تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 فوریه 2016 - 13:12
کد خبر : 5109

شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ارائه راهکارهای جلوگیری از افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع  ارائه راهکارهای جلوگیری از افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد به پیشنهاد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و با دستور حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری ، با موضوع ارائه راهکارهای جلوگیری از افزایش طلاق با حضور معاون سیاسی و امنیتی ، دادستان مرکز استان ، اساتید دانشگاه و برخی از مسئولین قضایی استان برگزارشد.

 81849667-70321802نسیم دنا : جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد به پیشنهاد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و با دستور حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری ، با موضوع ارائه راهکارهای جلوگیری از افزایش طلاق با حضور معاون سیاسی و امنیتی ، دادستان مرکز استان ، اساتید دانشگاه و برخی از مسئولین قضایی استان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ، در این جلسه رئیس کل دادگستری استان، با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در سال‌های اخیر صورت گرفته است اظهار داشت: دستگاه قضایی همواره برای رسیدن به جامعه‌ای بدون جرم تلاش می‌کند، زیرا داشتن جامعه پاک و بدون جرم از اهداف دین و حاکمیت اسلامی است.

حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف اساسی قوه قضائیه است که تحقق آن نیاز به خرد جمعی دارد و باید همه دستگاه های اجرایی و خانواده ها در کنار دستگاه قضایی برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از وقع جرم ، تحکیم بنیان خانواده است و نقش آن در این زمینه انکارناپذیر است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای، بنیاد خانواده ها را هدف قرار داده است، تصریح کرد: زدودن تقوا، حیا، وفاداری، تعهد و حس مسئولیت در خانواده ها از دیگر اهداف شبکه های ماهواره است.

حجت الاسلام مزارعی خاطرنشان کرد: ماهواره ها با برنامه های تخریبی و فاسدی که دارند بر فکر و اندیشه و اعتقادات و رفتارهای اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ، تربیتی ، خانوادگی و سبک زندگی مردم اثر منفی میگذارند و استفاده از آنها آثار زیانباری بر تحکیم بنیان خانواده ها دارد.

توجه جدی به آسیب شناسی مقوله طلاق در کهگیلویه وبویراحمد

55

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه نیز با اظهار نگرانی از رشد ۵۷درصدی طلاق در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواستار توجه جدی به آسیب شناسی این مقوله در استان شد .

سعید محوری حرکت در مسیر اسلام و پیروی از آموزه‌های دینی را گامی مهم در تحکیم بنیانهای خانواده ذکر کرد واظهار داشت: اگر بخواهیم خانواده‌ای سالم همراه با آرامش داشته باشیم باید به سراغ تعلیم و تعلم آموزه‌های دینی برویم و آن‌ها را به نسل‌های بعدی نیز انتقال دهیم.

سعید محوری اظهار داشت: در گذشته بیشتر ملاک‌های ارزشی و منطقی مانند: مسایل دینی، اخلاقی، فرهنگی و … برای ازدواج وجود داشت اما امروز بیشتر ملاک‌های مادی، ظاهری و دنیوی مدنظر قرار گرفته که خود مشکلات بسیاری را در زندگی زوجین ایجاد می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همچنین نقش رسانه‌ها در پیشگیری از طلاق را موثر دانست و گفت: رسانه‌ها با ارایه مطالب درست، در خصوص مهارت‌های حل مشکل، حل بحران، افزایش سطح آگاهی اعضاء خانواده، شناخت روشهای بهتر در برخورد با فرزندان و … می‌توانند در این زمینه به خوبی تاثیرگذار باشند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش بزرگان در پیشگیری از طلاق اشاره کرد و گفت: ریش سفیدان و بزرگان ایلات و طوایف استان نیز می‌توانند با پا در میانی و راهنمایی جوانان در کاهش آمار طلاق و افزایش سنت ازدواج کم هزینه تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد و نفوذ کلام روحانیت و ریش‌سفیدان محلی، جلوگیری از روند رو به فزونی طلاق را آسانتر می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، توجه به مسائل معنوی و دینی و تشابه زوجین از لحاظ اعتقادات مذهبی، وجود سابقه مناسب در زندگی خانوادگی، ترویج ازدواج موقت، ساده زیستی ، مراجعه به مراکز مشاوره و انجام مشاوره ازدواج قبل از ازدواج، دارا بودن آموزش کافی در زمینه مسائل خانوادگی، تطابق پذیری و قابلیت انعطاف زوجین، شرایط مساعد برای ازدواج و… را از جمله عوامل پیشگیرانه یا کاهش دهنده بحران زناشویی و طلاق در استان دانست.

در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته های فرعی و تخصصی و ارائه تحقیقات دانشگاهی با حضور استاندار و مسئولین استانی و رئیس سازمان  مدیریت و برنامه ریزی  با تامین اعتبار لازم اقدامات و راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش طلاق و اثرات سوء این پدیده اجتماعی صورت پذیرد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی