برای بیان توانمندیها و مشکلات زیرساختی استان بدانند

متاسفانه آنگونه که بایسته وشایسته است در جلساتی از شورای اداری استان که با سفر وزراء ومسئولان بلند پایه کشوری تشکیل می شود برنامه ریزی درستی برای بیان مشکلات استان آنگونه که شایسته است صورت نمی گیرد . برنامه ریزی به گونه ای است مدیران متعددی که تکرار مکررات در برخی سخنانشان موج می زند صحبت می کنند تا در پایان جلسه برای مهمان کشوری که فرسخها کیلومتر از مرکز کشور به استان آمده وقت کافی برای صحبت کردن وجود ندارد.

11سید ولی موسوی – مدیر مسئول نسیم دنا //ما از این جملات حماسی بسیار شنیدیم مردم به مسیر رأی داده‌اند ما باید پیگیر مسیر باشیم ،مردم به اشخاص رای نداده اند ، به اینکه چه کسی بیاید یا نیاید. باید از آنچیزی که باعث تندروی و به هم خوردن آرامش در جامعه می‌شود، دوری و خودداری کنیم.
آنچه مهم است مسیر و نه افراد است و اصل بر مسیر و عمل به وعده هاست و امیدواریم در این عرصه دین دار باشیم و در جهت توسعه کشور حرکت کنیم.
این خلاصه جملاتی بود از مهندس جهرمی آذری وزیر جوان و خوشنام ارتباطات وفناوری اطلاعات در جلسه شورای استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به یکی از مدیران استانی در این جلسه بود که از رئیس جمهور به دلیل اینکه چینش کابینه مطابق با خواسته های مردم و رای ۲۴ میلیونی آنان نبود انتقاد کرد.
گذشته از انتقاد ایشان که ریشه در خط مشی سیاسی ایشان دارد آیا شایسته است در جلسه ای که مقام بلند پایه دولت در یک وزارتخانه کلیدی حضور دارد به جای استفاده از فرصت بوجود آمده برای رفع مشکلات وتنگناههای استان به طرح مسائل سیاسی پرداخته شود.آیا نمی توان در جلسات خصوصی تر به بیان انتقادات سیاسی پرداخت و انتظارات خویش را بیان کرد.
پاسخ قاطع وزیر جوان و با انگیزه ارتباطات به این مدیراستانی که سابقه طولانی  هم دارد حاوی پیامهای مهمی است که امید می رود در جلسات استانی که با حضور وزراء و نمایندگان ارشد دولت و وزارتخانه ها برگزار می شود دیگر مدیران از فرصت بدست آمده برای طرح مسائل وتنگناههای استان بپردازند تا شاید از رهگذر این سفرها و بیان مشکلات، توسعه این دیار که از عقب ماندگی در زیرساختها رنج می برد شتاب بیشتری بگیرد و ذهن مسئولان را به جای در گیر کردن به مسائل سیاسی  معطوف به مشکلات در اقصی نقاط استان نماییم.
چه زیبا ،خلاصه و مفید چند تن از مدیران استانی از قبیل مدیران کل بهزیستی ،معاونت دانشگاه علوم پزشکی ،صنعت ومعدن، گردشگری ، آموزش وپرورش و ورزش و جوانان از مسائل و دغدغه های مردم درحوزه زیرساختی در این جلسه سخن گفتند.
شاعر شیرین سخن چه زیبا گفته ،هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .
بیان مسائل حماسی ،انتقاد و تعرف وتمجید در جلسه شورای اداری استان آن هم در حضور وزیری که سفری کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی مسائل ومشکلات استانی کمتر توسعه یافته دارد کار درستی نیست و چه زیباست مدیران از فرصت بوجود آمده برای بیان ظرفیتها ،توانمندیها و مشکلات زیرساختی استان سخن بگویند.
استان زیبا وچهار فصل کهگیلویه وبویراحمد با همه ظرفیتها و مواهب طبیعی خداددای که دارد  اما در کشور ناشناخته  مانده است . در خیلی از مناطق کشور وقتی نام استان را بر زبان جاری می کنیم  ما را با استانهای همجوار اشتباه می گیرند و اینجاست که این استان گمنام و ناشناخته مانده است.
سفر وزراء وسایر مسئولان کشوری از دوجهت حائز اهمیت است یکی آشنایی آنها با ظرفیتها ، توانمندیها ،مشکلات وتنگناههای استان و چاره اندیشی برای حل آنان و جهت دیگر بازتاب ملی ورسانه ای این سفرها  که در شبکه های رادیویی ،تلویزیونی ، خبرگزاریها و مطبوعات است که فرصت خوبی برای معرفی این استان است.
متاسفانه آنگونه که بایسته وشایسته است در جلساتی از شورای اداری استان که با سفر وزراء ومسئولان بلند پایه کشوری تشکیل می شود برنامه ریزی درستی برای بیان مشکلات استان آنگونه که شایسته است صورت نمی گیرد . برنامه ریزی به گونه ای است مدیران متعددی که تکرار مکررات در برخی سخنانشان موج می زند صحبت می کنند تا در پایان جلسه برای مهمان کشوری که فرسخها کیلومتر از مرکز کشور به استان آمده وقت کافی برای صحبت کردن وجود ندارد.
انتظار می رود در دیگر جلسات شورای اداری استان دبیر محترم جلسه به مدیرانی  وقت بدهد که با طرح مشکلات استان  موجب کاهش آلام ودردهای مردم این دیار پرگهر شود تا از رهگذر این جلسات شاهد توسعه و ارتقاء سطح رفاه وزندگی مردم باشیم.
برنامه ریزی مدبرانه وارزشمند مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تحسین وشایسته تقدیر است که با تعامل خوبی که با رسانه ملی ،مطبوعات ،خبرگزارها و سایت های محلی داشت پوشش خوب رسانه ای داده شد که در سطح ملی بازتاب خوبی پیدا کرد.
بدون شک تقویت مدیرانی از این جنس که با برنامه وتدبیر به توسعه وآبادانی این دیار می اندیشند برای ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در این مسیر بسیار تاثیر گذار است .انتظار می رود استاندار خدوم وفرهیخته استان این مدیر خوشنام و با انگیزه را بیش از گذشته حمایت نماید.
امیدوارم  همه  برای آبادانی این دیار در مسیری حرکت کنیم که هم به وظایفمان خوب آشنا باشیم و هم به وظایفمان خوب عمل کنیم و به تعبیر امام راحلمان تلاش کنیم در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی