تاریخ انتشار : جمعه 29 ژانویه 2016 - 4:24
کد خبر : 5098

کسب رتبه اول کهگیلویه وبویراحمد در ثبت ازدواج در کشور/رشد ۱۰ درصدی ازدواج در نه ماهه سال جاری

کسب رتبه اول کهگیلویه وبویراحمد در ثبت ازدواج در کشور/رشد ۱۰ درصدی ازدواج در نه ماهه سال جاری

سعید محوری گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در میان استانهای کشور درزمینه ثبت ازدواج رتبه اول کشور را داراست واستانهای ایلام وخوزستان در ردیفهای بعدی قرار دارند.

ن55سیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای نه ماهه این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

به گزارش پایگاخه خبری تحلیلی نسیم دنا ، سعید محوری با تبریک فرارسیدن بهمن ماه،ایام پیروزی انقلاب  شکوهمند اسلامی  به ملت شریف ایران،با بیان اینکه برای اولین بار قانون ثبت در ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۲۹۰ در ۱۳۹ ماده تصویب شد، گفت‌: تثبیت مالکیت‌، نظم حقوقی‌، امنیت اقتصادی و کاهش دعاوی از مهمترین رسالت ثبت اسناد واملاک است.

وی  دربیان گزارشی از فعالیتهای نه ماهه ثبت اسناد واملاک استان، از رشد ۱۰ درصدی ازدواج در نه ماهه سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد وگفت: در نه ماهه سال ۹۴ تعداد ۵۳۱۳ازدواج به ثبت رسید که  این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد ۴۸۲۰مورد بوده ۱۰درصد رشد داشته است

وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد در میان استانهای کشور درزمینه ثبت ازدواج رتبه اول کشور را داراست واستانهای ایلام وخوزستان در ردیفهای بعدی قرار دارند.

رشد ۹درصدی صدور اسناد مالکیت در نه ماهه سال جاری

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در نه ماهه سال ۱۳۹۴تعداد ۲۰۶۸۷جلد سند مالکیت کاداستری صادر شده است گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۱۸۹۶۷ جلد بود است رشد ۹درصدی داشته است.

سعید محوری در رابطه با تعداد خلاصه معاملات ثبت شده در کمتر از دوروز نیز گفت : در نه ماهه اول سال جاری تعداد ۸۹۲۳خلاصه معامله الکترونیکی به واحدهای ثبتی ارسال شده که از این تعداد ۶۲۲۹مورد در کمتر از دوروز ثبت شده است که رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

کسب رتبه اول کشوری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه تفکیک سند با رشد ۱۳۳درصدی

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد تفکیک های انجام شده در نه ماهه امسال را ۲۱۴۱ مورد ذکر کرد وگفت : این آمار نسبت به سال گذشته که ۹۱۷ مورد بوده است رشد ۱۳۳درصدی داشته است که نسبت به ۳۱استان کشور کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه در رتبه اول کشور قرار دارد.

محوری تعداد پرونده های تشکیل شده اجرا در نه ماهه سال جاری را ۳۰۲ مورد وپرونده های مختومه شده اجرا در همین مدت را ۳۶۴ مورد ذکر کرد.

وی خلاصه معاملات ثبت شده در نه ماهه سال ۹۴ را ۸۸۳۴ مورد، وتعداد استعلامات پاسخ داده شده در کمتر از دوروز را ۸۴۵۵مورد ذکر کرد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه تعداد املاک تحدید حدود شده نیز گفت :در نه ماهه سال جاری ۶۴۶ ملک تحدید حدود شده که نسبت به سال گذشته  رشدی نداشته است.

وی تعداد تقاضای پذیرفته شده ثبت ملک در نه ماهه سال ۹۳ را ۱۵۲۸مورد ذکر کرد وگفت : این تقاضاها در سال ۹۴تعداد ۱۵۷۵مورد بوده که  رشد ۳درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

کسب رتبه اول اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه وبویراحمد در کشور

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد به کسب رتبه اول در مقوله  تعداد اسناد تنظیمی صادره در دفاتر اسناد رسمی استان در نه ماهه سال جاری در کشور خبر داد وگفت: درنه ماهه سال جاری ۷۹۶۴۱سند تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی استان صورت گرفته کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی حجم بالای خدمات در  ثبت اسناد واملاک را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: وضعیت ساختمان اداره ثبت یاسوج دور از شأن مردم شریف این شهرستان و همکاران این واحد ثبتی است که انتظار می رود مسئولان استانی جهت تکمیل ساختمان در حال احداث ثبت یاسوج همکاری ومساعدت نمایند تا شاهد خدمت رسانی بهتر به مردم این دیار باشیم.

وی با اشاره به رسالت خطیر و مهم ثبت اسناد اظهار داشت: با توجه به آماربالای مراجعه کنندگان به واحدهای ثبتی، تکریم بیش از پیش ارباب رجوع  مورد توجه جدی کارکنان  خدوم ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد می باشد.

سعید محوری در پایان گفت: مأموریت و اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری،  چشم انداز بیست ساله، برنامه های توسعه  قوه قضاییه، مصوبات ریاست محترم قوه قضاییه و قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی مبتنی بر توسعه ثبت رسمی در کشور و  تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقاء نظم حقوقی و کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فنآوری های نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری است.

صدور بیش از ۱۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور بیش از ۱۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی در استان خبر داد.

سعید محوری با اعلام این خبر افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در راستای اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون توانسته ۱۰ هزار و ۴۹۶ جلد سند مالکیت به متقاضیان صادر کند.

وی گفت:طرح صدور سند مالکیت برای اماکن مسکونی در واقع در بر گیرنده مجموعه فعالیت های حقوقی و فنی تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم جهت صدور اسناد اماکن روستایی است و بر اساس تقاضای جمعی روستاییان و برداشت نقشه تفکیکی روستا با مشخصات ثبتی، تحدید حدودوتعیین مالکیت قانونی املاک صورت می گیرد.

محوری هدف از اجرای طرح صدور سند مالکیت روستایی را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ، وصل شدن به سامانه UTM و نقشه جهانی ،ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالکیت ها، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، کمک به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماکن مسکونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی برای تسریع در خدمات رسانی به روستاها برشمرد.

وی با بیان اینکه در روستاها مردم یکسری زمین و موقعیت دارند که به علت نداشتن سند، هیچ پشتوانه ای برای آنها محسوب نمی شود به روستاییان توصیه کرد از شرایط موجود برای سند دار کردن ملک خود استفاده کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد دلیل موفقیت سند دارکردن اماکن روستایی را دید معنوی و انسان دوستانه کارکنان نسبت به قشر زحمتکش  روستایی دانست و اظهار داشت که اداره کل ثبت استان کهگیلویه و بویراحمد متعهد به تسریع در صدور اسناد در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن می باشد.

بروزرسانی پرونده های هیئت قانون تعیین تکلیف در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از بروز رسانی پرونده های هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

سعید محوری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با همت و پشتکار یکا یک همکاران محترم و فعالیت مستمر و مداوم هیات های رسیدگی، پرونده های هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در کهگیلویه وبویراحمد بروز رسانی شد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان ، پرونده های تشکیل شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی واحدهای ثبتی این اداره کل را از ابتدای آبانماه ۱۳۹۱ تاکنون تعداد۱۲۱۰۷ مورد عنوان کرد .

وی افزود: تاکنون ثبت نام  بیش از ۱۱هزار نفر مورد تایید قرار گرفته و نسبت به پرونده‌های دارای نقص نیز اطلاع رسانی لازم بصورت پیامکی شده است.

محوری تصریح کرد: برای ۶۱۱ پرونده رأی مثبت صادر و پس از تشریفات آگهی نسبت به ‌صدور سند مالکیت آن اقدام شده و نسبت به ۵۸۱۵ پرونده نیز به لحاظ عدم احراز شرایط در قانون و آیین نامه رأی منفی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: واحد ثبتی شهر یاسوج با ۸۱۰۳پرونده بیشترین  و شهرستان دنا با ۴۷۶ پرونده کمترین پرونده تایید شده در استان را داشته اند گفت: شهرستان کهگیلویه با ۱۸۴۷ پرونده وگچساران با ۱۴۶۴ پرونده در رده های بعدی قرار دارند.

محوری خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۸۹۰پرونده تایید شده در سطح واحدهای ثبتی استان برای ۱۱۴۹۵ پرونده  هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی  قرار کارشناسی صادر شده است.

وی در ادامه از صورتجلسه کارشناسی برای ۴۹۵۵پرونده خبرداد و گفت: برای ۴۷۱۸ پرونده تایید شده نیز اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان صورت گرفته  و بعد از رفع ایرادات دبیر هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی برای ۳۲۴۵ پرونده ابلاغ رای صادر شده است.

تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می شود

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اکنون تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای  بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می شود که با این شیوه ضمن کاهش مراجعه مردم به واحدهای ثبتی در هزینه های مختلف صرفه جویی وتهدیدات سلامت اداری کاهش می یابد.

محوری با تأکید بر رعایت قوانین و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و سایر مقررات مرتبط به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تصریح کرد: اراضی دولتی، عمومی، ملی، منابع طبیعی از شمول قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی مستثنی است.

قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی به منظور صدور اسناد مالکیت ساختمان‌های بنا شده بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشأ تصرفات متصرفان نیز قانونی بوده در سال ۱۳۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در صوت فوت یا عدم دسترسی به مالک رسمی یا حداقل یک نفر از ورثه وی و عدم دسترسی به مالکین مشاعی ، به شرایط خاص قابل رسیدگی است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی