تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2015 - 20:58
کد خبر : 4943

قرار کارشناسی برای ۱۰۶۸۳ پرونده ثبت نامی جهت اخذ سند در سال جاری

قرار کارشناسی برای ۱۰۶۸۳ پرونده ثبت نامی جهت اخذ سند در سال جاری

سعید محوری با اشاره به اینکه واحد ثبتی شهر یاسوج با ۷۷۶۹ پرونده بیشترین و شهرستان دنا با ۴۲۷ پرونده کمترین پرونده تایید شده در استان را داشته اند گفت: شهرستان کهگیلویه با ۱۸۳۰ پرونده وگجساران با ۱۴۴۶ پرونده در رده های دوم وسوم قرار دارند

66مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد ، پرونده های تایید شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی  واحدهای ثبتی این ادره کل  در سال جاری  را ۱۱۴۷۲ مورد عنوان کرد .

سعید محوری  با اشاره به اینکه واحد ثبتی شهر یاسوج با ۷۷۶۹ پرونده بیشترین  و شهرستان دنا با ۴۲۷ پرونده کمترین پرونده تایید شده در استان را داشته اند گفت: شهرستان کهگیلویه با ۱۸۳۰ پرونده وگجساران با ۱۴۴۶ پرونده در رده های دوم وسوم قرار دارند.

وی افزود: برای ۱۱۴۷۲ پرونده تایید شده اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان صورت گرفته  وبعد از رفع ایرادات دبیر هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی برای ۱۰۶۸۳ پرونده  به متقاضیان جهت پیگیری مراحل ثبتی نامه تحویل داده است.

محوری با بیان اینکه از مجموع ۱۱۴۷۲پرونده  در سطح واحدهای ثبتی استان برای ۱۰۶۸۳ پرونده  هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی  قرار کارشناسی صادر کرده است خاطرنشان کرد: در شهرستان دنا ۳۷۹ قرار کارشناسی ،دهدشت ۲۰۷۹،گجسارن ۱۴۱۸ و یاسوج ۶۸۰۷ قرار کارشناسی برای متقاضیان اخذ سند صادر گردیده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد  درادامه از صورتجلسه کارشناسی برای ۴۹۵۳ پرونده خبرداد و گفت: در شهرستان دنا ۲۳۹ ، گجسارن ۹۰۸و یاسوج ۳۸۰۶ صورتجلسه کارشناسی  صادر گردیده است.

وی  اظهار امیدواری کرد : کلیه پرونده‌های ثبت نامی تا پایان سال ۱۳۹۴  مورد رسیدگی و قرار کارشناسی برای آنها  صادر گردد .محوری عنوان کرد:  در واحدهای ثبتی گچساران، دهدشت  و دنا پس از ثبت نام رسیدگی و قرار کارشناسی پرونده‌ها انجام شود.

وی گفت: اکنون تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای  بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می شود که با این شیوه ضمن کاهش مراجعه مردم به واحدهای ثبتی در هزینه های مختلف صرفه جویی وتهدیدات سلامت اداری کاهش می یابد.

تعهد بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک صدور بیش از ۳ هزار سند مالکیت است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد  در خصوص آمار عملکرد صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری در اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن روستایی، اظهار داشت: درسال گذشته ۸۷ درصد تعهدات پرونده‌های ارسالی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها در واحدهای ثبتی انجام پذیرفت و امسال نیز تعهد بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و  املاک  صدور بیش از ۳ هزار سند مالکیت است.

محوری افزود: در صورت ارسال پرونده و عدم ایراد و اشکال در نقشه‌های ارسالی و همکاری لازم از طرف بنیاد مسکن در انجام تعهدات، صدور اسناد شامل مالکیت پرونده‌ها  سریع‌تر انجام می‌شود.

سنددار شدن املاک  بروز جرائم را کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد:  سنددار شدن املاک زمینه‌ای می‌شود تا سودجویان نتوانند برای سوء استفاده احتمالی اقدام کنند و زمینه بروز جرائم در این زمینه کاهش می‌یابد.

محوری  در بخش دیگری از سخنانش گفت:  بر اساس قانون طرح جامع کاداستر کشور تا پنج سال آینده همه اسناد کاغذی و دفترچه ای در اختیار مردم به اسناد تک برگی تحت سامانه کاداستر تبدیل می شود.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد  بحث زمین‌خواری و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی  را یک وظیفه همگانی  دانست  واظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه باید توجه داشته باشند ونسبت به سند دار شدن اراضی ملی حساسیت بیشتری به خرج دهند تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی