تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 فوریه 2014 - 13:38
کد خبر : 63

برخورد گزینشی دانشگاه یاسوج با خبرنگاران دور از شان علمی دانشگاه است

برخورد گزینشی دانشگاه یاسوج با خبرنگاران دور از شان علمی دانشگاه است

دانشگاه به عنوان یک محیط علمی از قداست خاصی برخوردار است وهمیشه افکار عمومی از این محیط علمی انتظار نشاط ،شادابی وسرزندگی برای پیشرفت وترقی دارند.یکی از مهمترین اشکالات دانشگاه یاسوج در گذشته عدم ارتباط با رسانه ها بود که مدیریت سابق این دانشگاه چنین خط مشی را دنبال می کرد.در مدیریت فعلی این دانشگاه

دانشگاه به عنوان یک محیط علمی از قداست خاصی برخوردار است وهمیشه افکار عمومی از این محیط علمی انتظار نشاط ،شادابی وسرزندگی برای پیشرفت وترقی دارند.یکی از مهمترین اشکالات دانشگاه یاسوج در گذشته عدم ارتباط با رسانه ها بود که مدیریت سابق این دانشگاه چنین خط مشی را دنبال می کرد.در مدیریت فعلی این دانشگاه جرقه های امید برای تعامل بهتر وبیشتر با رسانه ها دمیده شد که متاسفانه در نخستین دعوت از رسانه ها کاملا به شکل گزینشی و سلیقه ای عمل کردند که هم با نفس محیط علمی دانشگاه وهم با شعار دولت تدبیر وامید که شعار اعتدال را برگزیده است همخوانی ندارد.

دکتر نیکروزمعاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج در نشستی که برخی خبرنگاران را دعوت کرده بودند اینچنین می گوید: من نمی دانم در گذشته به دانشگاه دعوت می‌شدید یا نه ولی از این به بعد دانشگاه را خانه خود بدانید.

مجید باقریان نیزدر این نشست با اشاره به ضرورت تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها با دانشگاه یاسوج، می گوید با تغییراتی که در بدنه دانشگاه یاسوج به وجود آمده و با نگاه ویژه مسئولان دانشگاه به اهمیت رسانه‌ها، فصل جدیدی در ارتباط بین دانشگاه و اصحاب رسانه به وجود آمده است.

با کمی تامل در این سخنان که از فصل جدید تعامل سخن می گویند چگونگی دعوت این عزیزان از خبرنگاران به شکل گزینشی وسلیقه ای تناقض فراوانی وجود دارد.

البته این سخنان از جهتی مایه امیدواری است که افکار عمومی بدانند در دانشگاه چه می گذرد واین محیط علمی که انتقادات زیادی بر مدیریت سابق وی داشتند برای ایجاد شور ونشاط چه فضایی برای اساتید ودانشجویان فهیم این دیار فراهم آورده است واما از جهت دیگربرخورد سلیقه ای آنها با اصحاب رسانه نگران کننده وقابل تامل است که امیدواریم اینگونه نباشند.

با فضایی که در دولت تدبیر وامید ایجاد شده است این امید می رود که مسئولین ما در هر رده ای از مسئولیت که قرار دارند به دور از افراط وتفریط وتندروی وبرخوردهای قهر آمیز بالاخص در محیطهای علمی ودانشگاهی با درایت وتدبیر به منافع عمومی وحقوق شهروندی بیش از گذشته توجه کنند ونگذارند که فضای تردید وبدبینی وروابط خصوصی وسلیقه ای بر محیط زیبای علمی واداری ما سایه افکند.

امروز دیگر وقت آن فرا رسیده است که همه با همدلی وحدت برای عمرانی وآبادانی وترقی وپیشرفت تلاش کنیم واز مسائل حاشیه ای وجناحی که هیچ سودی به حال مردم ندارد بپرهیزیم .

خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی رسالت خطیری بر عهده دارند که باید واقعیتها را آنچنان که هست انعکاس دهند نه آنگونه که دوست دارند اتفاق بیفتد.پیوند رسانه با قدرت خطرناک است وهمه رسانه ها تلاش می کنند با نقدهای دلسوزانه وعالمانه مسئولان را در انجام رسالت خویش برای خدمت به مردم وپیشرفت کشور یاری نمایند . خبرنگاران وظیفه دارند با رعایت امانت داری عملکرد مسئولان را به گوش مردم برسانند وبالاعکس آلام ودردهای مردم را نیز به گوش مسئولان برسانند .دراین جاده دوطرفه باید همه تلاش کنند با رعایت اداب واحترام برخورد کنند تا شائبه ای دراین زمینه پیش نیاید واعتماد همیشه برقرار باشد.

امید می رود دانشگاه یاسوج که محیطی علمی است با عقلانیت وتدبیر در دوره جدیداز چنین رویکرد سلیقه ای با اصحاب رسانه پرهیز نماید وهمیشه با اخبار امید بخش از پیشرفتهای علمی اساتید ودانشجویان روح شادابی ونشاط را به جامعه ارمغان آورد.

انشاءالله که همه بکوشیم هم به وظایفمان خوب آشنا باشیم وهم به وظایفمان خوب عمل کنیم وتلاش کنیم در سرزمین اعمال ورفتارمان به تعبیر امام راحلمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

*مدیرمسئول نشریه نسیم دنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی