تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آوریل 2014 - 10:34
کد خبر : 756

رویکرد اصلی دولت حمایت و ساماندهی بخش سلامت در جامعه است

رویکرد اصلی دولت حمایت و ساماندهی بخش سلامت در جامعه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش نیز با اشاره به شعار هفته سلامت بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم بحث سلامت در جامعه ساری و جاری شود. دکتر رضا چمن جهت‌گیری و رویکرد اصلی دولت و وزارت بهداشت در کنار مسئولان اجرایی استان به

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش نیز با اشاره به شعار هفته سلامت بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم بحث سلامت در جامعه ساری و جاری شود. دکتر رضا چمن جهت‌گیری و رویکرد اصلی دولت و وزارت بهداشت در کنار مسئولان اجرایی استان به ویژه استاندار را حمایت و ساماندهی بخش سلامت در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: از برنامه‌های دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تامین هزینه‌های بخش درمان با کمک و مشارکت بیمه‌ها است.
۱۶ درصد جمعیت استان دارای فشار خون بالا هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۱۴ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال این استان مبتلا به دیابت و هفت درصد نیز در معرض ابتلا به این بیماری غیرواگیر هستند.رضا چمن افزود: بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۱۶ درصد از جمعیت استان نیز نیز دارای فشار خون بالا هستند که بیشترین مبتلایان مربوط به سنین بالای ۳۰ سال است.وی بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی با ۴۷ درصد ، سوانح رانندگی ، سرطان ها و تومورها به ترتیب در صدر شایع ترین علل مرگ و میر در این استان هستند. چمن اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ها ، تومورها و سوانح رانندگی در این استان هرکدام ۱۰٫۵ درصد است. وی مصرف بی رویه مواد قندی و شیرینی ها، غذاهای چرب و انواع روغن ها ، غذاهای شور و پرنمک که بیشتر از میزان توصیه شده مصرف می شود را از مهمترین عوامل ابتلا به این بیماریها عنوان کرد. وی ابراز داشت: عادات و رفتارهای غلط غذایی در مردان مانند مصرف فست فودها، مصرف بیش از حد نوشابه های گازدار و قندی و نیز مصرف غذاهای شور باعث بروز چاقی و اضافه وزن در آنها شده است در نتیجه فشارخون بالا را سبب می شود. چمن افزود: استرس و فشارهای عصبی، کم تحرکی، مصرف دخانیات ، مصرف فراوان گوشت قرمز و غذاهای پرجرب نیز از سایر عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.
۲۵ درصد مردان بالای ۳۰ سال در استان اضافه وزن دارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به میزان مصرف لبنیات در استان نسبت به میانگین کشوری نیز گفت: سرانه مصرف لبنیات در سال در کشورهای اروپایی به ازای هر فرد ۱۸۰ کیلوگرم است که در کشور ایران سرانه مصرف هر فرد به ۸۰ کیلوگرم نمی رسد.وی یاداور شد: بر اساس تحقیقات و بررسی های بهداشتی در استان نیز حدود ۵۰درصد زنان بالای ۵۰ سال و ۲۵ درصد مردان بالای ۳۰ سال نیز دچار اضافه وزن هستند که استمرار غذاهای پرچرب، کم تحرکی و مصرف بیش از حد فست فودها مهمترین دلایل این وضعیت است.چمن یکی از دغدغه های جدی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نگه داشتن پزشکان متخصص و حتی عمومی در مناطق محروم استان اعلام کرد و افزود: راهکارها و اقدامات مثبتی در این راستا از سوی مقامات و مسوولان اجرایی استان اندیشیده شده است.گفتنی است در پایان این آیین از فعالان و حامیان بخش سلامت استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی