تاریخ انتشار : دوشنبه 9 می 2016 - 15:52
کد خبر : 5588

ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است/تجلیل از ۲۰۰ نفر فرهنگی برگزیده ومعلمان نمونه شهرستان گچساران

ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است/تجلیل از ۲۰۰ نفر فرهنگی برگزیده ومعلمان نمونه شهرستان گچساران

سید ظهیرالدین پورالحسینی کسب ۱۰۰ رتبه موفقیت ملی و استانی دانش آموزان و فرهنگیان گچسارانی از سال گذشته تاکنون در رشته های مختلف را بخش دیگری از موفقیتهای آموزش وپرورش این شهرستان برشمرد.

ن1462357044_img_4889سیم دنا : مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در گفتگو با خبرنگار ان گزارشی از فعالیتها وموفقیتهای آموزش وپرورش این شهرستان جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

ضمن گرامیداشت هفته معلم گفت: استاد شهید مطهری از جایگاه ویژه ای در انقلاب اسلامی برخورداربودند تا جائی که به مناسبت شهادت این عالم بزرگ هفته معلم نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه نقش آموزش وپرورش در توسعه وتعالی همه جانبه کشور برکسی پوشیده نیست گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و همه مردم، نهاد ها و سازمان ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت سهیم هستند و کار تعلیم و تربیت بدون مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی به ثمر نخواهد رسید.

پورالحسینی گفت : آموزش و پرورش زمینه ساز رشد فکری و اخلاقی انسان های یک جامعه پویا است وبستر ساز راه کمال انسان به سوی سعادت و خوشبختی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران به تاکید های مکرر رهبر فرزانه انقلاب نسبت به کمک همه دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش اشاره و خاطر نشان کرد: هزینه کردن در دستگاه تعلیم و تربیت سرمایه گذاری است و هر دستگاهی به آموزش و پرورش کمک کند در واقع به پیشرفت خود و جامعه کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که علم و دانایی، محور توانمندی و توسعه جوامع بشری باشد ارتقای کیفی آموزش و تربیت نسلی پرسشگر و خلاق امری ضروری است.

درخشش شورای آموزش و پرورش گچساران در میان ۱۴شهرستان ومنطقه کهگیلویه و بویراحمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در ادامه به برخی از موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش گچساران طی سال گذشته اشاره کرد وگفت: اداره آموزش و پرورش گچساران طی سال گذشته موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی کسب کرده است.

پورالحسینی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش در کشور، استان و شهرستان ها گفت: نقش شورای آموزش و پرورش سیاست گذاری و تصمیم سازی است که خوشبختانه کسب مقام برتر شورای آموزش و پرورش گچساران در میان ۱۴شهرستان ومنطقه استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله موفقیت‌های این اداره در سال گذشته بوده است.

وی  کسب مقام نخست اداره آموزش و پرورش در شاخص انجمن اولیاء و مربیان کشور را از دیگر موفقیت‌های این اداره عنوان کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های مهم در انجمن اولیا و مربیان کشور میزان جذب مشارکت‌های مردمی بوده که آموزش و پرورش گچساران در این خصوص موفق ظاهر شده است.

افتخارآفرینی دانش آموزان و فرهنگیان گچسارانی با کسب ۱۰۰ رتبه ملی و استانی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در ادامه گفت: کسب رتبه برتر انجمن اولیا و مربیان، شورای آموزش و پرورش، ستاد حمل و نقل این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد نشانگر همدلی و همزبانی مردم و مسئولان برای بهبود شاخص های آموزشی در این شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران کسب ۱۰۰ رتبه موفقیت ملی و استانی دانش آموزان و فرهنگیان گچسارانی از سال گذشته تاکنون در رشته های مختلف را بخش دیگری از موفقیتهای آموزش وپرورش این شهرستان برشمرد.

اختصاص تجربه مدیر برتر در کشور به آموزش و پرورش گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطر نشان کرد: کسب رتبه تجربه برتر مدیریتی این شهرستان در بین ۸۰۰ مدیر در سطح کشور یکی دیگر از دستاوردهای موفق آموزش و پرورش گچساران در سال جاری است که درسی دومین اجلاس روسای آموزش وپرورش در کشور لوح تقدیر آن به مدیریت آموزش و پرورش گچساران اهداء شد.

وی راهیابی ۲۲ دانش آموز به مرحله کشوری المپیادهای علمی، کسب دو رتبه یک رقمی،۱۴ رتبه دو رقمی و ۳۶ رتبه سه رقمی دانش آموزان گچسارانی در کنکور ۹۴ منطقه سه کشور، رتبه اول فیلم رشد در کهگیلویه و بویراحمد بخش دیگری از مهمترین موفقیت های آموزش و پرورش گچساران در یک ساله گذشته بوده است.

مقام برتر جذب مشارکت های مردمی در استان توسط آموزش و پرورش گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: آموزش و پرورش گچساران در جذب مشارکت های مردمی در سال گذشته موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه جذب مشارکت های مردمی یکی از اهداف این نهاد است اظهار داشت: در جذب مشارکت های مردمی عدد جمع‌آوری شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴ اداره ۲ میلیارد تومان بوده است.

پورالحسینی اضافه کرد: از این مبلغ یک میلیارد تومان آن متعلق به گچساران بوده است. پورالحسینی یادآور شد: عدد پایه مشارکت‌های مردمی طی سال‌های گذشته ۶۰ میلیون تومان بوده که طی سال گذشته به یک میلیارد تومان رسید که در این راستا آموزش و پرورش گچساران مقام برتر جذب مشارکت های مردمی را در استان کسب کرد.

شاداب سازی محیط مدارس در اولویت کاری آموزش وپرورش گجساران

وی در بخش دیگری ازسخنانش با بیان اینکه شاداب سازی محیط مدارس در اولویت کاری آموزش وپرورش گجساران قرار داشت خاطرنشان کرد: ساختار فیزیکی و فضای آموزشی مدارس نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارد که در این زمینه از سال گذشته تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: در سال گذشته کمترین شکایات ارسال شده به اداره بازرسی ورسیدگی به شکایات آموزش وپرورش استان از آموزش و پرورش گچساران است.

پورالحسینی بیان کرد: از لحاظ جمعیت دانش آموزی و معلمین شهرستان گچساران سومین آموزش و پرورش پرجمعیت استان است.

وی اضافه کرد: تمام این موفقیت ها توسط مشارکت بسیار خوب آموزش و پرورش با اولیاء و مربیان و دانش آموزان و برخی از دستگاه های کمک رسان صورت گرفته است

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت:تجلیل از معلمان نمونه، برنامه فرهنگی سپاس از معلم در مدارس، برگزاری نشست های بصیرتی ، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از خانواده های فرهنگی و حضور دست جمعی در نماز جمعه از مهمترین برنامه های بزرگداشت هفته معلم در این شهرستان بودکه با شکوه برگزار شد.

پورالحسینی تعداد معلمان این شهرستان را دو هزار نفرعنوان کرد وگفت: این فرهنگیان کار تعلیم و تربیت بیش از ۲۳ هزار دانش آموز را به عهده دارند.

***

تجلیل از ۲۰۰ نفر فرهنگی برگزیده ومعلمان نمونه شهرستان گچساران

همایش بزرگداشت و تکریم مقام شامخ معلم به منظور تقدیر و تشکر و تجلیل از زحمات و تلاش های معلمان و مدیران مدارس شهر گچساران به میزبانی آموزش و پرورش گچساران با حضور فرماندار،شهردار ، مسئولین ادارات و حضور ویژه و سبز و پر شور معلمان و مدیران و فرهنگیان شهر گچساران برگزار شد.

در این مراسم که در محل سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد و با برنامه های متنوع فرهنگی وهنری همراه بود از ۲۰۰ نفر فرهنگی برگزیده در عرصه‌های مختلف استانی و کشوری ومعلمان نمونه آموزش وپرورش شهرستان گجساران تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران  در آیین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده اند: آموزش و پرورش را قاعده ی نظام دانسته و نیز افکار و نظریات شهید مطهری را مبنای نظری و تئوریک انقلاب اسلامی برشمرده اند، گفت: اکنون فرهنگیان بعنوان معماران شالوده ی نظام، از مصالح و موادی در ساخت این بنا استفاده نمایند که در استحکام و پایداری و داشتن استانداردهای لازم هیچ گونه نگرانی و شک و شبهه ای نداشته باشد.

سید ظهیرالدین پورالحسینی تصریح کرد: بی تردید بهترین آن، اثار شهید مطهری است که معمار بزرگ انقلاب اسلامی بر تمامی آن مهر تایید زدند و سفارش به عدم فراموشی آن در طوفانی دسیسه های دشمن نموده اند

وی با اشاره به نقش ارزنده شهید مطهری در دو مقوله اجتماعی و فرهنگی، افزود: آثار علمی به جا مانده از این فیلسوف می تواند چراغ راه انسان های آزاداندیش در هر سنی باشد.

پورالحسینی بیان کرد: شخصیت استاد مطهری به عنوان پیوند دهنده حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس الگویی برای تمام جوانان ایران اسلامی در برهه کنونی و نسل های آینده است.

وی اظهار کرد: شهید مطهری به عنوان سکاندار جنگ نرم با اندیشه مارکسیسمی غرب مقابله کرد و در حالی که از استادان مطرح دانشگاه بود با نگارش کتاب داستان راستان گامی مهم به سوی پرورش اسلامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برداشت.

پورالحسینی افزود: فرهنگیان بزرگوار با شناخت و مطالعه دقیق و عمیق این آثار، ضمن ادای دین به شهدا بویژه شهید راه حکمت مطهر، آن میراث بزرگ و گنجینه ی ذی قیمت را به دانش آموزان یعنی افسران عرصه ی جنگ نرم که تشنه ی آنند، منتقل نمایند، تا خدای ناکرده بجای استفاده از زلال مطهر فریب سرداب دشمن را نخورد. تا اینکه از رهگذر آن دانش آموزان را به سمت هدف تعیین شده در سند تحول بنیادین یعنی تحقق مراتب و ابعادی از حیات طیبه ی رهنمون شوند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گچساران  با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی کارآمد ومتخصص برای آینده کشور گفت: آموزش و پرورش نقش کلیدی در تعالی و موفقیت همه دستگاه های اجرایی دارد و بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ توسعه ای پایدار نیست و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

تحول امروز، بالندگی فردا را شعار سال تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش گچساران

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گچساران تحول امروز، بالندگی فردا را شعار سال تحصیلی۹۴-۹۵ مدیریت آموزش و پرورش گچساران اعلام و از تمامی دستگاهها، نهادها، ادارات، ارگانها،اولیای محترم، مردم شریف و هر فرد، گروه یا سازمانی که در تعامل و مشارکت سازنده یاری رسان آموزش و پرورش در ایجاد تحولات و بالندگی آن در راستای تحقق شعار آموزش و پرورش الگو و نمونه به دست توانای معلمان دلسوز و دانش آموزان ساعی گردیده اند، تقدیر و تشکر نمودند.

وی افزود: ایران بزرگ، امروز در زمره ی کشورهای بزرگ علمی شناخته شده است که منشأ آن تعلیم و تربیت معلمان بوده است.

فرماندر گچساران در این آیین با گرامیداشت مقام معلم عملکرد مدیر آمورش و پرورش گچساران را بسیار موفق توصیف کرد وگفت: با حضور ایشان در راس مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان شاهد موفقیتهای خوبی در عرصه ملی واستانی داشته ایم که شایسته تقدیر است.

عبدالرحیم رحیمی خدمت به فرهنگیان ودانش آموزان را برای آینده کشور بسیار مهم دانست وگفت: بدون توجه به دستگاه تعلیم وتربیت و امر آموزش توسعه در ابعاد گوناگون ممکن نخواهد بود.

وی با بیان این که ما سابقه ی درخشانی را در تعلیم و تربیت داریم و در فرهنگ ما هیچ قشری بالاتر از قشر معلم نیست، تصریح کرد: شأن و منزلت معلم باید بیش از پیش شناخته شود.

در این آیین سه کتاب از آثار فرهنگیان شهرستان گچساران با نام های ‘باد موهای بنفشه را بُرد’ اثر حسن بهرامی، ‘الگوریتم مقدماتی و پیشرفته’ اثر صابر اسدی و مهدی بهرامی و ‘احیای قلبی و تنفسی نوزادان’ اثر فاطمه الله کرم پور رونمایی شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی