تاریخ انتشار : یکشنبه 3 ژانویه 2016 - 15:15
کد خبر : 5003

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب در یاسوج برگزار می‌شود

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب در یاسوج برگزار می‌شود

به گزارش نسیم دنا از یاسوج، فتاح محمدی در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان، اظهار داشت: پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان ۱۲ بهمن ماه در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج افتتاح می‌شود. معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برپایی این نمایشگاه جزو رخدادهای مهم فرهنگی استان در سال جاری‌ است و باید از ظرفیت ادارات

images

به گزارش نسیم دنا از یاسوج، فتاح محمدی در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان، اظهار داشت: پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان ۱۲ بهمن ماه در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج افتتاح می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برپایی این نمایشگاه جزو رخدادهای مهم فرهنگی استان در سال جاری‌ است و باید از ظرفیت ادارات به ویژه نهادهای فرهنگی برای برپایی هرچه بهتر این نمایشگاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه کاروان فرهنگی موسسه خیریه بنیاد وفاق سبزعلوی ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه امسال در استان حضور می‌یابند، عنوان کرد: در سفر قبلی این کاروان به استان اقدام‌های خوبی در حوزه‌های بهداشت و مسائل درمانی انجام شد و تعدادی از دانش‌آموزان استان نیز توسط این کاروان مداوا و وضعیت بهداشتی، تحصیلی و آموزشی آنها بررسی شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در سفر پیش روی این کاروان تعدادی از ناشران کشور نیز به استان سفر می‌کنند و علاوه بر شرکت در نمایشگاه کتاب به ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم می‌پردازند.

محمدی با بیان اینکه محور فعالیت این کاروان در سفر امسال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌ست، گفت: با توجه به اینکه این موسسه توان مالی خوبی دارد با برخی از نهادهای خدماتی و حمایتی استان شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر و ستاد دیه استان جلساتی برگزارمی‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه اجتماعی یا همان رضایتمندی و اعتماد مردم از مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی از عوامل مهم در کارآمدی نظام و همچنین ارتقاء توانمندی نظام است.

وی گفت: با توجه به شعار “دولت ملت، همدلی و همزبانی” این سرمایه اجتماعی مسئله مهمی است و باید در استان و کشور مورد توجه همه جانبه قرار گیرد.

محمدی تاکید کرد: بر اساس یک پیمایش که در سطح ملی از سوی وزارت کشور و جهاد دانشگاهی انجام شد میزان سرمایه اجتماعی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و وضعیت آن در استان و کشور رضایت بخش نیست.

وی افزود : باید با اقداماتی شامل خدمت رسانی به مردم، تعامل کارکنان ادارات با مردم، پاسخگویی مناسب به مطالبات آنها و ارتباط تنگاتنگ با مردم برای رفع مشکل سرمایه اجتماعی در استان اقدام شود.

محمدی عنوان کرد: یک بررسی میدانی در مورد مولفه‌ها و ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی در استان انجام شود و چناچه مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد برای رفع آن تلاش شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکیل ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل خودکشی در شورای تامین استان به تصویب رسیده است، گفت: به زودی این دستورالعمل به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ می‌شود.

محمدی تصریح کرد: خودکشی از آسیب‌های مهم اجتماعی در استان است و کاهش آن باید در اولویت باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی