تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 3:29
کد خبر : 5310

ارائه پیشنهادات ثبت اسناد و املاک به شورای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه تحکیم خانواده و کاهش واقعه طلاق

ارائه پیشنهادات ثبت اسناد و املاک به شورای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه تحکیم خانواده و کاهش واقعه طلاق

سعید محوری گفت: شناسایی علمی و دقیق واقعیت ها و عوامل بروز طلاق در خانواده ها امری مهم و ضروری است که دراین زمینه باید دبیر اقدامات موثر و کارشناسی انجام گیرد.

55نسیم دنا : مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در راستای درخواست ثبت اسناد و املاک به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مهمترین مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم را ، برگزاری جلسه با حضور نمایندگان  دانشگاهها و اداره کل بهزیستی استان جهت ارائه پروژه های تحقیقاتی پیرامون علل وقوع طلاق و راهکارهای پیشگیری از آن، تامین اعتبار طرح های تحقیقاتی با موضوع ارتباط طلاق با مواد مخدر با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معرفی افراد آلوده به مواد مخدر توسط دستگاه قضایی به اداره بهزیستی در راستای تبصره ذیل ماده ۱۶ قانون اصلاح و مبارزه با مواد مخدر و معتادین بی بضاعت ذکر کرد.

محوری گفت: به‌کارگیری راهکارهای مناسب و به موقع می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش پدیده طلاق و استحکام بنیان‌های خانواده داشته باشد.

وی اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه تحکیم خانواده و کاهش واقعه طلاق پیشنهادات خود را به شورای پیشگیری از وقوع جرم ارائه داد.

محوری، از مهمترین پیشنهادات  ثبت اسناد و املاک استان را جهت  کاهش آمار طلاق ، عدم ثبت واقعه ازدواج توسط دفاتر ازدواج استان قبل از شرکت در کلاسهای آموزشی قبل از ادواج ،الزام و هدایت زوجین از طریق دفاتر ازدواج به کارگاههای اموزشی مهارتهای زندگی بهزیستی،الزام سران دفاتر به تبیین شروع ضمن عقد برای زوجین، استفاده از تجارب و یافته های سران دفاتر ازدواج و طلاق برای کنترل و پیشگیری از طلاق ذکر کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از دیگر پیشنهادات و راهکارهای این سازمان را برای جلوگیری از افزایش طلاق ، برگزاری جلسات توجیهی سردفتران ازدواج و طلاق بر ماهیت ازدواج بعد از دریافت گواهینامه مربوط به گذراندن دوره های اموزشی مهارتهای زندگی توسط زوجین(معرفی زوجین به مراکز مورد تایید بهزیستی برای گذراندن ۶ ساعت دوره مهارتهای زندگی)، تفکیک و ارائه امار ثبت ازدواج و طلاق استان ، طراحی جداول مخصوص و ارائه به دفاتر ثبت طلاق برای تهیه مشخصات و دلایل اقدام به طلاق به صورت سه ماهه نام برد.

وی گفت: شناسایی علمی و دقیق واقعیت ها و عوامل بروز طلاق در خانواده ها امری مهم و ضروری است که دراین زمینه باید دبیر اقدامات موثر و کارشناسی انجام گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی، باید اقدامات ویژه و منسجمی براساس یک برنامه مدون و علمی در سطح استان برای تحقق تحکیم و بنیان خانواده ها انجام شود.
محوری گفت: چنانچه سبک زندگی ایرانی اسلامی و شیوه رفتاری و اخلاقی ائمه اطهار(ع) در زندگی افراد نهادینه شود، به طور قطع بسیاری از مشکلات موجود از بین خواهند رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی