تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فوریه 2016 - 5:10
کد خبر : 5248

سد تنگ سرخ ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد تنگ سرخ ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پروژه سد تنگ سرخ از سال ۹۰ کلنگ زنی شده است، گفت: این پروژه تا کنون ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

indexعلی لطفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار نسیم دنا در یاسوج با اشاره به اینکه پروژه سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلنگ زنی شد، اظهار داشت:  این پروژه  دارای مجوز تخصیص آب از حوضه کارون بزرگ به میزان ۱۸۹٫۹ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این پروژه را تامین آب شرب شهر یاسوج  و روستاهای مسیر، به میزان ۲۵٫۵ میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب صنعت یاسوج به میزان ۱۷ میلیون مترمکعب ، تأمین آب کشاورزی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سطح ۶هزار هکتار و به میزان ۴۲٫۴ میلیون متر مکعب، تأمین آب شرب شهر شیراز به میزان ۷۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب زیست محیطی پایین دست به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب  و احداث مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری در منطقه عنوان کرد.

وی بیان کرد: سد تنگ سرخ  از نوع سدهای خاکی با هسته رسی، ارتفاع از پی ۶۶٫۵ متر – عرض تاج، ۱۰ متر، طول تاج ۹۱۷ متر، حجم مخزن در رقوم نرمال بهره‌برداری ۱۲۵ میلیون مترمکعب وحجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

لطفی گفت: عملیات اجرای طرح در جبهه‌های کاری تجهیز کارگاه‌ها، تونل انحراف، کانال ورودی سیستم انحراف، سرریز و فرازبند و بخشی از بدنه سد، فعال و کل طرح، دارای پیشرفت فیزیکی ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز طرح بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: امسال  حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح بوده و تاکنون مبلغ ۹۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون، شرکت آب منطقه‌ای، به دنبال اجرای طرح از طریق فاینانس داخلی و خارجی است که فرایند آن در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تأمین آب شرب شهرستان‌های دهدشت، سوق، لنده و چرام و روستاهای مسیر از سد کوثر در حال بررسی است، گفت: این طرح مهم مطالعاتی که قرار است آب شرب شهرهای دهدشت،سوق،لنده و چرام را از طریق سد مخزنی کوثر و به میزان سالانه ۱۶٫۹۴ میلیون متر مکعب تامین کند، در سال ۹۳ به اتمام رسیده و در سال ۹۴ مجوز ماده ۲۱۵ به منظور شروع عملیات اجرایی اخذ و ردیف اعتباری، پیگیری‌های لازم صورت پذیرفته است.

لطفی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در صورت موافقت سازمان محترم برنامه ریزی کشور و تأمین اعتبار پروژه، عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ آغاز شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای جمعیت تحت پوشش این طرح را حدود ۲۸۷ هزار نفر برشمرد و افزود: هزینه اجرایی آن نیز بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تأمین لوله‌های مورد نیاز آن که اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال را شامل می‎شود از طریق فاینانس داخلی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی