تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فوریه 2016 - 5:24
کد خبر : 5200

عیادت اعضای سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد و دنا از پرستار بیمار

عیادت اعضای سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد و دنا از پرستار بیمار

به مناسبت روز پرستار معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی استان ، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و رئیس و اعضای سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد و دنا از پرستار بیمار حمداد آرانپور در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج عیادت کردند

نسیم دنا :به مناسبت روز پرستار معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی استان ، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و رئیس و اعضای سازمان نظام پرستاری شهرستانهای بویراحمد و دنا از پرستار بیمار حمداد آرانپور در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج عیادت کردند.

رئیس سازمان پرستاری شهرستان بویراحمد ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) وروز پرستار به جامعه بزرگ پرستاری گفت: وظیفه همه ماست که به این قشر ومقام شامخ آنها ارج بنهیم و زحمات انها را قدر بدانیم .

دکتر مهران پوزش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت پرستاری گفت: ایشان نقش پرستار را معادل کار پزشکی ماهر می‌داند و می‌فرمایند «برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود».

وی در جایی دیگر می فرمایند: آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است ، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه آسمانی مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می دهد.

پوزش اخلاق پرستاری را مهم‌ترین اولویت نیاز بیماران دانست و اظهار داشت: اخلاق خوب و مهربان یک پرستار می‌تواند در برخی مواقع به بهبود یا بهتر شدن بیمار کمک کند که اجرای این خواسته نیازمند اخلاق خوب و دینی از سوی پرستاران است و بالعکس آن پرستارانی که با بیمار رفتار خوبی ندارند ممکن است در تشدید بیماری بیماران تاثیرگذار باشند.

رئیس سازمان پرستاری شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان نظام پرستاری همیشه پیگیر مشکلات و مطالبات به حق پرستاران بوده و این امر را جز رسالت های خودمان می دانیم.

وی با اشاره به تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: این طرح بعد از ۷سال تصویب همچنان معطل مانده و از مطالبات جدی این قشر زحمتکش هست.

پوزش سخت و زیان آور بودن حرفه پرستاری و توجه به این امر را از دیگر دغدغه های پرستاران عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری شهرستان بویراحمد در ادامه با اشاره به تفاوت فاحش دریافتی پرستاران با دیگر کادر درمانی نیز گفت: پرستاران به نسبت سایر کادر درمانی زحمات بیشتری را متحمل می شوند اما دریافتی انها به نسبت زحماتشان عادلانه نیست.

پوزش افزود: صدور مجوز صلاحیت حرفه ای پرستاری در آینده نزدیک توسط سازمان نظام پرستاری با ابلاغ وزارت بهداشت اجرایی خواهد .

وی در پایان زحمات پرسنل پرستاری در استان را ستودنی توصیف کرد و گفت: ۱۳۰۰ پرستار در بخش خصوصی و دولتی به ارائه خدمات درمانی به مردم شریف در حال فعالیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی